Bootloader Vervangen Lukt niet

H

HurryBird

Kheb de hele avond lopen stoeien om de bootloader te kunnen vervangen van een Dbox. Forget IT........ :sad:

Ik krijg steeds onderstaande foutmelding met TranxBDM:

No Power

Module: Write BDM

Met een ander proggie (genaamd BD32win) krijg ik deze foutmelding:

BDM_Fault_Power

in module ReadBDM

Vanalles al gecheckt... paralelle kabel / aansluitingen BDM / Jumper op XP06 en ook nog maar mn Laptop eens aangesloten.

Helaas helaas... nog steeds geen resultaat.

Ik begin schijnbaar te vermoeden dat de printerpoort van mn 1/2 jaar oude PC naar de haaien is OF dat er iets in de DBox naar de haaien is. Wie wil mn angstige ;) vermoeden NIET ;) bevestigen?

:biggrin: Greetings HurryBird :biggrin:

 
BD32Win is enorm eenvoudig, maar werkt altijd.

Bij beide pogingen zie ik staan dat er geen power is. Het is me niet bekend of je eerst ook altijd de laptop gebruikte of dat je het op andere manier deed (of helemaal niet).

Als je het van tevoren nog niet met de laptop gedaan hebt, dan ziet het er naar uit dat de laptop niet voldoende spanning door de printerpoort jaagt. Dat is een veel voorkomend probleem wat zich ook voordoet op compoorten.

Een oplossing -kan- zijn om in de bios al je powersavings mogelijkheden uit te zetten. Doe ditzelfde in de eventuele laptop software (bijv. de Toshiba tools voor Toshiba) en het operating system op de laptop. Geef hem echt full power.

Dat wil nog wel eens helpen.

Indien dit niet lukt kom je er niet onderuit om het middels een gewone pc te proberen, als het daar wel lukt dan weet je dus dat het probleem bij de laptop ligt.

In dat geval ga je verder zoeken.

Heb je bovenstaand geprobeerd (dus alle powersavings uitzetten) en hij doet het dan nog niet, sluit dan eens een printer aan op die poort en probeer eens te printen.

Als dat wel lukt is je printerpoort in orde maar geeft hij niet genoeg spanning voor de bdm.

Als dat niet lukt, dan is er volgens mij inderdaad iets met je printerpoort aan de hand en dan zou ik de garantie aanspreken om het ding te laten nakijken.

Suc6.

 
laptop kan inderdaad wel eens een probleem opleveren.

je kan ook in bdwin je delay iets verhogen dat wil ook wel helpen .

heb zelf ook al problemen ermee gehad ,

snelle processor kan ook een last zijn.

powersavings kan je ook sneller omzeilen door het programma bdp 101(2) van bdWin in veilige modus uit te voeren dan staan alle hulppogramma's uit en vormen geen extra belasting.

 
Hallo allemaal!

Zelf heb ik dat ook meerdere malen gehad met m'n normale desktop. Als ik de nokia aanzette en vervolgens op de connect knop van de BDM-software klik, komt die foutmelding.

Wat bij mij hielp, was op de connect-knop te klikken 'tijdens' het opstarten van de nokia. Vraag me niet waarom, maar dat wou hier altijd lukken.

K

 
zelfde probleem gehad , tragere PC afgestoft en aangesloten , probleem over .

Gr. trust

 
Hoi,

Zet je printerpoort in je bios een goed.

Dat wil wel eens helpen.

Deze moet op ECP staan dacht ik.

Maar probeer het eens hij moet in iedergeval niet op BI staan.

Want anders doet je BDM het ook niet.

Bye HobbyMan

 
In het verleden heb ik ook zo'n probleem gehad.

Ik had het flatcabeltje verkeerd op de processor aan gesloten.

Ook moest ik de poort delay op 30 zetten.

succes Ghost.

 
Heren dank eerst voor uw reacties:

Kheb het eerst geprobeerd met mn gewonde PC... een 1,2 Gig en hiermee wou het dus niet. Toen mn lappie geprobeerd (366 MHz) en die wou ook niet.... XP (zal het probleem wel inzitten) liep gewoon vast. De foutmeldingen kreeg ik dus op mn gewone desktop PC.

gerekend vanaf de achterkant zit Pen 1 toch links boven???? (waar de flatcable dus op moet) of ben ik nu ergg in de war....

Verder zal ik de diverse dingen eens uitproberen... hopende dat het toch allemaal tot een goed resultaat komt.

:biggrin: Greetings HurryBird :biggrin:

 
meschien maar een tip kijk even of je flatkabel nog heel is, die willen nog wel eens spontaan afbreken door dat ze hard zijn geworden door de hitten bij het solderen,

wat je verder kunt doen is even bij die of genen langs gaan die ook een bdm heeft in je buurd dan kan je kijken of het wel aan de hardware ligt.

suk6 Pecari.

 
Als je de kabel er verkeerd om op zet start de hele box niet op als je hem aan de pc hebt hangen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan