duitse borden dicht.

denktenk

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
1.453
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
67
Groot aantal duitseborden zijn vanavond gesloten, om de werkgelegenheid bij premiere te supporten.

 
Goed dat je de link er even bij zet Harry20, de grote jongens zitten er ook allemaal bij.

Ik twijfel er aan of ik bij C+ zoiets zou doen aangezien die ons nooit bezighouden en Kirch toch veel goeds doet voor een redelijke prijs aan abonnementsgeld.

Hulde voor deze actie.

 
Tja het moest er eens van komen.....

Ik hoop dat deze actie inderdaad iets kan bijdragen in het voortbestaan van een echte provider.

 
Ik vind dit een fantatische aktie van de boarden wellke hieraan meewerken. Het laat zien dat deze mensen dus niet uit zijn op zoveel mogelijk mensen aan gratis tv plezier te helpen maar dat het de hobby is van deze mensen om zich te verdiepen in coderingssystemen en deze op technische manier wil ontleden, wat dan in praktijk in de meeste gevallen uitmondt in de mogelijkheid om gratis te kijken naar producten welke deze coderingssystemen voeren. Deze aktie maakt duidelijk dat WIJ een hobby hebben waaraan we met plezier werken en veel vrije tijd aan besteden en dat deze hobby mede wordt mogelijk gemaakt door de betaaltvproviders. Zonder betaaltvprovider dan ook deze hobby niet in de grote waarin we het nu kennen.

Laten we middels deze aktie proberen het kaft van de koren weten te scheiden. Handelaren hebben het al zo ver gekregen dat men door goed het internet af te struinen vele miljoenen guldens verdienen over de hoofden van niets wetende tv verslaafden die voor woekerprijzen kaarten aan de man brengen. Laten we ervoor zorgen dat deze handelaren het niet zo ver krijgen dat ze het zelfs voor elkaar krijgen ONZE hobby gedeeltelijk al dan niet geheel kapot maken.

Hoe van de zijlijn wij deze aktie ook bekijken de steun moet hij voor de volle 100 % hebben. Zonder betaaltvproviders in Europa voor ons geen hobby, Het is 5 voor 12 voor onze hobbygroep en ik wil iedereen oproepen zijn eigen verantwoordelijkheid te nemen en ervoor te zorgen dat de wijzers van de klok niet vooruitgaan maar eerder achteruit zullen gaan.

 
'Ik twijfel er aan of ik bij C+ zoiets zou doen aangezien die ons nooit bezighouden en Kirch toch veel goeds doet voor een redelijke prijs aan abonnementsgeld. '

Het is natuurlijk wel zo dat Kirch een land bestrijkt van 80 miljoen inwoners en C+ Nederland 17 miljoen. Dus geen wordenr dat C + duurder is. Overigens is hun abo voor 6 euro best aardig. Krijg je Discovery, Nat. Geografic, Aninal Planet, BBC World, Muzzik en nog een stel zenders. Best goedkoop voor wat je krijgt. Vergelijkdat maar een met SKY en zijn vreselijk dure abonnementen.

Voor het overige gaat of althans ging C + op een bijna schofterige manier om met haar klanten.

 
Nogal naief om dat te doen nu ze bijna failliet zijn vind ik. Zouden er echt mensen zijn die nu dan maar een abootje kopen?

 
@Jepe, voor dat geld heb je het ook op de kabel, dus zo "goedkoop" is dat pakket niet echt, het is vrij standaard, ik spreek over de echte abonnementszenders.

En als je dan kijkt, dat de Irdeto abonnee's diverse zenders missen die in het Seca pakket wel zijn opgenomen, terwijl toch beide soorten abonnee's dezelfde abonnementsprijs moeten betalen, dan begrijp je misschien wat ik bedoel, dat heeft verder niets met het aantal inwoners of abonnee's te maken.

Ik begrijp ook wel dat Canal Plus in Nederland gezien de kosten niet kan aanbieden wat PW aanbiedt aangezien het kosten/baten aspect dan veel te zeer richting kosten zou gaan en dat zou voor C+ ook niet goed zijn.

Maar ze zouden op zijn minst Irdeto en Seca abo's hetzelfde kunnen bieden als ze toch hetzelfde moeten betalen, om nog maar niet te spreken van kabelabo's die hetzelfde betalen en NOG minder krijgen.

Om nog maar niet te spreken over het ontbreken aan service en het jarenlange geschreeuw van C+ over het vele geld dat ze in beveiliging moeten stoppen terwijl wij als hackers gewoonweg kunnen zien dat er totaal niets gebeurd, zeg nu zelf, wanneer was de laatste wijziging in Irdeto van C+?

Pw heeft al vanalles gedaan, diverse kaartwissels, in elk geval met regelmaat een keywissel, vooral de laatste tijd.

En op Seca gebied is van de kant van C+ ook niets gebeurd. Over welk "vele geld voor beveiliging" hebben ze het dan?

Net zoals de beloften aan hun abo's is het veel geschreeuw maar het bestaat uit niets anders dan lucht, terwijl PW zich in feite in de schulden heeft gestoken om de abo's wat te kunnen bieden, laat C+ maar allerlei beloftes zonder verdere boe of bah vallen omdat het wellicht eens iets duurder zou kunnen uitvallen, maar ze geven wel kapitalen uit aan rechtszaken en juristen om hackers tegen te gaan. Doe dan wat aan je encryptiesysteem en aan je klantenservice, want hackers raak je nooit kwijt.

Dat is dus wat ik bedoel, misschien is het daarmee ook wat duidelijker voor de mensen wat ik persoonlijk voor ogen had met die vergelijking.

 
@Jepe, om vergissingen te voorkomen, ik haal hier fel uit, maar dat is niet tegen jou hoor, ik haal fel uit naar Canal+ vanwege haar manier van handelen, dus ik hoop dat niemand het persoonlijk opvat.

 
@bigfoot42

Het spijt me om te zeggen maar de meeste mensen om me heen hebben als de mogelijkheid bestaat gewoon een abootje op een betaaltvprovider, in ons Nederlands geval dus C+. En ik moet zeggen dat als ik in Nederland zonder enige vorm van belemmeringen en overeenkomsten aangaan met duistere tussenpartijen ik ook gewoon een abo had op Premiere World omdat het gewoon weg de kwalitatief beste aanbieder is van tv signalen in Europa.

 
Ik vind die aktie van de Duitse boards misschien wel geod bedoeld, maar zeker niet realistisch. Als ons streven in het leven is alleen maar te zorgen dat er geen bedrijf failliet gaat, dan zouden we ook (b.v.) een Nokia telefoon moeten kopen ipv een Motorola, of een Apple-MAC ipv een PC. Hoeveel mensen hebben speciaal een DAF auto toen gekocht om het bedrifsgezondheid van DAF te waarborgen? Wie vliegt alleen maar in Fokker vliegtuigen? Wie winkelt zaterdags bewust bij het slechts presterende supermarkt? Welke vakantieganger kiest een ontwikkelingsland als bestemming omdat daar het toerismgeld het hardst nodig is?

Er zijn wereldwijd talloze bedrijven die het moeilijk hebben, en bijna iedere beslissing die we als vrije mensen maken heeft daar invloed op...

@Jeppe

Sky is duur??!

Weet jij wat je bij een Sky abo voor die geld krijgt?

Moet je een keer kijken... http://www1.sky.com/skycomhome/getsky/products/products04.htm

Ik heb zelf die van GBP 16 (Euro 25) per maand *(de zogenaamde "Family Pack"), bestaande uit:

Algemeen

--------

Sky One

UK Gold

UK Gold 2

Living

Granada Plus

Challenge TV

Bravo

Paramount Comedy

Sci-Fi Channel

Discovery Home & Leisure

Discovery Home & Leisure + 1hr

Granada Men & Motors

Sky Travel

UK Style

UK Style +

UK Drama

Tara TV

Hallmark

E4

Play UK

UK Food

ITV2

Discovery Health

Sky Sports News

British Eurosport

British Eurosportnews

Documentaires

-------------

Discovery Channel

Discovery + 1hr

Discovery Travel & Adventure

Discovery Sci-Trek

Discovery Wings

Discovery Civilisation

Discovery Animal Planet

Discovery Animal Planet + 1hr

National Geographic

National Geographic + 1hr

Adventure One

The History Channel

The History Channel + 1hr

Biography

UK Horizons

UK Horizons + 1hr

Sky News Active

Bloomberg

CNBC

Fox News

Musiek/radio

------------

MTV

MTV Base

MTV Hits

VH1

VH1 Classic

MTV2

MTV Dance

The Box

Kiss

Q

Music Choice (10 zenders)

Kerrrang!

Smash Hits

Magic

The Saint

Big Blue

TalkSPORT

Villain

Rampage

Kinderen

--------

Cartoon Network

Cartoon Network Plus

Nickelodeon

Nickelodeon Replay

Nickelodeon Junior Channel

Fox Kids

Fox Kids + 1hr

Discovery Kids

Trouble

Non-subscription zenders

------------------------

BBC1

BBC2

BBC Choice

BBC News 24

BBC Parliament

BBC Four

CBBC

Cbeebies

ITV (alle 16 regionale versies)

Channel 4 plus S4C and S4C2

Channel 5

BBC (Radio 1-3, 4FM and LW, 5 Live, 5 Live Sports Extra, World Service, Radio Scotland, Radio Wales, Radio Ulster, Asian Network

Classic FM

Classic Gold

The Mix

Planet Rock

Core

Virgin Radio

Capital Gold

Xfm

Youthfm.com

Heart FM

WRN Euro Max

Met Sky kun je naast de bovenstaande zenders ook allerlei andere dingen tegen meerprijs toevoegen (sports, film, PPV..). Plus je hebt een heel hoop interactieve diensten (waar is de Mediahighway gebeuren van C+ gebleven...?). En een zeer uitgebried EPG. En een bijna gratis digibox/schotel...

Sky is dus echt niet duur hoor...! Vergelijk dat met die paar zenders van Canal+ (zelfs het duurste pakket). En we kunnen het ook effe hebben over haar achterlijke benadering van klanten. Nee hoor, voor mij mag die C+ lekker bankroet worden, en hoe sneller hoe beter. Komt er dan misschien iets beter in zijn plaats...

2old

 
is het mogelijk om een sky abbo te nemen in belgie

of is dat ook niet toegelaten??

tendo

 
hoorde op de nieuws vanochtend dat EMI straks 1800 mensen op straat zet, met als reden de gigantisch verlies die ze dragen , mede te danken aan piracy van CD's enz.

Gaan we dus alle MP3 sites dicht gooijen...?

En als we morgen horen dat Microsoft (of wie dan ook) het moeilijk heeft, sluiten we alle warez sites uit steun voor de MS medewerkers???

2old

 
@Satwatcher:

Ik zei ook niet dat niemand een abo heeft, alleen ik denk niet dat hackers opeens een abootje nemen. En handelaren die op grote schaal kaartjes verkopen kunnen echt nog wel keys vinden vermoed ik.

Trouwens, als het goed is staan er op die boards toch helemaal geen keys???

 
Hackers zijn het probleem ook niet, die zullen nooit een abo nemen omdat het ze neit om het kijken gaat. Het probleem zijn de profiteurs die wel willen kijken en daarvoor de files van de hackers gebruiken om abonementskosten te ontlopen.

Dit zijn de zelfde mensen die de hobby een slechte naam geven en er voor zorgen dat er steedts minder publiekelijk bekend gemaakt (kan) word(en).

 
het is momenteel gewoon zo dat veel nieuwe satkijkers dit alleen doen omdat ze er gratis mee naar c+ en consorten kunnen kijken,neem alleen al het gigantische percentage secaboxen onder de zogezegde hobbiesten het wil er bij mij toch echt niet in dat ze deze gekocht hebben met een ander oogmerk als goedkoop kijken.

grtz

 
Dat van die duitsers is een signaal, maar degenen die daar o.a. achter zitten (de échte hackers uit het begin) hebben natuurlijk boter op hun hoofd.

Als je zoiets uitvindt dat een kaart gekraakt kan worden en je weet wat voor schade dat aan kan richten, dan hou je dat binnen de groep. Dat is in de sat-wereld nooit gebeurd omdat dat niet zo snel als "stelen" wordt gezien.

Kraakt iemand een bankpas-systeem of telefoonkaarten, dan zieje geen files en keys openlijk op internet. Daar mag je het niet eens over hebben (en terecht). Nu roepen juist degenen die medeverantwoordelijk zijn dat ze premiere geen schade toe willen brengen. potje mosterd na de maaltijd lijkt me zo.

 
Ja oke, maar zo zijn de meeste boards begonnen.

Het is natuurlijk een beetje mosterd na de maaltijd, maar het had best kunnen zijn dat indien pw eerder had aangegeven dat de problemen zo groot waren, misschien al eerder dit soort initiatieven ontstaan waren.

Het is immers de techniek die leuk is en zoveel schade brengen hackers nu ook weer niet aan.

Als je de laatste jaren even bekijkt wat Kirch allemaal voor heel erg veel geld gekocht heeft, dan kan men zich eerlijk afvragen of ze uberhaupt wel goed nagedacht hebben of dat wel allemaal te doen was of dat ze zuiver op winst gespeculeerd hebben op een manier waarop je dat niet moet doen (dit is zo leuk, daar zullen anderen ons ook wel flink voor willen betalen), een van die vergissingen is het kopen van de veel te dure F1 rechten, een ander is het opkopen van zenders als Pro7.

Voetbalrechten, ook al zo'n verhaal. Je betaalt het duurst en dan blijkt dat vrijwel niemand jouw doorleverprijs wil betalen, dat zijn kapitale verliezen waar hackers totaal niets mee van doen hebben.

Dus ja, ergens hebben we allemaal wel boter op ons hoofd, maar we zijn ook weer nadenkend genoeg om op een of andere manier te steunen zodat we onze hobby niet verliezen. Inderdaad had dit eerder gekund, maar dan was waarschijnlijk ook een deel van onze groep er nu niet.:)

Het blijft giswerk en "what if" vragen.

 
En dan een persoonlijk ergerpunt van me de laatste tijd en iets waarvan ik vind dat het onze hobby niet echt ten goede komt.

Op elke site zie je die zogenaamde up en download verhalen komen. Allemaal in de ban van de Pool heeft er succes mee dus wij doen dat nog een dunnetjes over. Niets wetend dat door dit soort doorgeefsysteem je dus echt een hele grote schade kan aanbrengen. Maar dat mag de pret niet drukken voor de meeste sites want de hits per dag van een bepaalde site zijn hedendag zo belangrijk....immers al die bannertjes worden afgerekend op het aantal hits. Handelaren zijn een bron van ergenis maar ik krijg steeds meer het vermoeden dat BEPAALDE, dus zeker niet ALLE sites, vandaag de dag niets meer van doen hebben met een hobby maar gewoon weg hitfabriekjes zijn geworden om zoveel mogelijk geld uit de banners te kunnen generen.... en oh ja wat hebben we een lol met elkaar als elke dag weer van alles uit die up en download gevallen komt rollen.... maar er komt eens een dag dat er niets meer uit die dingen komt rollen omdat er gewoon weg bepaalde betaaltvproviders meer zijn om er iets uit te kunnen laten rollen....

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan