chipcat foutmelding

R

rrarra

Ik werk onder XP met mastera programmer. Ik krijg met chipcat de foutmelding setcommstate win error 87.

Weet iemand waar die melding vandaan komt en hoe te verhelpen? Ik kan nu niet meer proggen.

 
Ik heb hem even voor je hier naartoe verplaatst, dit is een gewone legale vraag en ook geen vraag voor files of links, dus die hoeft niet in De Bedelstaf en komt hier meer tot zijn recht.

Windows XP werkt op basis van het NT principe. NT laat geen directe communicatie naar hardware toe, zoals compoorten en lpt poorten.

Ik zou me kunnen voorstellen dat derhalve je een foutmelding krijgt onder XP.

Als ik me niet vergis kon je in NT (bij de eigenschappen) instellen dat een programma rechtstreeks een poort mocht aanspreken, maar het is me niet bekend of en hoe dat kan onder XP.

Misschien dat een van de anderen je hiermee verder kan helpen.

 
Kijk eens op de site van ic-prog, daar staat een uitleg hoe je dat programma kunt gebruiken onder xp, mischien heb je daar ook wat aan bij chipcat. Alhoewel ic-prog wel een aparte driver voor NT en W2K gebruikt...

 
Hoi, gewoon chipcat 2.3 gebruiken, loopt perfect onder XP.

Groeten,

Ron

 
@rrougoor

Ik heb hetzelfde probleem, dus ik zou wel een willen weten hoe je dit gedaan heb.

 
Zelfde heb ik ook gehad, toen ik op 3,5mhz wilde proggen.

Toen ik de snelheid van de progger en in het programma op 6mhz had gezet, heb ik die foutmelding niet weer gezien.

suc6

C4

 
klopt, heb 'm nu ook op 6 mhz staan, en geen problemen meer:):)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan