Raar maar waar!!

J

Josje01

Hoi, op een mosc met alleen c-NL provider erop toch nog gevoelig voor de attacks. Dit bij sommige Philipsdozen. Pbm veranderen helpt soms ook, maar als je dit probleem hebt dan kan het volgende ook een oplossing zijn. Verander de datum van ”SECA

dus bij expiry date in 00- 00- 1990 en ja hoor het loopt weer als een trein. Letwel: dit geldt niet voor alle Philipsdozen, maar is zeker het proberen waard. Ook flaschen is natuurlijk een oplossing. Het rare is dat niet alles het zelfde doet bij verschillende Philipsdozen. Zelf denk ik dat het iets met de soft in de Philips te maken heeft.

greetz; Josje01

 
Hee dat is merkwaardig! Ik heb ook al eens een MOSC gezien met alleen NL erop waarvan de datum op SECA verzet was.

Viel inderdaad ook uit. Dit was gebeurd op een Nokia9302 (Strong8000 identiek)

Ik dacht dat het ermee te maken had dat die gast met de kaart had zitten klooien (stonden allerlei rare keys op seca).

Het kan zijn dat een van die openzet-programma's zoiets doet, maar ik vind het wel frappant dat het meer gebeurt.

Zelf heb ik het nooit gehad maar ik heb geen originele NL doos.

Welke keys stonden er op Prov.0 ?

Misschien zenden ze af en toe een applicatie uit die daarop checkt?

Het beste is om backdoor keys te verwijderen.

 
de eerste proggies die er waren om een key te schrijven deden dat door iets naar de kaart te sturen en dan de buffer uit te lezen. en op die manier kon je de signatuur bepalen om een key 6 naar de kaart te sturen de key die je stuurde was 00 00 00 00 00 00 00 00 maar versleutelt met de masterkey 00 die in je kaart stond werd dat een toeval key. die je daarna weer uit de buffer kon lezen maar heel vaak werd bij toeval met het naar de signatuur zoeken nog meer dingen in de kaart verandert meestal gelukkig niet zulke erge dingen en vaak was daar de datum van seca ook bij.

groeten blokker

 
Satslope, de kaart waar de datum van prov.00 seca niet op 00 00 1990 stond heb ik niet meer daarom kan ik ook niet zeggen wat de key 00 is. Maar ik heb op deze kaart een tijdje geleden een fullpacket van de pbm gemaakt. De mk01 en ppua zijn van het abbonnement. Waarschijnlijk veranderen ze met de attacks soms de datum van seca. Ik moet wel zeggen dat de key 06 niet heb verwijderd. Toch een intressante materie dat seca gedoe. Ik denk dat de mogelijkheden van seca1 nog lang niet zijn uitgeput. Nu dat seca2 waarschijnlijk niet door zal gaan (geruchten) houden de ingenieurs van C- zich bezig met de overige mogelijkheden van seca 1 waar zij zelf nog niet van wisten dat het mogelijk was (geintje) Als je bekijkt dat er sinds kort een afvraging op de kaart naar het aantal providers plaatsvindt , zou je voorgaande regel kunnen geloven , ha ha

Greetz: Josje01

 
Zo is 't Blokker2 .......

....... en zo kwam het dan dat de datum van provider S*ca via nano "21" opeens op "27 5F" stond....... :[

Maar het schijnt werkelijk zo te zijn dat bij sommige kaartjes "spontaan" de datum van provider 0000 verandert.

En die kaartjes zijn dan echt nooit ergens anders geweest dan in de ontvanger....... ;)

Hoe dat kan? Voor het antwoord zullen we moeten loggen en loggen en loggen..............

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan