Geachte Bysky klant,

D

DJ

Het gaat nu eindelijk gebeuren!!!!!

Is het niet geweldig ik snap alleen nog niet helemaal wat er gaat gebeuren ???

Nu ben ik geen persoon die op en over van alles en nog wat gaat zeuren, en wil echt niks of niemand afkraken maar wat ik nu mee maak slaat alles.

Een Super aanbieding van BySky waar we met z'n alle maanden op hebben zitten wachten ?? (laten we eens rekenen)>>>

Bysky : abbo eerste jaar Eur. 25,- daarna Eur. 38,- een data limiet

van 500 MB per maand en een meer prijs van Eur. 0,10 per MB.

Nu kan kpn de kabelboer of weet ik al niet voor een instantie met die geweldige communicatie infra hier in nederland mij niet voorzien van een normale breedband aansluiting, ik woon tenslotte onder een hunnebed dus e.e.a. is technisch niet realiseerbaar, ik heb 100 jaar geleden wel twee koperen draadjes plus houten slinger telefoon van de toen malige telegraaf dienst gekregen dus ik kan wel bellen, en sinds kort zijn we in Nederland digitaal dus ik heb zelfs ISDN.

Nou is die ISDN nog zo beroerd niet als we weer terug gaan naar de rekensom waar ik aanvankelijk mee begonnen was want ik ga nu laten zien hoeveel Bitjes mijn hunnebed kunnen bereiken voor het zelfde bedrag als een " fantastisch aanbod " van een BREEDBAND provider door de SKY....

Laten we nu eens 1000 Mb = 1GB gaan downloaden

Bysky : Eur. 25,- = 500MB + (500MB x Eur. 0,10) = totaal Eur.75,-

(hier komen ook nog je telefoon/online kosten bij)

KPN ; ISDN : Eur. 0,02 (gemiddeld per etmaal per minuut) mijn ISDN modem haalt +/- 7,5 kByte per seconde = 0,450 MByte per minuut om die 1000 MB tehalen heb ik dus 1000 / 0,45 = 2222 minuten nodig, 2222 minuten x 0,02 = Eur. 44,44

Nu begrijp ik dat Bysky mij die 1GB sneller zal leveren als KPN ISDN maar het rendement van tijdswinst tegen over die bitjes onder mijn hunnebed schieten hier finaal de kosten voorbij.

Lange Leve SMALBAND.............

P.s. misschien is die data limiet van 500 MB van toepassing op je homepage (gniffel, Nu hebben wij in ons " fantastisch aanbod " toch een foutje gemaakt ???

Verdorie ik kan die CeeDees beter gewoon gaan kopen hahaha...

Groetjes D.J.

 
DJ heb je nooit ged8 aan 2-way sat I-net je hebt de perfecte lokatie Lol ;-)))))

 
Ja Happy heb ik ook aan zitten denken die 2way maar als je daar een rekensom op loslaat word je helemaal misselijk...

Ik denk dat een sat internet verbinding (in welke vorm ook) nooit een betaalbaar alternatief zal worden, satellieten kosten nu eenmaal bergen met geld en hebben een beperkte levensduur, als je dus de transponder huur afzet tegen data verkeer zal dit in deze tijd nooit kunnen concureren met landverbindingen, hoe nobel elk streven ook....

Ik vind het overigens van Europe online wel knap dat ze het nog zo lang financieel volhouden, want hier moet volgens mij vet geld bij, ze leasen toch nog steeds 4 transponders op de duurste spot (19,2 oost) die er is...

Maar hopen dat ze bij Kpn of de kabelboer vandaag of morgen een doe het zelf pakket met een haspel kabel en een schep om zelf tegaan graven in de aanbieding hebben ???

Misschien mijn hunnebed verkopen of deze verhuizen naar het centrum van Amsterdam hehehe..........

Grtzz D.J.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan