Een paar beginners vragen

W

WimK

Hallo ik ben sinds een dag of 5 in het bezit van een Humax 5400 met de 2.08 loader.

Ik heb een settingslijst van Pet123 er in gezet, en de firmware van Planet Hemp er in gezet, met de Nederlands vertaling van Iwan. ( Iemand een idee waarom de Help het vraagteken nog in het duits is?).

Ik heb de volgende vragen, wat zijn die 43 en 54 voor setting lijsten en hoe vaak moet je die lijsten vervangen en waarom??

Gaan er zoveel zenders weg en komen er zoveel nieuwe bij?

Ik heb ook met mijn Master A-2 twee files op mijn fun kaart gezet, ik geloof een Flash en een Fun 5 in 1, en het werkt ook nog :). Hoef ik nou de volgende keer alleen die Fun opnieuw te schrijven naar mijn Kaart of ook weer de Flash. Ik lees net dat je die Flash er gewoon op kan laten staan. Kan je meerdere van die files op je kaart zetten of kan dat niet.

Ik heb me laten vertellen dat het geheugen vrij groot is.

Ik durf nog niet zelf te editten op de kaart, dus download ik maar kant en klare files.

Nou dit was het wel voor nu.

Ik hoop op een paar antwoorden.

Groetjes WIm

 
Ha, die Wim.

De 43 en 54 staan voor, 43 graden oost, en 54 draden west.

Dat betekend dat de lijsten voor de satelieten, die daar tussen zitten, bijgewerkt zijn, (bedankt PET). Lijsten regelmatig opnieuw laden, want er veranderd nog wel eens wat.

In feite is het voldoende om alleen de inhoud van de eeprom te wijzigen, wat prima gaat met, ISVedit2.0 of Picbinedit1.50.

Grtzz.

 
Verdere vragen over files en de werking daarvan met betrekking tot het gebruiken van die files op kaarten in je ontvanger, graag in De Bedelstaf, we ondersteunen op dit board geen vrijschakeltechnieken.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan