Digitenne

J

JoostA

Een beetje verwant aan "De Aston CAMS zullen blijven werken" maar toch net niet...

Gisteren was in het nieuws dat Digitenne in oktober a.s. van start gaat. Digitenne is een consortium dat een vorm van digitale ethertelevisie en radio aan gaat bieden. Je hebt er een ontvanger voor nodig met een mini antenne die een stuk of 26 (aanvang) TV zenders zal gaan doorgeven. Dat ontvangerdeel zou iets van € 200 kosten. (Dat zal wel te laag zijn geschat denk ik.) Wat viel me allereerst op. Een smart-card. Aha ! -:)

Tweede. Het abonnement moet concurrend zijn t.o.v. kabel. Ook heel leuk. Het is dan ook concurrerend t.o.v. het CanalPlus pakket. Met andere woorden: het lijkt me toch sterk dat de vrienden in H'sum niet even kijken of je door het uitbrengen van snmartcards die niet compatible zijn met de al uitstande apparatuur niet een behoorlijk aantal mensen wegjaagt.

Een digitale ether-ontvanger is of wordt m.i. interessanter dan een eventuele nieuwe Aston Cam die je misschien nodig zou hebben (zeker als je in 2003 het ding definitief mag weggooien) . Mijn tweede exemplaar Aston CAM, een 1.05 ipv een 1.03 die ik al had) heb ik trouwens speciaal voor mijn zeer legale abonnement aangeschaft en is nog geen jaar oud. Dus ook niet afgeschreven. Ik heb dus geen zin in weer een actie poot uitdraaien.

Kortom als ik een digitale etherontvanger aanschaf en ook nog een niet te duur abonnementje kan krijgen dan weet ik het verder wel. Ik heb gewoon weer "alles" en ontvang wat Digitenne niet levert (en het is vrij moeilijk echt tegen het schtotelaanbod te concurreren), gewoon via de schotel.

 
Ze gaan uitzenden in het dvb-t formaat, volgens mij hetzelfde als on-digital in GB en die zit in seca;-)

 
duitsland heb je dvb-t met beta alsmede dvb-c met beta en viacess en crypto , dus het hoeft niet per definitie seca te zijn.

grtz

 
Ach, maakt ook niet uit, d'r zit iig een smartcard in;-)

 
Alle digitale encoders/multiplexers zijn geleverd door Philips, dus is de kans erug groot dat men er Cryptoworks 'gratis' bijdoet....

Ik zie nog niet zoveel hacks op dit systeem voorbijkomen dus nog maar niet al te hard juichen.

 
Zit ik een heel verhaalop te hangen over de positie van C+ na de start van Digitenne, blijkt dat diezelfde C+ deelnemer is in de firma ..... Er blijkt een website te bestaan met een nogal voor de hand liggende naam, vandaar ....

 
Aiiii, dat betekent uitbreiding van het tv monopoly van C+!

En dat betekent dat het tv kijken nog duurder word.

Des te meer reden om het signaal van C+ aan een groter publiek 'voor te stellen' :)

 
Vandaar dat C- weer duurder geworden is.

Ik zag vanmorgen op mijn afschrift dat de prijs weer stilletjes omhoog gegaan is.

Ze moeten toch ergens het project van digitenne bekostigen.

Groeten,

Dirk

 
Wil je meer weten kijk dan eens bij *************

Daar draaid nu een DEMONSTRATIE van de DVB-T zenders.

Ze vangen nu alle ned. zenders INCL. CANAL+ FREE !!

Tuurlijk komt daar een einde aan maar voorlopig draaid het, en komen er nog steeds meer straal zenders bij,

tot die tijd alles FREE !!!

AMSTERDAM en UTRECHT draaien nu prima en daar komt nu de randstad ook bij..

Maargoed met een harkie werkt het perfect..

Grtz.....JeeJee

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Jeejee,......... ,!!??

geen commerciele links.......!

 
Laatst bewerkt:
Voor digitenne heeft men bewust gekozen voor Seca codering.

De achtergrond hiervan is dat seca gekraakt is dat men daardoor hoopt meer ontvangers te verkopen dan het geval zou zijn als men een andere vorm van crypten zou gebruiken.

Na een jaar zal tijdens de evaluatie blijken dat men geslaagd is in de opzet omdat er meer ontvangers zijn verkocht dan de prognose .(aantal abo's zal op dat moment minimaal zijn)

Verwacht trouwens niet te veel van Digitenne want er is namelijk maar een beperkte bandbreedte beschikbaar waar men al de zenders in moet versturen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan