Welke receiver?

P

Pooneil

Graag zou ik een satellietsetje kopen, maar door de enorme overvloed aan informatie kom ik er niet helemaal uit. Ik wil graag een ontvanger waar ik een beetje mee kan 'hobbyen' Ik heb begrepen dat ik daar en ci receiver voor nodig ben. Nu zijn die dingen ontzettend duur. Al valt het me wel op dat een humax 5400 weer vele malen duurder is als een philips of een nokia. Ik wil met mijn receiver graag de meest gangbare dingen kunnen ontvangen als: canal+, palco, kiosque, premiereworld. Vooral de multichannel formule 1 zou ik graag willen ontvangen. Kan dit in principe met alle digitale ci receivers? Kaartjes en keys enzo kom ik verder zelf wel uit.

Iemand die me iets wijzer kan maken vwb de aanschaf van een receiver?

 
@ pooneil,

Als je lekker wil hobbyen zou ik een 9500/9600(nokia) aanschaffen.

9500 is embedded ird(geen ci)

9600 is ci.

Het is aantebevelen om hier de NoOneMan in te proppen(soft)

Als je een beetje op het board snuffeld kan je hier genoeg over lezen.

succes Ghost.

 
De keuze is inderdaad niet eenvoudig, maar het is al een pluspunt dat je weet wat je wilt ontvangen en dat je met de ontvanger wil stoeien. Ik geef je hier een paar persoonlijke opmerkingen:

- Nokia 9500: alles van bekend, zeer goede hobby-doos. Zeker voor de beginner een uitstekende keuze.

- Philips 5816: een iets moeilijkere hobby-doos maar inderdaad goedkoper. Extra printje voor programmeren is bijna een must (oslink).

- Humax 5400: ook een zeer goede hobby-doos. Veel informatie beschikbaar op verschillende boards. Extra printje nodig (voor latere modellen) voor de hobby-ingang.

Groetjes,

Dreeke :)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan