Multidec Mpeg stream???

M

Mike The Bike

De a/v stream wordt als Mpeg niet zodanig door bijv. een player of Nero herkend om te verwerken.

In WinDVB2000 wordt een PVA-stream uitgeven, dat na een kleine conversie in een real mpeg2 stream.

Hoe moet ik de "Mpeg"stream van Multidec veranderen om deze te kunnen editten en omzetten naar SVCD?

Grtz MIke

 
instellingen recorder correct? Kijk eens op de duitse site van tomshardware in de audio video guide

 
Dit probleem heb ik ook.

Als ik met video/audio mpeg opneem, en ik speel het weer af dan komen er allemaal blokjes in beeld en het geluid begint te piepen en kraken.

Ik heb voorheen de originele software van technotrend gebruikt waar je ook in pva formaat mee kon opnemen en dit werd perfect afgespeeld.

Bestaat deze mogelijkheid soms ook met multidec 8.0 ?

Bij een eerdere versie zag ik dat er ook andere formaten gebruikt werden, alleen werkt de soft-ci.dll niet op eerdere versies.

Mischien een optie voor een volgende versie ??

 
de stream die multidec 8.0 levert kun je met PVAStrumento 2.0.14 uitstekend omzetten naar een mpeg. Deze geeft in een multimediaplayer voortreffelijk beeld.

 
Inderdaad, dit werkt bij mij ook perfect.

Alleen heb ik nog geen geluid bij het afspelen met mediaplayer terwijl ik wel audio en video opgenomen heb.

Moet ik de audio en video apart splitsen of kan het één mpg file blijven ?

 
Bedankt 'k zal es effe kijken.

Als iemand nog een ander idee heeft laat het dan aub even weten.

Alvast bedankt....

 
Ik kan nu de met MD80 opgenomen files afspelen met de mediaplayer maar ik zit met nog een probleempje.

Het was eigenlijk de bedoeling om de files op een SVCD of een VCD te plaatsen.

Alleen is de resolutie nog te hoog...

Welk programma kan ik het beste gebruiken om de resolutie van het mpg bestand te verkleinen ????

 
Het beste kun je tmpgenc gebruiken, dat maakt het bestand gelijk helemaal svcd compliant.

 
Dit heb ik al geprobeerd.

Alleen de resolutie blijft gelijk.

Ik heb de instellingen voor VCD of S-VCD geprobeerd met m2v en mp2 als video en audio inputs.

Of zijn er nog andere opties met tmpenc ?

 
Je opent het bestand in tmpgenc en daarna klik je rechts onder op load, dan kies je in de map templates de file svcd pal.

Dan druk je op start en gaat hij de input file ombouwens naar svcd.

 
Eventueel kun je rechts onder ook op settings klikken en de boel handmatig instellen maar dat is niet handig.

 
Okee bedankt voor de info..

Ik zal er nog maar es mee omstoeien.

 
Het werkt !!!

Ik heb een VCD kunnen maken alleen vind ik het wat traag gaan.

Kan er geen gecomprimeerd audio bestand als input gebruikt worden ?

Als ik de gedemultiplexte audiofile als input gebruik geeft ie een foutmelding.

Maar als ik de bovenstaande eerst naar wave omzet gaat het wel goed, maar wel heel traag.

Of is dit niet de vertragende factor in de VCD encoding ??

 
Nee de vertragende factor is het geheel naar VideoCD omrekenen, andere resolutie, bitstream en ga zo maar door.

Hetzelfde doet ie trouwens met SVCD, maar dan is de kwaliteit wel heel wat beter!

Grtz Mike

 
Oke, bedankt allemaal voor de info..

Ben een stuk wijzer geworden en heb er weer een nieuwe hobby bij.

Toch wel handig dat je elkaar kunt helpen met zo'n board.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan