logprobleem of ontvanger probleem??

I

ilya

Ik kan niet meer loggen.

Sedert een week kan ik niet meer loggen..Ik log al een en jaartje met de navolgende software/configuratie:

Echostar 3000 ipva embedded viaccess, versie 700.

Freecam 2 018 (werkt perfect)

Aston 1.05 (werkt perfect)

Seasonlogger2

Walbanger 380 c.q3978

Windercypt 109

In chronologische volgorde hoe ik tewerk ben gegaan.:

1. Ruim een week geleden constateerde ik tijdens het loggen dat ik geen EMM data verkeer had.Alleen de melding “An error occure with your card”

2. Hiervan melding gemaakt op het board en men veronderstelde dat de season kapot zou kunnen zijn.

3. Vrijdag nieuwe season gekocht.Bij de koper geconstateerd dat ie werkte.

4. Zaterdagmorgen direct gaan loggen.De melding “An error occure with your card”.Het wordt vervelend.

5. Diverse malen gereset. De C+ kaart ook maar in de season gestopt en toen beeld.

6. Op walbanger EMM data verkeer, echter geen melding bij Walbanger van de KEY IN USE.Kortom geen enkel tekentje, zelfs geen sleuteltje!!.

7. Kaart eruit gehaald, de navolgende melding “ No wright to watch the program “

8. Reset, weer de melding “An error occure with your card”.

9. Bij walbanger in het logvenster de opmerking ‘ Processing reset”

10. Idem bij Windecrypt

11. Gereset etc enkel data reactie,

Kortom geen enkel stap verder gekomen.

Wat zou het kunnen zijn??

1. De echostar,versie 700, immers met de versie 700 heeft men het TPS probleem opgelost,echter misschien het loggen om zeep geholpen???.Ik had nl voor het laatst met versie 600 gelogd(december) en ging het perfect.

2. Ook de 2e seasonlogger kapot .

Please help me

ILYA

 
zet anders die versie 600 nog eens in de ontvanger zou dan weer goed zijn als het aan de softwear lag (toch)

zou het altijd eens proberen

 
Het zou kunnen dat een van onze menber reeds dit had ondekt.Oke ik ga het straks weer proberen.Jullie horen het wel.

ILYA

 
Schiet mij maar lek.Ik heb eerst op mijn echo de 6 versie erop gezet.En.... de cam geeft de melding ,(IK kan het dromen) an error occure the card"..

Van alles geprobeerd.Zou ook de 2e logger kapot zijn.!!

Ik weet het nu echt niet meer.

IK heb maar weer de 700 versie erop gezet.

ILYA

 
is het niet gewoon een probleempje met de gebruikte pc waardoor de serieele com tussen de season en wallbanger niet lekker loopt.

grtz

 
zou best kunnen inderdaad heb dat ook meegemaakt compoort deed het met een muis erop nog wel maar kon niet meer loggen en ook geen ludipipo of jdm progger meer mee gebruiken

groeten blokker

 
@ ilya,

Zijn je compoort instellingen misschien veranderd?

Ik heb ze standaard staan:

bps:9600

dat:8

par:geen

stb:1

dtr:X0n/Xoff

Gr Ghost.

 
Boys, bedankt voor jullie bijdrage.IK begin zo langzamderhand te geloven dat mijn comport niet goed werkt.Het gekke is dat proggen perfect gaat .Ook b.v. een andere versie proggen op de STAR probleem loos.Mijn VP20 werkt perfect.

Trouwens het enige wat ik nog kan bedenken is het programma walbanger switcher, dat misschien de communicatie heeft verstoord met walbanger.Ik heb het proggie , middels configuratiescherm /software , vorige week verwijderdHet loggen deed het dus daarvoor perfect.Ik heb verder niets veranderd.Zou het dus toch kunnen dat het komt door het programma " the switcher". Kan bijna niet ,aangezienik het verwijdert heb en walbanger opnieuw heeft geinstalleerd en de instellingen wederom goed gezet.Maar ja, na de verwijdering zou ie het toch moeten doen.

De melding " error occure the card" zonder kaart erin en met een kaart erin toch EMM instrukties ontvangen doet je denken die toch moet kunnen werken.

Trouwens met windecrypt ook niente.

Ik zal komende week een ander laptopje meenemen en uitproberen.

Ik weet het echt niet meer.

Hoe kan je uittesten dat de compoort niet mbt het loggen niet goed werkt.Ik zou het niet weten.

ILYA

 
Eindelijk ben ik eruit.Al met al heeft het heel wat voeten in aarde gehad.

Hier in kort mijn verhaal.

IK dacht in 1e instantie dat loggen perfect ging..Het loggen van irdeto en viacces ging tot op heden redelijk.Ik moest wel geduld hebben , effe resetten etc.Helaas gold dit niet voor seca.Het lukte soms af en toe, na 20 minuten dat ik ineens seca kon loggen.Dit probleem intrigeerde me.Wat nu.

Ik een goede kennis gebeld.Dez e was i n het bezit van diverse receivers en seasons.

Dus ben ik vandaag bij hem op bezoek gegaan en de zaak professioneel opgepakt.

We gingen als volgt te werk:

Eerst mijn season in zijn receiver,, welke verbonden was met zijn laptop.

De instellingen op seca.

En wacht je direct “ lopen.Wat een genot. De keys vlogen om mijn oren.

Toen vervolgens mijn laptop hierop aangesloten en wat dachten jullie!!!

Geen enkel data, helemaal niet.Resetten etc. niente.

Conclusie, mijn laptop kapot !!!!!.Ik kon dat niet geloven.Mijn com port immers functioneert perfect.Proggen, printen, etc. maar loggen, klo…t…n.

De volgende stap was toen zijn season aan te sluiten op mijn laptop.En…… het werd een FEEST , een groot FEEST . :)De keys vlogen weer om mijn oren en wel ook nog een keer met mijn laptop..We gebruiken verschillende seasons van hem , nl met voeding en zonder voeding en lopen , lopen met MIJN LAPTOP

Tenslotte de eindconclusie.:

Mijn season is oke enerzijds en anderszijds is mijn laptop ook oke echter….

Deze tweegeliefden houden niet van elkaar.

Oplossing een nieuwe season kopen die wel van mijn mooie laptop houdt.

ILYA

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan