Vraagje MOSC

J

Josje01

Is er misschien ook een oplossing tegen de attacks op een mosc?

Een waar meerdere prov. opstaan??

De file voor het goldje van de pool werkt wel , als je deze in een Humax uitleest zie je maar 1 prov. staan terwijl er toch 8 opstaan,

zou zoiets ook op een mosc mogelijk zijn??

Greetz: Josje01

 
ik denk dat dat niet mogelijk is in een gewone mosc, immers de besturings soft van zo'n kaart kan niet worden aangepast (nog niet), de kaart zou hiervoor in Hi mode moeten kunnen, en dat kan dus niet met onze mosc kaarten.

 
De enige oplossing voor de mosc is, zet er 1 provider op en je hebt geen last meer van de atacks.

Je kunt dan je pbm aanpassen en locken.

En een hele lange tijd heb je dan niks te doen. Alleen tv kijken.. misschien.

 
Waarom zou je de pbm moeten locken? Heb ik nog nooit gedaan.

 
Vind ik ook onlogisch. Zitten zelfs nadelen aan

Dit heeft alleen zin als de kaart net geactiveerd is door Canal+ wanneer continue je PPUA. PBM en de MK01 wordt verzonden. Anders springt ie weer in de oude stand. Logisch

Lock je de PBM (na de tijdje )niet dan weet je metteen wanneer je een neuwe PPUA kado hebt gekregen. Als je hem wel hebt gelockt kom je er pas achter wanneer je kaart niet meer update omdat de CW niet meer klopt en dan kan het al weer te laat zijn om de nieuwe PPUA mee te krijgen.

MTB

 
@BT

Is die kaart van jou aangemeld ??

@MTB

Wat het schrijven van een nieuwe PPUA nu te maken heeft met de PBM zie ik even niet maar het zal zo zijn.

Tot slot probeerde ik alleen een antwoord op een vraag te geven en gaf aan WAT JE KUNT DOEN.. dus niet wat je MOET doen...

 
De nieuwe PPUA ontvang je in de Ins C1 40 01 80 52.

Daarin zit naast de nieuwe MK01p en MK01s tevens de PBM "verpakt".

In die zin hebben de PPUA en de PBM dus "met elkaar te maken".

Als de PBM "teruggezet" is weet je dus dat er een nieuw setje PPUA/MK01 "binnen" is. Met een gelockte PBM vindt deze update NIET plaats.........

En dat is jammer........

toch? ;)

 
Zeker ;)

Een betere oplossing is een aangepaste firm en als dat niet kan kun je kijken of je de eeprom kunt aanpassen zodat de EPG niet meer werkt. Dan ben je van alle flauwekul af.

 
Dat begrijp ik maar dat was de vraag niet :)

 
Oke, je vroeg wat je -kunt- doen, maar ik vroeg me dus af waarom je voor die oplossing zou kiezen.

Ik heb overigens twee kaarten.

De ene is geregistreerd en daar draait het vrije pakket op.

De andere is niet geregistreerd of is ooit geregistreerd geweest, maar dat maakt niet uit, want het hele C+ geneuzel op die kaart heb ik vervangen.

Dus er staat nu een andere pbm op, andere ppua, maar er staan ook de primary en secondary mk00's en 01's op.

Dus waarom zou ik de pbm dan locken? Dan update ie niet meer.

Overigens heb ik heel lang met die kaart, met meerdere providers wezen testen, nog nooit een pbm gelocked en eerst had ik nooit secondary keys en ook geen 00's dus stond er alleen de primary mk01 op, ook nooit last mee gehad, naja.. totdat de mk01 uitviel dan maar dat duurde vaak de nodige maanden.:biggrin:

 
@ BT, Als je de PBM lockt update de kaart gewoon nog elke maand, maar alleen als ze je een nieuwe MK01 willen sturen komt die niet binnen, en dan valt de kaart dus uit.

Kortom: Bij gelockte PBM:

Maand Update dus wel

MK01 Update inderdaad niet

 
Oh gelukkig, dan ligt het aan mijn ervaring met proggies.

Als ik namelijk een key update wilde doen met een ander proggie dan mkfind (een wat ik eerder gebruikte) dan wilde die de keyupdate niet geven als de pbm gelocked was, die moest ik dan eerst weer uitzetten voordat ik dat kon doen.

Ik dacht vandaar dat dit dus in de ontvanger ook zo met de keyupdates zou werken buiten de mk01's.

Maarja, mk01's wil je natuurlijk ook graag geupdate hebben dus dan zet je in elk geval geen lock op de pbm. Althans ik niet.

Zijn er uberhaupt voordelen aan het locken van de pbm?

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan