vreemd probleem met multidec 8 en galaxis

H

herbies

inmiddels heb ik ook zo'n mooie kaart

alleeen loopt multidec 8 niet zo lekker

als ik het programma afsluit loopt het geluid nog een poosje door

en dan na twee muisklikken op een ander programma of windows verkenner zit de computer zo vast als een huis en er zit niks anders op dan opnieuw opstarten de video recorder werkt ook niet als ik een opname gestart heb dan krijg ik het ook niet meer uit en wat ie opneemt ziet er niet uit allemaal blokken

maar dat kan aan de hardware liggen pent 2 350 mhz

het beeld is ook niet te best het lijkt wel of de kleuren niet genoeg bits hebben ligt mischien aan de video kaart is een ati 3d rage pro 128 met 8mb geheugen die met de orginele galaxis software wel werkt

in een ander topic las ik iets over irq instellingen als ik in het aparaat beheer kijk zie ik dat de interrupt van de dvb kaart en van de video kaart op 11 staat en wat ik ook aanklik hij zegt dat je het niet kan wijzigen maar ook dat er geen conflikten zijn in de bios heb ik ook al het een en verzet maar dat doet ook niks

wat betrefd de kleuren en zo moet ik mischien andere hardware hebben eesrt even sparen maar het zou fijn zijn als het niet elke keer vastliep

groeten van een klein beetje teleurgestelde herbies

 
Probeer je dvb kaart is in een ander slot zeker niet in slot 1 naast je agp slot dat wil nog wel eens voor problemen zorgen

Je video kaart zit ook op 11 dan krijg je problemen met overlay en zo

Robbie

 
de video kaart is ook een pci kaart als ik het goed heb

evenals het modem de geluidskaart de scsi kaart

en nu ook de dvb maar ik kan wat kaarten omwissellen

wat bepaald eigenlijk het interrupt adres

in het bios stonden de pci sloten allemaal op auto

ben niet zo thuis in deze materie

normaal is het plug en play

maar deze keer niet

maar ben ik de enige waarbij het programma niet afsluit en de comp vast laat lopen

groeten herbies

 
Ik heb zlef ook een galaxis. Werkt uitstekent hier. Enige waar alle dvb kaartjes slecht tegen kunnen is interrupt sharing. het kan wel, maar echt lekker werkt het nist.

probeer het volgende eens...

delete de multide.ini file in de directory war multidec.exe staat. Hierdoor krijg je de standaard settings terug en staat de video in iedergeval op een mooie instelling qua kleuren diepte en zo.

verder is de init en exit routine voor de dvb kaart lastig.

Zorg dat je multidec 8 gebruikt. ik had met vorige versie ook wel eens problemen met afsluiten.

 
Probeer anders eens om de pci kaarten handmatig allemaal een eigen adres te geven. Schrijf gewoon op hoe het nu staat en als je er niet uit komt kun je het dan altijd terug zetten.

 
zal wel wat proberen te vogelen en het boek van het mainboard erbij pakken word weer een hele studie is weer eens wat anders als kaartjes proggen maar nu weet ik nog steeds niet wat het interrupt adres bepaalt zit dat in de hardware of is het allemaal software matig

maarja zo blijf je bezig

 
Je kan ook ff al je kaarten eruit smijten behalve je videokaart en je dvbs kaart om te kijken of het uberhaupt werkt

Robbie

 
heb inmiddels het spul een beetje draaien

het loopt nu zelfs mee terwijl ik aan het satfunnen ben

heb vh1 classic aan staan

wat betrefd dat irq krijg ik hem niet op een ander adres

het blijft dus delen

de kleuren zijn nu goed voorzover mijn video kaart het aan kan is dus wel een agp versie

alleen blijft het vastlopen als ik programma afsluit

moet de comp dus opnieuw starten

maar het meest balen is wel de vcr functie die krijg ik nog niet aan de gang dat is wel het meest interessant

loggen heb ik ook geprobeerd heb alleen de beschiiking over geldige 01 key van nederland dus kom ik niet ver maar heb wel de update van maart binnen verder zitten er een hoop functies in die ik nog moet bestuderen

denk dat ik toch een ci adapter koop kan ik mijn aston ook nog eens gebruiken als alleen in de 9600

zou wel grappig zijn een ci slot en dan emuleren met een season

heeft iemand dit al geprobeerd krijg je met je freecam 5 in 1

wat een speelgoed die electronica

heb nog wel een vraag

als ik in de hardware info kijk staat er geen bt hardware gevonden wat word daar mee bedoeld

groeten van herbies

 
Originally posted by herbies wat betrefd dat irq krijg ik hem niet op een ander adres


het blijft dus delen
Voor zover ik weet, denk ik ook niet dat dit een probleem is.

Die melding onstaat alleen bij het eerste keer opstarten van MD, nl. tijdens het aanmaken van multidec.ini.

Wij (3 man met 3 verschillende systemen) hebben ook die melding gekregen maar gaf uiteindelijk geen probleem. (zoals diezelfde melding ook aangeeft: dat irq-sharing een probleem kan geven.)

Originally posted by herbies alleen blijft het vastlopen als ik programma afsluit


moet de comp dus opnieuw starten
Het vastlopen is, na het afsluiten van het programma, een bekend probleem voor alle (huidige) versies van Multidec.

In ieder geval Multidec8.1b versie gebruiken, zou tijdens gebruik stabieler zijn.

Originally posted by herbies maar het meest balen is wel de vcr functie die krijg ik nog niet aan de gang dat is wel het meest interessant
Bij een vriend, die Win2000 gebruikt, werkt rechtstreeks opnemen in Mpeg2 met Multidec8.1b goed.

Ik gebruik WinMe en heb nog wat problemen qua vastlopen van de opname en lipsync.

Verder nog niet uitgezocht.

Originally posted by herbies heb nog wel een vraag


als ik in de hardware info kijk staat er geen bt hardware gevonden wat word daar mee bedoeld
De digitale sat-kaarten hebben de SAA7146 als "vervanger" voor de Bt848 die (ook) op de analoge satelliet kaarten (incl. grabber) wordt gebruikt.

 
het vastlopen is inmiddels opgelost ik kan nu het programma gewoon afsluiten

het had met een conflikt te maken met de geluidskaart ik heb een gedeelte in de hardware uitgeschakeld

en ik mis nog niks wat betrefd de werking

en nu is het vastlopen opgelost ben hier toevallig achtergekomen

het video opnemen lukt nog niet ligt denk ik aan de hardware en software ben aan een snellere computer toe

graag wilde ik wel audio grabben

maar ik heb een probleem met het lezen van het opgenomen bestand

de windows speler speelt het niet

pva instrumento zet het niet om en zegt iligal stream en de mp2 converter van mischa herkent het bestand niet

ik zou graag het multidec 8 audio signaal omzettten in wav ik heb nu audio opgenomen met de nokia en scsi gaat perfect maar dat is niet de bedoeling dus ik zou graag weten met welk proggie ik de multidec audio betanden om kan omzetten in wav

groeten herbies

ps

ben niet zo actief op het board omdat ik al avonden met die audio bestanden aan het stoeien ben

heb nu een lange track van alanis morisetten gemonteerd

wil daar graag een oplossing voor

het is nogal lastig een stuk van 74 menuten aan een stuk

ben dus nog wel even bezig

 
Zojuist een newbie mbt MD82.Ook ik ben aan het pielen geweest met de recordingfunctie.

@Herbies weet jij nu hoe je tewerk moet gaan om de opnamen op dvd te krijgen.

Kortom wat voor stappenplan heb jij.

ILY

 
met het opnemen van de stream ben ik maar gestopt omdat het met de huidige computer niet lukt na 5 min zit hij vast

denk dat een pent 2 350 mhz gewoon te wijnig is de oudio stream geeft geen problemen heb allen nog geen programma gevonden wat de oudio stream omzet in mp3 het mp2 formaat word niet herkend

met de orginele galaxis software gaat het wel beter maar ja dan heb je alleen free to air daar ik geen cam aansluiting heb

en poormans cam werkt niet met deze software

het grappige van poormancam is dat je de phoenix programmer als cardreader kunt gebruiken en de software doet de rest

opnemen met de nokia en scsi gaat wel beter maar een 4 ghz schijf is veel te klein dus ik ben echt aan een nieuwe compie toe

er is trouwens ook nog andere software voor de dvb sat kaarten kijk maar eens op happysat die lopen wel met poormancam en geven welicht ook een beter resultaat met opnemen

jammer dat ik je niet echt kan helpen

groeten herbies

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan