Lange gezichten

A

appie39

Heb gisteren mijn MM 9200 om laten bouwen naar allcam,met NoOneManIt soft erin.Werkt perfect.Ik heb alleen 1 probleem: Als ik naar een 16/9 zender kijken,hebben ze allemaal van die lange gezichten (in elkaar geduwd beeld ).Is er ergens een instelling dat ik gewoon balken boven en onder krijg ? Hier is echt niet naar te kijken op een "gewone" tv.

Alvast bedankt,

Appie

 
Ik weet ff niet precies waar die zit, maar ga in het menu maar eens op zoek naar de pan & scan functie en zet die uit.

Dan zou de ondersteuning van breedbeeld verdwenen moeten zijn.

Of je dan een beter beeld hebt durf ik niet te zeggen want ik beschik niet meer over een "conventioneel" toestel.

 
Hoi Mas3

bedankt voor je snelle reply.Heb het net even geprobeerd ,met het volgende resultaat :

Als ik Pan & Scan uitzet,blijf ik op bv Tele +16/9 hetzelfde beeld houden,terwijl op sommige "conventionele" zenders het beeld verkleind wordt ( ik krijg dan rechts een balk) en bij sommige 16/9 uitzendingen een balk boven,rechts en onder.Ik kan dus "gewoon" 16/9 kijken,maar op de helft van de beeldbuis.

Is er misschien nog iets dat veranderd moet worden ?

Groetjes,

Appie

 
heb je niet toevallig toch een breedbeeld (16:9) schakeling op je je (4:3) toestel?

je kan de onderste knop (voorheen txt) en knop 9 drukken ..

misschien shakeld ie dan naar het juiste formaat

 
@ xgabox,

Lukt ook niet.Ik heb ook geen 16/9 schakeling op de tv.Zeker weten.

Het rare is dat op Tele+ 16/9 en Tele+ Bianco op dit moment dezelfde film loopt.

Op Tele + Bianco gewoon beeld met zwarte balken boven en onder.

Op Tele + 16/9 in elkaar gedrukt beeld.

Ik heb nu NoOneManIt 1.1 erop zitten.Ga zometeen een 1.2 proberen.

Als ik dit gedaan heb zeg ik wel wat het resultaat is.

Groetjes,

Appie

 
NoOneManIt 1.2 erop gezet.Resultaat : Op T+ 16/9 heb ik nu WEL balken boven en onder,maar een stuk smaller als bij T+ Bianco.Er is wel naar te kijken,maar het blijft iets teveel in elkaar gedrukt.Heb ook Pan & Scan geprobeerd,geen resultaat.

Zoals gezegd,er kan nu wel naar gekeken worden.Als het nog beter kan dan hoor ik het wel.

Groetjes,

Appie

 
Mischien een breedbeeld kopen ?

(hetzij je sympathie hebt voor die persoon die zelfmoord pleegde vandaag na enkele personen te hebben gegijzeld in het rembrandts gebouw)

 
nog een klein tipje..

pin 8 van je scart op 0 volt zetten. in je dvb 2000 menu.(scartmenu)

dat zou het best mogelijke resultaat moeten geven.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan