POWERVCR !!

P

peterpan

Ik heb nu een geweldig programma gevonden om het video-signaal afkomstig van de dvb-kaart gelijk in VCD-pal formaat om te zetten.

Er zijn geen andere programma's bij nodig en hij zet ze in realtime om.

Even met Nero een VCD branden en klaar is kees...

Het programma heet powervcr2 v3.0 deluxe.

Als je even het bekende p2p programmaatje gebruikt kun je'm zo vinden.

Ik moest wel even de juiste wdm driver voor m'n videokaart vinden maar het werkt geweldig.

Ook geschikt voor DVD of videocamera met DV-out.

Je moet trouwens wel een video-ingang op je videokaart hebben.

Ben benieuwd of er meer tevreden gebruikers bij komen.

 
WinDVR van intervideo ie ook zoiets werkt bij mij leuk met analoge huappuage wintv kaart

 
het zal best wel goed werken maar het is wel jammer dat je van een digitaal signaal eerst analoog maakt en dan weer digitaal

krijg je dan niet erg veel verlies het is jammer dat de directe recording bij multidec nog niet zo goed werkt

dan had je het ineens in bijna het juiste formaat

 
Direct recording werkt prima bij mij alleen moet je de heleboel dan nog een keer omzetten naar een geschikt VCD-pal bestand.

En hier gaat nogal veel tijd in zitten.

Het is natuurlijk wel zo dat het eerst van digitaal naar analoog en dan weer naar digitaal omgezet moet worden, maar ik vind de kwaliteit best genoeg voor een VCD.

Mischien is er nog een andere mogelijkheid om een digitaal signaal in te voeren in powervcr want je kunt namenlijk wel een digitale camera via de IEE1394 controller gebruiken bij dit programma.

 
ik kan me zo voorstellen dat er een software matige koppeling zou kunnen plaatsvinden

als iemand die zou schrijven

maar van die dingen heb ik geen kaas gegeten helaas

jammer maar ja je kunt niet alles weten

 
Een andere oplossing die ik gebruik is het volgende:

Standaard opnemen met Hauppauge2.09

Hierna het bestand omzetten met de tool pva2mpg2, deze kun je vrij downloaden van de site van Hauppauge.

Vervolgens ga ik dit branden in het SVCD formaat welke duidelijk beter is dan het VCD formaat.

Dit alles met Nero 5.5.80 met de plugin MPEG2.

Ik moet nu nog mijn DVD-brander inbouwen en ga dan kijken wat de resultaten zijn, volgens mij moet ik deze direct op een DVD kunnen branden

In ieder geval kan ik alle opgenomen films al branden in het SVCD formaat.

 
Dat je s-vcd wil branden is leuk, en de kwaliteit zal inderdaad ook wel beter zijn in mpeg2.

Maar de meeste dvd spelers kunnen volgens mij geen s-vcd afspelen en er past ongeveer maar een half uur film op een s-vcd.

Of speel je de films vanaf de computer af ?

Dan is het natuurlijk een ander verhaal.

Ik gebruik powervcr om vcd's te maken, maar je kunt ook in mpeg2 opnemen om s-vcd's te maken, en jehoeft dan niet het bestand nog een keer extra om te zetten van pva naar mpg bijvoorbeeld.

 
De nieuwere dvd spelers kunnen allemaal svcd aan. Op een svcd kan ongeveer 1 uur aan film opgenomen worden.

Het opnemn via de dvb-s kaart doe ik in pva en vervolgens op de manier zoals eerder beschreven.

Ieder zijn manier en zo blijft het ook voor iedreen leuk

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan