@ satslope: log mediguard calculator

N

nitwit

op de pool stond er (even) een zipfile met bovenstaand programma. Daarin de readme met jouw naam eronder. En met een log voor de 19. Hoe maak je zo'n log, of waar kan ik die vinden. Ik dacht dat de pool unmoderated was, blijkbaar niet. In ons aller belang is deze file weggehaald. Het werkt trouwens perfect.

tx

Nitwit

 
Dat ze em bij die pool weghalen vind ik vreemd. Ik heb em een 2e keer eropgezet met duidelijk in de tekstfile erbij waarom je deze data gewoon kunt posten.

Iemand heeft er blijkbaar geen belang bij.

Maar dat geeft niet, er is nog een upload server waar ie op staat.

Even voor de duidelijkheid:

Het is een log van de EMM datastream die de decoder gebruikt voor de kaartupdates. Deze datastream zendt C- 24 uur per dag uit. Net zo geheim als hun telefoonnummer dus.

Iemand die alleen maar gratis wil kijken kan er niks mee, je moet toch wel IETS weten. Het is puur een hulpmiddeltje waardoor je sneller een key kunt testen dan via de gebruikelijke manier.

Bovendien is de uitkomst geen beeld alleen wat getalletjes.

(die je kunt vinden in zowat ELKE file die daar wordt neergezet, ik bedoel dus de keys)

Dus ik snap die commotie niet.

Ik heb inmiddels natuurlijk wel wat anders onderzocht maar ik kon niks ontdekken. Schijnbaar zijn de bij C- niet zo dom als bij Premiere ;)

 
Erg handige tool zoals in mijn geval, omdat C+ een andere masterkey/ppua naar m'n orginele kaart had gestuurt kon ik bij m'n vorige masterkey/ppua de ppua kompleet maken, je ziet meteen welke van de 256 varianten nog valide zijn.

 
Yo Duck, een beetje meeloggen met wallbanger levert hetzelfde op, zo deed ik het eerst ook. Bij 0019 zijn de F0 matrixen behoorlijk bezet, dus op de gok een ander byte nemen werkt vaak ook al.

Ik heb inmiddels nog wat andere prov's gelogd, alleen zijn dat behoorlijk grote files (vooral 0004!!)

Op die up/download van jullie kom ik haast niet, dan slaat mijn compie op tilt van de blote vrouwen ;) (nu zonder grapje, het loopt echt vast)

Weet jij nog een plekkie om die dingen te parkeren?

Totaal bijna 10 MB..... (OEPS)

Ja, ze zenden leuke dingen uit, vooral die je niet in beeld krijgt hihihi.

Sorteren van data (ben ik gisteravond ook weer volop mee aan het stoeien geweest) levert helaas niks op. Het lijkt er echt op dat ze voor elke groep een aparte MK hebben.

 
@Satslope,

je hebt mail. Is het trouwens wijs om al deze informatie publiek te maken? Zou het gevolg niet zijn dat C+ er straks hele ppua/mk01 reeksen eruit gooit?

cu

Nitwit

 
in een log van een half uur van nl staan alle ppua die er zijn. hoe moeten ze die eruit gooien en er staat in zo`n log geen geheimen

zijn ook gewoon gecrypte data, zonder de key 01 die bij die ppua hoort kun je er niks mee.

satslope als je de andere logs ergens geparkeerd hebt laat je het dan even hier weten a u b.

groeten blokker

 
Is inmiddels gebeurd.

Die data is inderdaad publiek geheim, iedereen die een ontvanger heeft krijgt em binnen ;)

Wat je natuurlijk NIET moet doen is MK01's + ppua op internet zetten (ook niet in een goldkaart file bv.) Dan gaan ze DIE group uitzetten of pesten met valse keys.

Check voor de aardigheid maar eens oude publiek geworden groepen van bijv 0004. Die vind je niet.

http://groups.yahoo.com/group/seca-viacces/files/

(eerst aanmelden)

Link heb ik ook bij coole files gepost.

 
@satslope

Na het lezen van deze treat heb ik het programma en de files gedownload, hoewel er meerdere programma's zijn die deze logfile's kunnen decrypten (en ik deze programma's al lang in mijn bezit heb), had ik nog nooit een logfile van dit formaat gezien waarin alle ppua's voorbij komen.

ik heb er enkele uren mee aan het spelen geweest en het is inderdaad prachtig om te zien hoe snel je een ppua/mk01 setje kunt testen op geldigheid.

Enkele dingen bevreemden mij echter wel, en die snap ik niet geheel, van sommige ppua's zijn meerder log regels te vinden, waarbij er maar één werkt, betekend dit mischien dat er met de ontbrekende custwp's er één is die met een andere mk01 werkzaam is ???? of is hiervoor een andere reden.

Ook leuk om te zien dat inderdaad enkele bekende setjes gewoon volledig ontbreken in de log's, maar zeker ook leuk om te zien is dat voor een andere oude bekende 0019 (00 02 38 xx) er nog steeds opdate's binnen komen met fake key's en een foutieve datum, probeer maar eens.

Ik heb geen verstand van programmeren, maar ik begrijp wel dat er vast al knappe koppen onder ons aanwezig zijn die een programmaatje hebben gemaakt waarbij eenvoudig uit zo'n logfile een geldige mk01 wordt berekend met één van de ppua's die gewoon plain leesbaar zijn, zal wel effe rekenen zijn, maar is volgens mij te doen.

blijft een leuke hobby.

 
klopt bij sommige providers zijn er verschillende key 01 met dezelfde ppua

nee key brutforse kan wel maar duurde bij d2mac met 7 byte al te lang dus met 8 van seca veel te lang

ook is het leuk dat somige ppua die bekent staan als niet meer geldig het nog wel goed doen

groeten blokker

 
Ik heb het vermoeden dat er soms fouten optreden tijdens loggen. Ik heb al met de buffersize zitten spelen maar dat hielp niet.

In de (engelstalige) gebruiksaanwijzing staat dat ook in.

Andere oorzaken van dubbele strings voor één ppua-groep zijn:

- afschakelcommandos voor abonnees die opgezegd hebben.

- valse keys

Ik heb uit de franse log de string met LEN=0x50 eruit gegooid omdat die al zo waanzinnig groot was en die strings eigenlijk weinig interessant zijn.

De "echte" updates hebben lengte 0x55

De opmerking dat je met bruteforcen over een grote hoeveelheid updates een key zou kunnen halen is wel interessant.

Het blijft alleen de grote vraag hoelang dit dan gaat duren. Het bruteforcen van een 8 byte key daar hebben we het al eens over gehad in dit forum en daar wist schumi ons al uit de droom te helpen..

 
Satslope,

1. Kan het zijn dat de 09 log niet compleet. Is De hogere nummers zitten er namelijk niet bij.

2. Is het ook normaal dat een hele PPUA familie gewoon ontbreekt in de lijst omdat deze uitgeschakeld is?

tx

Nitwit

 
ja is heel vreemd eigelijk de ene bekende ppua krijg nog goede update`s maar ook fake update`s met wel een goede 0e key sommige krijgen alleen fake keys en andere zijn gewoon weg

 
Nieuwe maand, nieuwe key en nieuwe kills.

Satslope, ga je de emm-logs up to date houden, of was dit een eenmalige actie? Ik heb er heel wat aan gehad.. Dit was me nooit zo snel gelukt zonders jouw logs. Een nieuwe 0C en 03 log zou me wel welkom zijn.

suc6

Nitwit

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan