Echostar geen garantie

L

lummel

In het Satellite Fun Flash nieuws...

Verklaar je nader. Gaat het om de 707 / 808 of nog andere ontvangers.

Laat je niet gek maken. Niet de fabrikant, noch de importeur/verdeler noch de verkoper noch de garantiebepalingen vertellen je wat je rechten zijn. Deze zijn gelukkig vastgelegd in ons mooie nieuwe (reeds enkele jaren oud) burgerlijk wetboek.

Wees niet bang als er iets kapot gaat, verteld deze. Indien dit binnen een termijn gebeurd dat je dit niet als vanzelfsprekend mag aannemen, valt dit onder de garantie. Dus garantie bijkopen in een winkel: onzin. Dit is pure winst die ze direkt in hun zak steken.

Voorbeelden genoeg in de consumentengids. Voorbeeldje: Pomp van verwarmingsketel gaat kapot na drie jaar. Installateur zegt: Pech, buiten garantie. Proefproces: Helaas. Verwachte levensduur pomp ca. 5 jaar, dus rekening installateur, en vervolgens rekening fabrikant.

Ik denk als deze ontvangers via het normale kanaal lopen (Almelo) er dus weinig aan de hand is.

Ik heb geen rechten gestudeerd, dus juristen of aankomende juristen: aanvullingen/verbeteringen gewenst.

Lummel

 
Yep, dat flashnews kan men ook lezen als "gestolen goed gedijt niet", althans dat was de bedoeling ervan.;)

 
En ik trap er met twee keer maatje 45 in !!!

Hele goeie....

Ik kon me ook niet voorstellen dat..... Echostar??

Er is wel genoeg (zinnigs) over gezegd. Dus over en sluiten maar....

Groeten

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan