Pace DVR 500 G4 / G6 Vraag.... en Probleem

H

HurryBird

Hallo,

Na enkele search op het board ben ik er nog steeds niet achter wat nou de beste oplossing is indien men met het EF probleem heeft te maken. Ik heb hier ondertussen twee van deze beestjes staan (een 4 en een 6) De G4 wil zo nu en dan nog wel eens beeld geven, maar dat duurt dan maar voor a uurtje of zo.

Nu is mijn vraag: Wie heeft nu de oplossing? Of moeten ze toch richting Bombeeck, graag zou ik er wel weer eentje aan de praat willen hebben, kan deze mooi als non-stop radio ontvangertje dienen :)

Verder heb ik nog een Pace waarvan de "bekende" twee horizontale streepies in de display verschijnen. Nu wordt er hier en daar gesproken over het vervangen van een paar elco's om dit probleem op te lossen. Kan iemand mij ook vertellen welke het precies zijn? Een schema van de PACE (als die er is) mag ook.

Greetings HurryBird

 
de elco's die ik vervangen heb,bij de 2 streepjes

dit betekend (no signaal).

712 1000uf/50v

755 470 uf/35v

761 470 uf/35v

762 470 uf/35v

763 220 uf/50v

718 220 uf/50v

720 10 uf/50v

heb er ook 1 gedaan met het zelfde probleem,daar was alleen

de 762 van defect.

heb er nu een liggen waar de zekering van door is,bij deze heeft de 712 sluiting.

meestal kijk ik naar de bovenkant van de elco,als deze bol staat

vervangen.

het ef probleem heb ik verholpen door er opnieuw de firmware

in te zetten.

let op dat je de 105 graden elco's koopt,dit i.v.m hitte.

heb dit allemaal via div boarden te weten gekomen.

 
Hey Apkay,

Bedankt voor je tip, dat het elco's in het voedingsgedeelte waren had ik ook al gedacht. Kheb ze allemaal maar vervangen, toch zat er eentje bij die een eind "verlopen" was dus deze (712) zal het probleem wel geweest zijn! Ontvangertje draait nu weer als een trein en doet nu mooi dienst als radio-ontvanger voor Veronica Radio.

Blijft het probleem van de EF, kheb ondertussen al geprobeerd de software te uppen maar op een of andere manier wil mn pc geen contact maken met de PACE. Iemand nog een Tipje of Ideetje?

Greetings HurryBird

 
Laatst bewerkt:
wat ik begrepen heb van div boards,is dan helaas de flash eeprom defect.

men heeft het over opstuuren naar bombeek en ongeveer fl60.00

gulden! rep.

nu zie ik wel een 24c65 op het moederbord?(smd)

kweet niet of dat um is,maar die kunnen we zelf ook wel vervangen.

alleen wat gaat hier in?

als dit um inderdaad is wil ik wel eens een "goede" demonteren

en uitlezen.

dus wie weet hier meer van?

heb helaas geen schema.

 
Deze had ik dus gemist...

Nee helaas het is niet die 24c65.

Het zijn de flashes 29F400 (die met de pootjes aan de verkeerde (kopse) kant ).

Die bevatten de firmware, inclusief de boot sector.

En dat is dus het probleem.

Voor zover ik het begrepen heb, wordt tijdens het opstarten de complete firmware van de flash naar het werkgeheugen gekopieerd.

Dit omdat de flash relatief traag is.

Als dus door slijtage de flashes op zijn, dan kan dit alleen opgelost worden door voorgeprogrammeerde flashes in de boxen te zetten.

En daarvoor heb je wat speciale apparatuur nodig.

Dus helaas opsturen naad die importeur is de enige remedie tenzij je over zulke speciale programmers kunt beschikken.

Maar het uitlezen van zo'n 24cXX eeprom op welke print dan ook ten behoeve van back-up is op zich al helemaal niet zo'n slecht idee.

 
heb nu hier een g4,waarvan de varistor (U700) en de zekering

defect zijn.

de varistor is ontploft.

nu heb ik gelezen(ergens)dat dit een 274 volt uitvoering is?

wie weet of hier ook een 250 v in kan?

 
En er zit er 1 in met de opdruk:

Z271 75UL en het merk dat ik nu ff niet lezen kan.

Zoals je elders kunt lezen is dit de nieuwere methode van noteren van waarden.

Het betekent : een twee, een zeven en 1 nul(len).

Dus 270 volt.

274 die jij gehoord hebt betekent 270.000 volt, das een aardige bliksem inslag !

Het kan natuurlijk zijn dat er wel degelijk een tweehonderdvierenzeventig volt versie is van een andere fabrikant, dat weet ik niet.

Als je er een van 250 volt indoet, dan zal die eerder eruit klappen, bijvoorbeeld door een wel accetabel piekje.

Ik kan me niet voorstellen wat er verder mis kan gaan zolang je er een lagere waarde inzet.

Overigens moet je ook ff die grote porceleinen weerstand die ernaast zit ff controleren, grote kans dat die ook de geest gegeven heeft nu.

En de zekering natuurlijk.

 
ik heb er ook ff een open gemaakt en daar zit een,

malay

j 9610

top202yai

51088b

porcelijne weerstand is nog ok.

 
Wat jij varistor noemt is iets anders.

U700 (ik had daar niet naar gekeken) is een soort FET (weet t niet meer precies).

Maar het werkt dus als een transistor en het komt erop neer dat daarmee de box aangeschakeld wordt.

De top 202 zit ook in de nokia 9500.

Goed te weten datie ook in de peesjes zit hehe.

Daar moet je zeker hezelfde type voor nemen, anders neem je grote risiko's.

Dus gewoon op zoek naar een TOP 202.

 
de top 202 is reeds inbestelling.

bedankt voor het antwoord,anders was er mischien wel meer

kapot gegaan.

nu heb ik hier een g4 waarbij het geluid bromt,

via de antenne kabel.

beeld is wel ok.

via de tulp aansluiting geen brom.

wie weet hier een oplossing voor.

zou dit in de modulator zitten? elco?

de eigenaar heeft geen scart op zijn tv.

en een los modulatortje kost weer een meier.

 
Als ik iets hoor over brommend geluid, is een slecht conatct het eerste waar ik aan denk.

Dus controleer de verbindingen van de moduilator maar eens, of soldeer die gewoon ff opnieuw.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan