patchen philips 5816 /03g

N

Nedsat

Ik heb een oslink.

Weet iemand hoe ik een philips 5816 /03g moet patchen en welke firmware ik nodig heb met de os-link.

is het ook mogelijk om met een os-link de settings in de ontvanger te zetten?

 
Je kunt de DST5816/03 gewoon met een oslink flashen, let wel op dat het progje Oslink1.1 op DSI185 gezet wordt.

Je kunt de settings wel overnemen van een andere ontvanger, maar je kunt ze niet editten met een programma. Dus je moet een mooie lijst in een ontvanger samenstellen en die dan uitlezen (ook de eeprom). Bij het terugproggen moet je dan 'write data area' aanvinken en achteraf ook de eeprom overschrijven (dit doe je met declink).

Alle beschrijvingen over deze programma's vind je op mijn site.

Succes,

M_Z

 
Bedankt voor je snelle antwoord mark.

Maare wat ik ook wilde weten is welke verzie van de v8 versie's moet ik gebruiken voor die ontvanger?

En als ik write data area aanvink moet ik dan de 512 kb data file erin zetten?

Trouwens ik heb op je site gekeken, maar weinig informatie over deze ontvanger gevonden.

Is er trouwens een uitgebreide handleiding voor de os-link.

A.

 
Voor de DST5816/03 is er geen V8 beschikbaar. Het is een DSI 185 ontvanger dus je kunt maximaal V4 AllPpv erin zetten.

Niet veel informatie over deze ontvanger??? Een speciale uitleg over de eeprom van de DSI185 ontvangers, overal staat dat de DST5816/03 een uitzondering is en dat je niet met de flash512k.bin kunt gaan werken, daar zitten bij deze ontvangers de settings dus ook niet in. Als je write data area aanvinkt wordt de hele firmware geschreven inclusief de settings die in die firmware staan. En een uitgebreidere uitleg dan die op mijn site staat ben ik nog nergens anders tegengekomen.

Alles al gelezen? Kom nou !

M_Z

 
NedSat, kom je uit Wijchen, dat is lekker dichtbij, ik kom uit Nijmegen. Is het al gelukt met je DST5816/03. Als het gelukt is, wil ik graag even bij je komen kijken hoe je het gedaan hebt, ik moet er binnenkort namelijk ook zo eentje patchen.

Marc, zijn er nog andere goede forums, nu Duck en Togooz er weer uitliggen???

GTZ WijB@

 
M_Z We weten inmiddels van je site, dus je zou er ook wat minder naar kunnen verwijzen.

Er staat erg weinig informatie over de 5816/03 te lezen, behalve dan dat het oslink proggie nogal eens wil vastlopen.

En er staat een uitleg met een tweetal foto'tjes, wel netjes, maar als je alles bij elkaar gaat zetten dan is het al met al inderdaad weinig informatie over deze ontvanger. Tekstueel gezien dan. Dus niet meteen op je tenen getrapt zijn.:)

Heb je trouwens ooit gehoord van de 5816/03G? Die is een kennis van me deze week tegengekomen maar tot nu toe heeft die ook nog nooit een G versie gezien. Moet die hetzelfde gepatcht worden als de gewone 03? Weet je toevallig waarom die G er achter staat? Speciaal model ofzo?

 
Op de eeprom uitleg pagina staat een speciaal gedeelte over de DST5816/03 (G of andere letters, totaal onbelangrijk is alleen de landencode van herkomst) waar precies uitgelegd staat hoe je de eeprom kunt aanpassen.

Op de seriele uitleg pagina staat steeds vermeld dat de 5816/03 niet te gebruiken is met de programma's bonnysecaboxser en serial.exe

Op de Oslink software pagina staat vermeld dat de DST5816/03 ingesteld moet worden op DSI185. Doe je dat niet krijg je de verkeerde signature uitlezing.

Al met al voldoende informatie, ik zou niet weten wat je nog meer wilt vragen om dit apparaat aan te passen zodat er nog meer fun uit deze kast komt. Maar als je nog iedeëen hebt, hoor ik dat graag. We streven ernaar om een zo compleet mogelijk overzicht te geven over de Philips boxen.

Ons motto is dan ook:

 
Nee op die manier niet.:)

Ik doelde op informatie in het algemeen. Informatie om ze te patchen is inderdaad voldoende, maar tekstueel is het dus vrij weinig, omdat het alleen patch info betreft. In die zin was ik het dus met Nedsat eens.

Wat patch informatie op zich betreft is het inderdaad voldoende.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan