NoOneManIt 1.2 -> Windows XP

P

PauK

Heeft iemand deze combinatie via SCSI aan het werken gekregen? Ik heb al een uitgebreide speurtocht achter de rug, en heb de juiste ASPI drivers en W2K drivers geinstalleerd.

Naast het probleem dat de MM meerdere keren detected wordt (problemen met de LUN's, heb ik al gezien) werkt er ook verder niets - VGrabber, Dvbedit e.d. hangen allemaal.

Ik zit er al over te denken naar de beta6 over te stappen, maar ik vind die NoOneManIt wel lekker werken, dus ik zou het wel jammer vinden.

 
Ik heb geen Windows XP, maar Windows 2000 waarvan men zegt, dat het technisch bijna gelijk is aan XP.

Na het installeren van de ASPI drivers zag Windows de MM. Vervolgens vraagt Windows om de software. Installeer de MM dan als standaard schijfstation. VGrabber, DVBedit werkt dan met SCSI.

 
Heb het hier gewoon werken. Weet niet hoe ik het gedaan heb maar ik heb die dvb2000 driver op mijn harddisk gezet na een paar keer achter elkaar de driver te moeten hebben aanwijzen. En daarnaa een paar keer gewijgerd de driver te installeren en toen stopte hij vanzelf om er naar te vragen.

Het is wel belangrijk dat je de juiste apsi driver installeerd en niet een oude. Die bij nero 5.5x is bijv. de juiste.

 
Heb het hier ook aan het werken inmiddels. Het probleem bleek hem in mijn kabel te zitten - zie ook mijn vorige post hierover; de modificatie die ik hieraan had uitgevoerd is dus nog niet voldoende. Ik ga nog eens meten wat er verder nog niet klopt, maar via een paar conversiepluggen draait het hier nu. Ik heb verder niet hoeven te tweaken aan instellingen in DVB2K of mijn Bios.

Inmiddels was ik al wel naar beta 6 geswitscht, maar die beviel toch niet helemaal. Maar die meerdere devices, dat irriteerde me enorm - ik ben eens een poosje aan het zoeken gegaan of hier wat aan gedaan kan worden. Welnu, via een oude post van microsoft heb ik de oplossing gevonden.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q182541

Je moet een key in de registry toevoegen:

What you need to do is add a key to the registry (and set the MM to COM-device). The entry needed is:

HKEY_LOCAL_MACHINE

SYSTEM

CURRENT CONTROL SET

CONTROL

SCSIPORT

SPECIAL TARGET LIST

Hier de key' ScsiNet' toevoegen. Hierin de key 'OneLun' aanmaken als REG-DWORD; zet de waarde op 1.

Oude devices weg, rebooten, en het werkt. Heb inmiddels mijn eerste videograbs al gemaakt en met Vidomi omgezet naar DiVX (helaas nog niets gevonden waarmee de streams direct bekeken kunnen worden).

 
Ik heb XP Pro op mijn notebook gezet en geprobeerd de MM met SCSI te verbinden op de manier, die ik eerder hierboven voor win2000 heb beschreven en dat is gelukt. Het vreemde is alleen, dat WinXP 8x de MM vindt. Ik heb ze dus maar alle 8, na de ASPI drivers (ASPIall file) geladen te hebben, als Standaard schijfstation geinstalleerd. Werkt als een zonnetje.

 
Kijk, precies hiervoor heb ik nu net de bovenstaande registry patch uit zitten zoeken....

 
De tip met de DWord waarde toevoegen aan de registry is inderdaad de oplossing voor het probleem dat WinXP de MM 8x herkent. Met deze waarde nog maar 1x zoals normaal. Bedankt voor het idee.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan