Het gaat niet goed komen met premiere

M

mr.hotbird

Kaum noch Hoffnung für den Kirch-Konzern:

Staat will für Bundesligisten bürgen

Berlin - Die Fußball- Bundesliga will mit Hilfe der Politik verhindern, dass die Krise bei Kirch auch auf den Profi-Fußball durchschlägt. Bund und Länder sind nach Angaben des Bundeswirtschaftsministeriums bereit, der Fußball- Bundesliga im Falle einer Pleite des Kirch-Konzerns mit Bürgschaften unter die Arme zu greifen.

"Es wurden und werden Gespräche über mögliche Bürgschaften geführt," sagte eine Sprecherin des Wirtschaftsministeriums am Donnerstag in Berlin. Demnach geht es darum, den Vereinen für den Fall einer Kirch-Pleite Zeit zu verschaffen, die TV-Vermarktung neu zu strukturieren. Zur möglichen Höhe wollte sich die Sprecherin nicht äußern. Nach einem Bericht der "Süddeutschen Zeitung" sollen die Vereine mit 200 Millionen Euro unterstützt werden. "Keine Steuergeschenke"

------------------------------------------------------------------------------------

En er staat nog meer in de krant .

http://rhein-zeitung.de/on/02/04/03/topnews/kirch.html?a

 
Als dit maar niet leid tot Sport7-achtige situaties bij de clubs.

Grtz Mike

 
Mocht PW echt ten onder gaan, zal er wel weer een overname plaatsvinden.

Dat alles "plat" gaat, geloof ik niet

 
Denk dat je het weleens verkeerd kan zien Pepper.

Natuurlijk hebben andere partijen interesse in gedeelten van het Premiere pakket maar dan toch wordt het veel minder interessant. Als Rupert Murdoch het over zou nemen dat zal het kwalitatief misschien wel een verbetering inhouden maar dan wordt het zeker een ander coderingssysteem (NDS) omdat hij niet in het zeer zwak beschermde Irdeto zou willen doorgaan,.

 
Als het NDS zou worden zou het misschien wel prettig zijn want dat zou de kans verhogen dat de Videoguard CI's misschien wat makkelijker verkrijgbaar voor ons worden, en dat houdt op zijn beurt weer in dat Sky dan ook zijn portie krijgt.;)

 
Bron: NOS-TT pag128

 ¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬

Bankroet KirchMedia onafwendbaar

 ¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬

M]NCHEN Het Duitse KirchMedia lijkt af

te stevenen op een faillissment,nu een

overleg in Los Angeles en M}nchen met

investeerders en banken is stukgelopen.

Onder de aandeelhouders zijn Rupert

Murdoch en Silvio Berlusconi.

Zuid-Koreaanse diplomaat bekendgemaakt.

De multinational Kirch-groep heeft door

onrendabele investeringen in betaal-tv

een schuld van e.6,5 mrd.Moederbedrijf

KirchMedia heeft onder meer de rechten

op het WK voetbal en Hollywood-films.

werd hij nog uiterst koel ontvangen.

Een bankroet van KirchMedia werkt ook

door in de Duitse politiek.CDU-leider

Stoiber was als premier van Beieren

verantwoordelijk voor grote leningen

van de Bayerische Landesbank aan Kirch.

 
Nou jongens, als we met zijn allen deze club nu overnemen dan kunnen wij "het"wel goed doen!

Ik vraag mij af wat dit bedrijf bij een fallissement moet kosten.

Ik heb nog wel een paar euro'tjes over en als we het goed doen kunnen we C+ overnemen!!

 
Gaat dus echt nog slechter dan slecht bij Kirch,. Alle onderhandelingen die liepen met Murdoch en Berlusconi zijn nagenoeg ten einde en de enige weg lijkt nog de weg naar de rechter om het faillisement aan te vragen. Daarbij in het kielzog enkele Duitse voetbalclubs want zij kunnen naaar de jaarlijkse 358 miljoen euro fluiten welke Kirch betaalde voor het uitzendrecht ervan. Schijnt nu zelfs zo te zijn dat Kirch over dit jaar al fikse achterstanden heeft met deze voetbalrechtenbetaling. In Duitse financiële kringen wordt nu rekening gehouden met een closedown van Kirch binnen 5 dagen.

 
dat murdoch en berlusconi niet met Kirch tot een overeenkomst zijn gekomen was te voorzien .

dit zijn echte media-ratten die enkel het doel hebben dit concern voor een appel en een ei over te gaan nemen.

zo ver is het dus nog niet,maar is wel zeeeeeer nabij.

we praten wat betreft de voetbalrechten niet over enkele- maar veel duitse voetbal clubs die ,zoals het er nu uitziet, hun faillisement direct aan kunnen vragen ,of als zodanig kunnen worden verklaard.

als je het totaalbeeld een beetje onder ogen ziet ,kan je niet zeggen dat er een Media bedrijfje ten gronde gaat(is) ,maar dat de toch al slechte economie van Duitsland hier een ZEER ! gevoelige klap zal ondergaan.

ik persoonlijk ben bang voor een gigantisch sneeuwbaleffect wat er zich op duitse bodem zal afspelen,

ook weer een nadeel van geen concurrentie op eigen nationale bodem.

ik heb het te doen met de Duitse kijker op dit moment..

lijkt er erg op dat zoals Satwatcher reeds meld,dat er echt veel huiskamers nu echt zwart gaan zien.

laten we hopen op een wondertje.! :)

 
Laatst bewerkt:
Nou ja, niet al te somber!

Er zijn op de Astra's voldoende Duitstalige FTA kanalen die kwalitatief beslist niet onderdoen voor het pretpakket van PW.

Ook voor de Tiroler erotiek kunnen onze oosterburen daar makkelijk aan hun trekken komen...

Verder hebben ze daar kwaliteits zenders als ARD, ZDF en WDR waar de gemiddelde Duitser wijzer van wordt dan die zooi van Leo.

Nee, alleen de F1 kanalen zal ik missen, maar de rest...

Grtz,

 
Het gaat hier niet om jouw mening Werkezel maar over de ondergang van een kwalitatief goede provider, wat zeer zeker gezien mag worden als een gemis als deze inderdaad ten gronde gaat.

 
Zeker, technisch gezien was het een goede provider.

Ookwat de keys betreft altijd up to date... (haha)

Maar inhoudelijk gezien, gaat er m.i. niet veel verloren!

Grtz,

 
Er is vanmiddag overeenstemming bereikt dat de uitzendingen van Premiere gewoon door kunnen gaan hangende het faillesement . Was deze overeenstemming er vandaag niet gekomen hadden alle kanalen morgen op zwart gegaan. Premiere World gaat proberen een doorstart te maken met een minder aanbod. Daarbij zal niet veel geld meer worden uitgegeven voor rechten zoals voetbal en F1. Ook zouden er minder filmkanalen komen in de visie van sommige lokale Duitse mediamagnaten die er wel brood in zien om Premiere World een beperkte doorstart te geven.

 
En zo te merken is dat inderdaad gebeurd. Enige wat WEL uitgebreid is is het aantal tietenfilms. (4 kanalen)

 
Naja... tietenfilms... letterlijk dan, want meer krijg je niet te zien.:)

Overigens had je eerst ook al blue movie 1, 2 en 3 naast Beathe Uhse tv, dus eigenlijk is er maar 1 tietenzender bijgekomen.

Dit wordt echter niet door PW maar door Beate betaald dus dat valt al weer mee.

Wat wel enorm op is gevallen is de halvering van de Cinedom zenders. Na de naamswijziging naar Premiere Direkt is er van elk kanaal nog maar 2 zenders i.p.v. 4 en als ik me niet vergis zijn de CD 5 zenders weg.

Wat me we opviel bij nadere controle, is dat ik meer in breedbeeld uitgezonden films zag, terwijl dit vroeger alleen op Cinedom Deluxe was.

Dat is dus een leuk voordeelte voor de breedbeeldbezitters, althans.... als deze trend wordt doorgezet.

 
Werkezel heeft het over FTA zenders die tiroler films uitzenden..

Welke zijn dat dan ?

Pro 7, sat 1 soms ?

En van wie zijn die zenders ?

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan