2343 probleem met PW en C+

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.773
Waarderingsscore
998
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Ik wordt/ben nu helemaal gek en ik snap er geen bal meer van, dus maar eens hier proberen.

Even puntsgewijs, da's lekker duidelijk.

Wat wil ik:

1.) Uitsluitend Irdeto op een Atmel 2343

2.) Ik hoef er in principe alleen C+NL en PW op

3.) Het moet werken op een Nokia 9500 (origineel maar wel met dvb2000)

Wat is het probleem?

Ik heb diverse files geprobeerd die te downloaden waren, ik heb zelf wezen editten maar het blijft een vicieuze circel.

1.) PW doet het prima maar op het C+NL pakket is C+rood en B+blauw niet aan de praat te krijgen

2.) C+NL pakket doet het prima (zonder seca zenders uiteraard maar dat hoeft ook niet) en maar de helft van de PW zenders doen het.

Aangezien ik files heb waarbij PW het volledig doet en alleen de 2 C+ abozenders niet, heb ik die ook proberen aan te passen middels de al bekende truuk om de C+nl key ook op Key02 van Nova/Hellas te copieeren.

Maar dat helpt ook niet, probleem blijft.

Wie kan me vertellen wat ik fout doe???

Ohja.. ik moet wel zeggen dat ik de kaart aan het testen ben op een Nokia 9600 net noonemanit 1.2.

 
@B.T,

Hier loopt het prima (2343)op de 9500+NoOneMan1.2

En op de 9600(freecam -2-018) ook alles van ird- open.

Misschien iets over het hoofd gezien?

pw:

11:4c ac..

10:7d b3..

02:9c 82..

04:90 56..

06:b1 70..

08:79 d1..

0A:4f b5..

0C:bf 6e..

0E:76 58..

c-:

02:98 09..

04:98 09..

(06:f6 f2..)

Als dit het niet is,denk ik dat je een andere flash moet nemen.

Je kan dit controleren door oa- adr 00000014 te openen:

00000014-3030 3030 3030 3146 4536 3144 4246 4444......

Als b.v 4444 hier niet staat maar 4237,heb je een verouderde flash.

28-3030-(wordt)4441

DC-3637- 3731..enz...

(Ik heb wel de 02 key ook bij Hellas moeten plaatsen)

Gr Ghost.

 
@ B.T,

Je hebt gelijk!

Om 22.30 werd op c-rood en blauw in seca uitgezonden.

Ik kreeg het op ird- niet meer open!

Het vreemde is dat wel ird-werd uitgezonden(ecm),maar niet meer te ontvangen op 2343 en op de 8515(5in1).

Gr Ghost.

 
trek de file voor irdeto maar van mijn site af deze net getest op mijn humax5400 zowel de 0 als C cam zit in de zip en werken hier.

suk6 en ik hoor het wel of het werkt bij jullie.

G.R Pecari

 
@pecari,

Bedankt voor je antwoord.

Inmiddels heb ik de 2343 al aan het lopen.

Ik had een verkeerde flash.(bedankt)

Voor de 8515 moest ik hem met seca laten opstarten (voor c-blauw/rood.0100 in de plaats van 0602.

Gr Ghost.

 
Ah... vreemd want de mijne heeft eerst zonder problemen gedraaid met de flashfile die ik nu ook gebruik... Wil ik toch wel eens weten wat de verschillen zijn.

Pecari bedankt, heb de files net gedownload alleen zie ik er jammer genoeg niet bij staan welke regels voor welke providers zijn, dat heb ik bij mijn eigen crd files wel en dan kan ik notepad gebruiken om te editten.

Welke editor gebruik jij hiervoor?

 
Ik gebruik geen editer voor de files weet uit het hoofje waar wat staat.

wat je maar eens moet doen is de crd files van jullie vergelijken met die van mij dan zie je dat op twee verschilende plaatsen de keys van c+ staan dat komt omdat anders c+ niet zou werken op C+1 en 2, de hex file die ik gebruik is het zelfde als die van jullie.

suk6 met het wergelijken

G.R Pecari

 
Keys van C+ staan bij mij ook op 2 verschillende plaatsen.

Dat is namelijk bij C+ zelf en bij Nova/Hellas dus dat is een bekend iets.

Maar ik moet nog gaan vergelijken, zal wel lukken, tenminste weer iets te hobbyen en daar hou ik wel van.;)

Nogmaals dank.

 
Persoonlijk vindt ik picbined149 een leuk progje om te editeren.

Voor de 2343 Atmel :

Working mode Ird Fun/jup8

Bij Global kan je onderop key 10 en 11 editten.

Gr Ghost.

 
Mooi thanks! Ga ik proberen.

Tot nu toe heb ik nog geen tijd gehad op mijn gemak eens te vergelijken, maar in elk geval werkt de 2343 weer als 'n tiet.:)

Nu alleen nog even uitspitten waarom, want in principe vind ik dat interessanter dan het feit dat ie werkt.

 
Als het goed is was er een read me file bij waarin beschreven stond , wat op welk adres staat. Op die manier is het dus heel eenvoudig mogelijk met notepad de zaak aan te passen.

Het juiste adres opzoeken en editten maar :).

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan