wie weet diT???

J

jan2

wie kan me vertellen wat een proxyserver is.

ik ben al wat aan het zoeken gegaan op het internet, en hier begreep ik uit dat je via via de internet pagina's kan bekijken zodat die pagina's niet kunnen zien wie je bent.

nu kan ik bij mijn IE en opera brouwser ook kiezen of ik met een proyserver wil internetten.

nu moet ik daar een adres in typen en een poort, bij sommige gevallen ook een wacht woord.

wie kan me zeggen wat ik hier moet intypen, en of ik me hier ook voor moet aanmelden?

 
even op zoek gegaan bij planetinternet:

Wat is een proxy server?

Een proxy server vormt als het ware een buffer tussen uw computer en de servercomputer. U kan uw browser configureren zodat hij nooit rechtstreeks connectie maakt met de URL, maar met de proxy. Een proxy server controleert eerst of het opgevraagde document in zijn cache-geheugen zit. Dit is een groot geheugen waar eerder opgehaalde pagina's worden bewaard. Als de webpagina niet in het cache-geheugen zit, dan zoekt de proxy verder op het Internet en haalt hem voor u op.

Wat zijn de voordelen

Als een bepaalde site vaak bezocht wordt, zal hij waarschijnlijk in het cache-geheugen zitten van de proxy server. Dit maakt dat documenten sneller geleverd worden en dat het netwerk en de bronservers ontlast worden.

Een proxy kan ook gebruikt worden om surfgedrag te filteren, zodat uw kinderen niet op ongewenste sites terechtkomen .

het adres en poort welke je moet ingeven is afhankelijk van je internet-provider

Caching

Wanneer uw browser een webpagina oplaadt, kopieert hij de tekst en graphics van de server en bewaart die in een speciale folder op uw harde schijf. Dit proces wordt caching genoemd, en de folder is uw cache. De volgende keer dat u een pagina bezoekt die opgeslagen zit in uw cache, zal uw browser de file opladen van u cache en niet van het Internet.

Dit heeft twee voordelen: enerzijds kan u de pagina's nog lezen als u niet meer geconnecteerd bent met Internet, anderzijds worden de pagina's sneller opgeladen, aangezien ze lokaal zijn opgeslagen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan