Volgens C+ zal de Aston gewoon blijven werken

Tech

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
948
Waarderingsscore
165
Punten
43
Leeftijd
62
Locatie
Doetinchem
Zie onderstaand bericht:

Tijdens de dealer dag maakte Canal+ tevens bekend dat de al sinds enige tijd besproken (SECA) kaartwissel in het vierde kwartaal van dit jaar zal gaan plaatsvinden.

De aston modules zouden volgens Canal+ op dit moment in de testfase nog problemen hebben met de nieuwe kaarten, maar aangezien Nederland pas als derde land aan de beurt is na Italië en Frankrijk is de algemene verwachting dat tegen de tijd dat de kaart in Nederland wordt geïntroduceerd, de astons al weer zullen werken.

P.S. dit is een bericht van C+ zelf dus.

Dus met de opmerking in de laatste zin zal wel bedoeld worden dat Aston tegen die tijd wel een update klaar heeft om de Aston CI aan het werk te houden.

 
Hoi

Blijft er een vraag, WAAROM zou canal+ de Nep Seca, Aston Cam`s in "leven" moeten houden??

C+ is de cam`s liever kwijt dan rijk, C+ is niet voor niets in een rechtzaak verwikkeld met aston over de copyrichts van seca die aston geschonden zou hebben.

Het is alleen zo dat C+ volgens de europeese gemeenschap van hun diensten ook via een CI-compatible platvorm moeten aanbieden.

Dus zal C+ zelf een ECHTE Seca CI-Cam moeten ontwikkelen???

Groetjes,

Erik.

 
Een betalende klant is een betalende klant, of die nou via de aston kijkt of via hun eigen decoder.

Wie weet zijn ze uit op een schikking die er op neer komt dat ze mooi aston voor hun karretje kunnen spannen.

Scheelt ze weer dure ontwikkelingskosten.

Je weet het maar nooit met onze pluzzzboyzzz

 
Toch wel een goed punt die Knollenburg aansnijdt!

De aston seca module is inderdaad een emulator maar wel één volgens een (DVB) standaard.

Ik weet niet of dat laatste er iets mee te maken heeft maar het lijkt mij dat ook c+ zich aan deze standaard moet houden en dat zou dus kunnen betekenen dat de Aston modules met een patch gewoon weer zouden kunnen werken.

(of ben ik nu helemaal de weg kwijt?)

 
Mijn mening is dat ze niet verplicht zijn rekening te houden met die Astons. Ik verwijs graag in dit verband naar de huidige stand van zaken met TPS. Geen enkele Vi*cc*ss module geeft nog TF1 weer. Volgens het tijdschrift Tele Satellite (Frankrijk) moesten de Red Cams via sat upgedated worden naar V483. Doch zelfs na die update blijft de bewuste transponder volledig onzichtbaar. Tot heden heeft TF1 hier zich niet aan gestoord of is er een mogelijke oplossing in 't zicht niettemin er massa's klachten zijn in Frankrijk o.a. bij de Europese Commissie.

 
Tja, als je het juridisch bekijkt zijn de huidige interface modules niet meer als een soort van service van de fabrikant voor diegene die niet gebonden willen zijn aan een door de provider aangeboden ontvanger cq decoder.

Er zijn geen contracten getekent met de betaal tv aanbieders dus zou je zeggen dat deze niet verplicht zijn om rekening te houden met de gebruikers van interface modules.

Maar ik ben er van overtuigd dat de makers van de Interface modules dit niet op zich laten zitte nen gewoon een patch of een nieuwe module op de markt brengen.

Ik kan mij niet voorstellen dat de fabrikant Aston het hier bij laat liggen.

 
Hoi

Het is natuurlijk zo, dat van uit het standpunt van aston, zij een geheel eigen systeem ontwikkeld hebben, n.l. AstonCrypt.

Dat dit systeem "toevallig" werkt met commando`s die ook door het Seca systeem gebruikt wordt, is voor ons (en aston) alleen maar handig.

Maar aston zal nooit openlijk toegeven dat de modules voor het decrypten van Seca bedoeld zijn, hiervoor moeten immers Licentie-rechten betaald worden.

Deze argumentatie zou wel eens hard onderuit kunnen gaan als met de invoering van Seca 2 er plotseling ook AstonCrypt 2 modules komen, dit zou teveel "toeval" zijn, temeer er totaal geen reden is om een AstonCrypt 2 module te introduceren.

Het systeem wordt immers door geen enkele betaalTV provider gebruikt.

Leuke stof voor de juristen ;-)

Groetjes,

Erik.

 
Gelukkig kun je met een Aston 1.03 leuke dingen uithalen :)

Grtz Bullet

 
Alleen: leuke dingen met de Aston 1.03 lost niet op dat ze niet auto-updaten op de originele kaartjes (tenminste: meestal niet bij een Humax 5400)

 
Deze discussie is er al eens geweest volgens mij.

De ene 1.03 update wel en de andere weer niet, alleen ben ik vergeten waar dat door kwam.

Ik kan deze discussie ook even niet zo gauw terugvinden.

 
'Volgens C+ zal de Aston gewoon blijven werken'

Op andere boards staat dat de Aston cam juist niet meer zal werken. Weet iemand er nu iets definitiefs over te zeggen. Want er zijn te veel tegenstrijdige berichten.

 
Gewoon rustig afwachten @Jepe, garanties zijn er niet en krijg je niet...

Ik denk overigens dat het niet zo'n vaart zal lopen, Aston zit echt niet te wachten op duizenden boze emails... ;)

 
denk niet dat aston zich druk maakt om die email`s net als ze de aston103 bezitters laat stikken zal ze de 105 bezitters ook weer laten stikken en gauw een 107 versie uitbrengen, kunnen we allemaal weer een nieuwe gaan kopen

 
Vervelend, ik heb 4 van die 1.05 dingen in huis. :sad:

 
Nederland is het derde land waarin de kaarten worden geintroduceerd.

Dus tegen de tijd dat ze hier uitkomen ........... ?.

Don't worry, Be happy

 
Hebben we weer heel wat te hobbyen :)

Het zou tijd worden

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan