loggen seca met aston 105

I

ilya

Na het nodige te hebben uitgedokterd gaat uiteindelijk het loggen prima.Dit geld perfect voor viaccess(ik gebruik een embedded can) en ook voor irdeto(hier gebruik ik de freecam 2018).

Nu komt het......

Seca met behulp van de aston 1.05 duurt soms heel lang (20 min) voordat ik na een reset data ontvang.

Na diverse settings te hebben uitgeprobeerd loop ie lekker op 11520 .

Na vele malen de season erin en eruit , de reciever aan en uit etc. dacht ik ik ga maar effe b.v. wat andere zaken doen.Ik liet walbanger dus connecten met de STAR.Alleen de melding "an error etc""..Wat scherts mijn verbazing, ik had ineens , na circa 20 minuten beeld.

Hoe is dit mogelijk.Ik vermoed dat de aston toch moeite heeft om de data te ontvangen.De cam moet eerst warm lopen!!!

Kortom, is dit een herkenbaar probleem.

O ja, andere keer daarna verwijderde ik mijn compoort.Daarna gestart en direct data met seca/aston.He , he ik dacht het probleem is opgelost.Echter de keer hierna geen data en maar steeds resetten en wachten.Ja hoor na circa 20 minuten weer beeld c.q data.

Wel een leuke sport dat loggen, HEB IK DATTTTTTTTT .

ILYA

 
Heeft de season interface externe spanning of via de cam zelf ?

Ik heb een echostar ad3000 en een aston 1.05 en dat werk perfect wel met externe voeding op de season !

Robbie

 
@Ilya

Het lukt mij met een Aston 105 ook niet. Ik krijg geen enkele communicatie.

Op Aston 103 krijg ik wel communicatie, alleen wb doet er niets mee.

Op een Irdeto module werkt het direct met wb.

Ik alle gevallen gebruik ik geen externe voeding.

Groeten,

Dirk

 
@Robbie , dat is goed nieuws.Het gekke is dat ik tot nu toe zonder echte bijzondere problemen loggen kon met de aston 1.05.

Ruim een dik jaar gebruik ik een season zonder voeding en dus altijd gaan.

Echter begin januari onstonden er problemen.Nadat ik december perfect had gelogd, zonder voeding, ging het mis. Zie andere topic.

Nadat ik een andere lap top had genomen ging het in 1e instantie prima.Helaas van korte duur. Ik moet weer circa 20 minuten wachten.Volgens mij zie de aston 1.05 Walbanger niet.

Na vele malen resetten etc. spring ie ineens aan.En dan gaat het weer perfect.De keys vliegen om je oren :)

Ik heb weer een ander laptopje genomen.Maar weer het zelfde wachten wachten wachten ..pizza.

Ik moet niet zeuren , uiteindelijk kan ik loggen.Je moet maar niet vragen hoe.

Verder ter info, ik heb begin januari een season geleend met voeding en deze vertoonde dezelfde kuren.

Het loggen is hierdoor wel erg spannend geworden.:)

Ik zal er wel mee moeten leren leven.

ILYA

 
Misschien dat je de elko tjes op de season interface eens moet vervangen voor een kleinere waarde ! wil ook nog eens helpen

Robbie

 
Er horen c'tjes van 1uF op te staan , dat is de enige juiste waarde e.e.a. is te lezen in de datasheet van de max232.

 
Als je geen ext voeding gebruikt moet het goed werken met 1 uf

zoals tech al aangaf en met ext voeding kan je ook 4.7 of zelfs 10 gebruiken (niet altijd met succes maar ik geef maar een voorbeeld) dit in verband met het opwekken van de diverse spanningen anders trek je ci cam het niet

wat ook nog wel eens wil helpen is ic 232 veranderen van merk

Robbie

 
IK zal bij een techneut te rade gaan.Jullie antwoorden begrijp ik niet zo goed.Voor zover ik het begrijp moet ik de torretjes vervangen.Blijft echter gek da tie het altijd vlot gedaan heeft met de zelfde configuratie.

Nog effe het vollgende , komt dit probleem jullie bekend voor, dat is me nog niet duidelijk!!!!!!!

ILYA

 
Ik vind het zo raar dat het na precies +- 20 minuten is

of te wel dat hij dan wel goed gaat werken vanzelf !

dat kan ik niet plaatsen

Robbie

 
Ik dus ook niet.Wat is nog effe de situatie.

Ik start bv met loggen van viaccess.Dit gaat direct perfecto.

Dan stop ik mijn aston 105 erin met stop de season erin eb reset mijn STAR.Vervolgens connect ik Wally.

Geen enkele kick.Dus de aston ziet Wally niet. Na diverse malen connect aan /uit en resetten etc. De season erin en eruit.

Geef ik na 10 minuten de moed op.Wat doe ik dan??

Ik ga effe b.v. een 10 minuten .surfen etc.Dan denk ik ik zal nog effe kijken of mijn Wally :) nog leeft.Dus effe reciever aan en uit.

Ja hoor in eens beeld.

Ik blij en binnen no time vang ik de nieuwe keys.

Kortom, ik weet dat mijn instellingen voor seca oke zijn.

Als in in mijn Aston mijn canalplus kaartje stopt ontvang ik direct beeld.De Aston is dus ook oke.

Schiet mij maar "lek"

Heerlijk is het wel als het naveel gepiel weer doet.

ILY

 
Probeer het eens met een andere volgorde:

Eerst Wally opstarten en de interface connecten, en vervolgens als allerlaatste pas de ontvanger aanzetten.

Probeer dit eens?

 
Zoals drz het doet doe ik het ook eerst wb dan season en dan reciever aan soms moet ik 2 keer mijn reciever aan zetten maar dan gaat ook alles goed

Robbie

 
Oke, ik sta op het punt weg te gaan.Ik probeer het weekend e.e.at uit.You never know.Jullie hebben mij hoop gegeven.

Anyway jullie horen het.

Cu

ILYA

 
Hallo,

Ik log/emuleer al jaren met een season1, die overgebleven is uit het sky tijdperk. Zitten elco's van 10 uF op. Heb hier geen enkel probleem met een flipsen en echostar 3000 met Aston 1.05. Bij de flipsen moet de ontvanger op standbye staan. WB opstarten en connecten en dan de flipsen aanzetten. Soms werkt het ook als je hem er gewoon, na de kaart verwijdert te hebben, ingooit.

Bij de Aston hoef ik de ontvanger meestal niet eens te resetten. Na het insteken en connecten start het loggen (eigenlijk dus emuleren) vanzelf.

Instelling op zowel de flipsen als Aston: 11520, even,8 en 2. Staat ie standaard op. De flipsen is echter kampioen in het doorgeven van de maandelijkse keys. Vroeger met de 1.03 kwamen de updates maar mondjesmaat door terwijl de kaart zeer snel update. Net of de 1.03 het niet kon trekken. Dit is met de 1.05 sterk verbeterd.

MTB

 
even ter info:

Je kunt ook de season als laatste handeling in de aston steken in plaats dat je je ontvanger opstart, dan hoef je niet zo lang te wachten tot je ontvanger is opgestart. :)

(wel je ontvanger aanzetten voor je gaat hobbyén )

 
Boys, dus niet.Ik gooi mijn season maar het raam uit.

Volgorde:

WB aan

season in de receiver

connect walbanger

connect de reciever

Geeeeeeeen result.Geen enkel data .Ik naar Viaccess.

Het zelfde verhaal.

Ik heb toen mijn com 1 verwijderd , darna weer laptop aan

Naar viaccess en........ direct beeld

ER IS HOOP , DACHT IK EN HOOP DOET LEVEN/DATA

Ik ga naar seca

Weer geen melding, nietes , nietes.

Ik mijn com 1 weer verwijderen.

Vol goede moed nu maar eerst op seca opgestart.

De volgorde zie boven, dus als laatste de reciever aan.

Geen beeld/data

Terwijl ik dit schrijft wacht mijn systeem al 15 min op data van seca.

Tussentijds weer een paar keer gereset.

Klo....... e

Een balende ILYA

 
En als je er nu eens een 'echte' computer aan vast hangt?

Een laptop wil ook niet altijd goed werken.

 
Ik za mijn huiskamer maar gaan verbouwen voor de pc .Ik krijg nu sterk het gevoel, omdat ikalles heb geprobeerd en weet dat mijn season/aston oke is dat min z.g.a.n. laptop maar voor het loggen niet moet gebruiken

Echter het blijft maar raar.Bij andere wel en bij mij niet.

 
Dat is altijd zo, bij een ander werkt het altijd wel goed ! :biggrin:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan