Mooi upload systeem op board

M

marciemarc

Bij togooz/duck kan iedereen nu via het board files uploaden. Mooi systeem, of juist niet. Zal ook wel vol komen met een hoop rotzooi en virussen. En het wordt zo ook wel erg gemakkelijk gemaakt voor de luilakken en commerciele boys, maar toch...

Ik vind het wel een leuk idee, en erg gemakkelijk als je iets wilt verduidelijken ook met foto's en dergelijke.

Ps: ik wilde dit niet op de nieuwrubriek gooien, om het toch een beetje in te perken in deze rubriek gezet.

 
Is meer iets voor de kletspraat.

Een mooi uploadsysteem maken is niet zo'n kunst, maar dat betekent dat je dus ook een downloadsysteem moet maken, ook niet zo'n probleem, het probleem is dat je weer files op je server gaat zetten en dat blijft nooit lang geheim, zelfs niet als het alleen voor SM's gedaan wordt want ook daarvan gaan wel eens dingen naar buiten (wat overigens niet de bedoeling is).

We hebben als board het principe dat we geen files hosten, hebben we ook bij mijn weten nooit gedaan en zullen we ook niet doen, dat bevordert vrijschakelen en dat is iets waar wij als board niet voor staan.

Er zullen wel files komen, binnenkort moeten we eens gaan bekijken hoe we dat goed gaan aanpakken, maar dat zullen dan bijv. alleen eventueel legale dingen zijn zoals misschien settingslijsten, patchsoftware voor ontvangers, operating system voor ontvangers of iets in die geest.

Zeker ben ik er nog niet van aangezien er andere aangesloten sites zich daar al goed mee bezighouden, bijv. Satnerds en Netpad om maar even vlug wat te noemen, en we willen ook eigenlijk niet -meer- van hetzelfde geven.

Dus als er goede ideeen zijn, zijn die zeker welkom.

 
@BT,

Ik weet niet zeker of het hosten van patch software legaal is hoor.

Het gaat in de meeste gevallen om aangepaste software van de fabrikant en daar geldt dus copyright op...

De toegevoegde waarde om nogmaals het zelfde te gaan hosten dan ergens overal te vinden is is dus weinig ... om van de bandbreedte nog maar te zwijgen ...

CU

Red

 
Dat bedoel ik maar, vandaar dat leuke ideeen welkom zijn, maar we er eigenlijk minder voor voelen om dat soort dingen online te zetten ter download.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan