PiccardII met DarkMosc .. probleem ..

NvBgm

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
22 aug 2010
Berichten
773
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
68
Sinds enige tijd probeer ik om op een piccard (16F876 en een 12C64) 2 verschillende kaarten te programeren.

Dit is mogelijk met de DarkMosc1.5 hexfile.

Ja zelfs is het mogelijk om 4 verschillende kaarten te proggen, maar dan moet je een grotere eeprom er op zetten.

Voor 4 kaarten is dit een 12C128 of 12C256

Maar even terug naar het probleem wat ik tegenkom/

Ik programeer de pic met de DarkMosc hexfile.

Hierna kun je met MKF de kaart bewerken.

De kaart staat dan in HPM mode zodat je serial e.d. er op kunt zetten. Nadat je alle gegevens op de kaart hebt heb je dus een enkelvoudige kaart die prima werkt.

Volgens de beschrijving is het nu mogelijk om via het pin-menu (menu - 3 - 1 ) een code in te voeren zodat je kaart, nadat je hem een reset geeft, overschakeld naar kaart 2.

Als je hierna je kaart weer in MKF steekt zou je weer een kaart hebben die in de HPM mode staat en welke je dus weer kunt gaan programeren zoals de andere.

Hierna kun je dus via het pin menu overschakelen van kaart naar kaart.

Misschien dat er meer mensen hiermee bezig zijn geweest en hem wel omschakelbaar hebben gekregen.

Dan graag wat info hoe een en ander te realiseren.

Het lukt mij dus niet om van kaart 1 naar kaart 2 te schakelen, zodat ik kaart 2 weer kan gaan proggen.

 
Ik heb Dark mosc nog niet uitgeprobeerd.

Ik weet wel dat het bijvoorbeeld bij de piccard versies mogelijk is te switchen tussen data intern of extern. Hierdoor kun je een binnen een kaart twee kaarten programmeren.

Waneer de data op de pic16877 staat is deze trouwens moeilijker te bewerken met MKF dan wanneer deze in de externe eeprom staat.

MTB

 
Ja inderdaad kun je de interne of externe eeprom gebruiken maar met DarkMosc moet je altijd een externe eeprom gebruiken.

Vandaar dat alle data van de providers ook in de externe eeprom zit.

Er is zelfs een progje waarmee je een externe eeprom file kunt maken, met meerdere kaarten er op.

Ik heb dat ook geprobeerd en toen de externe eeprom geprogrameerd maar dan start mijn kaart op in kaart2 en kan ik niet overschakelen naar een andere kaart.

Dus het probleem is het switchen tussen de kaarten

Vandaar dat ik gehoopt had dat er meerdere van ons waren die daar misschien een antwoord op weten.

Heb inmiddels ook via het Darksatboard wat hulp gevraagd maar aangezien mijn Italiaans niet op een hoog peil staat is het wat moeilijk alles te begrijpen/vertalen.

 
Ik ga me er eens in verdiepen. Heb geloof ik nog wel het e.e.a. gedownload van Dark Mosc

CU

MTB

 
Als je niks vind / hebt mail me even..

 
Heb vandaag een silverkaartje geprogd met 2 kaartjes in de eprom. Een zog. secret kaartje met iets meer mogelijkheden, zullen we maar zeggen. Mijn italiaans is niet goed maar ik kan er redelijk uitkomen. Met een 24c128 kunnen er 4 kaartjes met ieder 250 records op geprogd worden. Leuk programma met veel mogelijkheden. Nog niet alles geprobeerd.

Heb V1.5 gebruikt:

Werkwijze: prog eerst de 16F876. Stop de kaart hierna in phoenix, or whatsoever en open MKF. De kaart is in HPM. Gebruik de key die in de PDF info staat en schrijf UA, SECA provider en nieuwe key 01, dit alles gecrypt over de vaste MK00 die in de pic staat. Hierna staan de gegevens op de Eprom. Kaartje weer in de normale mode. MKF herstarten en de rest van de providers erop. Opletten dat je een goede opstartrecord schrijft.

Kaartje in de decoder. Beeld. Menu 3. 1 Code instellen. Code 9999 ingeven. hierna code wijzigen in 0006. Bevestigen. Bij mij 2x Kaartje erin en eruit en dit staat nu in de HPM voor het tweede kaartje.

Procedure voor kaartje twee herhalen. Hierna heb je twee kaarten op een silver.

Het switschen gaat met menu 3.1 code 9999 hierna 0001 voor kaartje 1 of andersom 0002 voor kaartje 2.

Zo kun je ook zonder programmer preview records omzetten in BX records of BX records wissen.

Ik ga nog eens verder kijken. Is vrij veel materiaal om te editten enz.

Succes

MTB

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan