Strong 8000 kompleet dead .. ????

NvBgm

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
22 aug 2010
Berichten
773
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
68
Mijn Strong SRT 8000 is kompleet dood.

Wie heeft een oplossing. ?

Nieuwe software geprobeerd te proggen maar krijg zelfs geen melding in loader scherm.

Zijn er nog manieren om te resetten ?

 
kijk bij http://news.tfa.org/ onder "sattelite" en dan bij downloads en tutorials. daar kan je alles lezen over hoe een strong 8000 (en andere goldboxen) te patchen en verschillende mogelijkheden om een "dode" strong 8000 weer nieuw leven in te blazen. lukt niet altijd, dan moet hij helaas terug naar strong.

suc6

Renzie

 
Deze reanimatie tips is ooit eens gepost door Sat2us,

--------------------------------------------------------------------

Zorg dat je goeie kabels hebt, heb je die niet, dan kun je de restauratie van je strong wel vergeten, dus zorg dat je zeker weet dat je twee rechte kabels hebt, volledig bekabeld. Op de strong site kan je de specifieke layout ook vinden, ook in het bericht dat ik eerder in de strong forums schreef staan 2 plaatjes van hoe de kabels eruit moeten zien.

Als je de strong aanzet nadat je flash mislukt is dan is er niks meer te zien op het display van de strong. Tenminste bij mij niet. Maakt niet uit. Je kunt als je Hyperterminal opstart met de seriele kabel aangesloten aan de strong, hyperterminal instellen op 38400 bps, N, 8, 1 met hardware handshaking, dan moet je bij het aanschakelen van de strong wel iets zien. Zie je niks, dan schakel je de strong aan met de bekende flash-toetsen ingedrukt. Je moet dan een prompt zien. Weet de specifieke prompt niet meer. Maar door op ctrl-c te drukken kan je zowieso deze prompt inkomen. Je kunt dan met een H het menu van de strong opvragen (als ie dit nog doet tenminste).

Als je in het menu kan komen dan kan je de hyperterminal afsluiten. Je kunt nu de loader2000 opstarten. Gewoon zoals je eerder hebt geprobeerd.

Zorg dat je alle tips van anderen hier in dit forum erg serieus neemt. Zijn namelijk tips van mensen die het "vaker" hebben gedaan!!! Nooit zelf kutten voordat je weet wat je doet. Ookal levert het vaak leuk gehobby op. Heb ik namelijk ook gehad.

Zodra je in de loader2000 de commssettings hebt gedaan klik je in het onderste stuk van het scherm en tik je nogmaals een H. Als je nu weer het menu terug ziet komen dan is het goed. Zorg dat je de binfile hebt geselecteerd in de loader2000. Je drukt nu op de C. C betekent charge, zoiets als ga klaarstaan voor het ontvangen van de flash via de parallelle poort. Sluit die aan voordat je uberhaupt de loader start (sommigen zeggen dat je het niet mag aansluiten als je strong of je pc aanstaat.... maarja.).

Druk als je de C hebt ingetikt op de startknop van de loader2000. Als alles goed gaat heb je nadat ie klaar is een weer werkende strong.

Mocht je in het frans de vraag om een password krijgen dan is dat password cafe

cafe

dus, zonder iets er voor of erachter.

Tik dit snel in als je de vraag om een password krijgt, want er is een time-out van een paar seconden.

Succes! enne.. Dank aan de echte schrijver van dit stukje ik ben even zijn naam kwijt.

 
Een veel voorkomend defect:

De Strong 8000/Nokia 9302 doet niets meer, geen display.. wel is de

voedingstik bij inschakelen te horen.

Meest voorkomende oplossing:

Op het printje achter het voorfront zit een klein kristalletje, 32,768kHz...

Vervang deze....

Voor de gene die er hun voordeel mee willen doen....

----------------------------------------

Deze komt van de nieuwsgroep

succes Duck

 
Bedank Duck,

Was inderdaad de kleine melkbus achter op de display print.

Deze heb ik vervangen en zie daar alles werkt weer.

Nogmaals dank voor de tip.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan