Maandag was het board niet bereikbaar wegens storing!

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.774
Waarderingsscore
1.000
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Gisteren (maandag) hebben heel veel gebruikers niet kunnen inloggen op het board.

Men kreeg een foutmelding dat er een probleem zou zijn met de database.

De oorzaak lag in het feit, dat vrijwel alle Duitse boards gesloten waren/zijn uit solidariteit met Premiere World. Tegelijkertijd heeft maandagmiddag PW alle handelaarskeys uitgezet waardoor enorm veel kaarten zijn uitgevallen (vooral in Duitsland).

Uiteraard is een horde vrijschakelaars en ook hobbyisten toch gaan proberen in te loggen op de diverse boards.

Zoals bekend zitten wij met Satellite Fun niet op een eigen server maar bij Satarmy op de server, deze is gedeeld met een drietal Duitse boards.

Daardoor werden de aanvragen op de server zo groot dat de verbinding dichtslibte en op Satellite Fun ook geen verbinding mogelijk was.

Om een vergelijk te trekken. We kregen vandaag op de server meer dan 2x zoveel aanvragen op de server te verwerken als normaal bij een gemiddelde dag.

Aangezien de server niet staat ingesteld om maar zoveel bandbreedte op te slurpen als nodig is (ook voor misbruik, verbruik door fouten en DoS aanvallen tegen te gaan) was het dus mogelijk dat de database het aantal verbindingen niet verwerken kon.

Beetje technisch verhaal, voor wie het niet snapt kan eenvoudig gezegd worden dat je het moet vergelijken met 100 man die allemaal tegelijk door een gewone huisdeur willen en als resultaat zit die deur dan verstopt. Hetzelfde is dus gebeurd met de server alleen dan met vele malen meer mensen dan 100, maar ook de deur is een heel stuk breder.:biggrin:

Even voor middernacht was de situatie weer onder controle en we hopen dat we dit niet te vaak zullen meemaken, enkele aanpassingen zijn inmiddels wel gemaakt opdat we nog wat meer verbindingen aan kunnen indien nodig.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
vanavond weer enige tijd hommelus,,

echter nu is er ,omdat het komende dagen veel drukker met serveraanvragen zal zijn ,er extra Ram aangevraagd om toch de traffic wat beter te kunnen sturen.

hopelijk zal het dan wat minder overlast veroorzaken.

Stargate inmiddels gesloten ivm solidariteitsactie Premiere world.

deze zal tot bovengenoemde datum niet beschikbaar zijn..

 
Ja inderdaad het was weer eens hommelus, ik heb het rond half 8 nog tijdelijk kunnen oplossen maar daarna heeft het probleem weer toegeslagen.

Mensen LOG AUB NETJES UIT ALS JE KLAAR BENT OP HET BOARD!!!

Anders blijven de cookies een kwartier staan en ook dat houdt onnodig de verbinding met de database open.

Er zit een logout funktie zowel boven als onderaan op het board, gebruik die a.u.b. ook.

Dat helpt alvast al voor een deel.

 
Black Tiger bedankt voor de tip!

Wist niet dat het buitloggen zo een effect op de traffic kon hebben. By the way, het gaat hier beter dan bij, ach je weet wel.

een paar boards dicht en we merken gelijk het effect.

Hopen dat iedereen z'n job en provider behoudt.

Zeeman.

 
Da's niet zo'n probleem hoor Zeeman, maar we hadden niet zoveel verkeer komende vanuit Duitsland verwacht.

Het uitloggen heeft niet zo een effect op traffic, doch eerder op het openhouden van de lijnen naar de database waardoor opstoppingen kunnen ontstaan omdat gewoon bandbreedte gereserveerd blijft voor de users die nog ge"cookied" zijn.

Anyway, we komen er wel weer door, ik denk overigens niet dat er mensen van provider hoeven veranderen. Het is een vrijwillige sluiting, geen door pw of c+ opgelegde sluiting.

Zo gauw de nu gesloten boards hun deuren weer openen zal het een stuk minder traffic geven en werkt bij iedereen weer alles als vanouds.

En uiteraard hoop ik met jou mee dat iedereen zijn job behoudt en dat pw kan blijven voortbestaan.

Persoonlijk voel ik me pas weer in de zevende hemel als PW in Nederland zou komen.:)

 
Hoi black tiger ik bedoelde met provider dan ook Premiere World en niets anders.(smiley) Zonder dit soort providers is er niks en als de provider er alles aan doet om hun content te beschermen verdient zo'n provider alle lof. Het gaat voor ons toch om het spel?!Nee wat dat betreft kunnen ze hier in de polder nog het een en ander bijleren.

Zeeman.

p.s. zal in het vervolg uitloggen zodat allesd optimaal benut wordt.

 
ook dinsdag en woensdag vond ik het moeilijk om jullie te bereiken. vaak werkte het board hiet niet. ( de vele bezoeken zijn jullie gegunt)

jammer dat prem*ire het zo slecht doet. inderdaad is het zo dat het veel beter is dan can*l digit*l. als het hier (legaal) beschikbaar was als abbo zal ik c* inruilen voor premaire. het is niet te hopen dat het ondergaat in een ander boucet, omadt de opzet van hun gewoon perfect is. daar kunnen de + boys een voorbeeld aan nemen.

greetings opeltje

 
Zeeman, als iedereen denkt zoals jij gaat het een stuk beter met ons.:)

En ja... als pw hier aanwezig was, dan had ik een abo, mijn C+ abo is reeds langere tijd opgezegd.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan