seca 2

T

tonykart

hallo,

vraagje ik hoor allemaal verhalen m.b.t. v 7.0 kaarten en dat csd esp*na overgaat naar seca 2. Wat is hier van waar ? komen er multiple modes (guard 1 + guard 2 uitzendingen) of zijn we het haasje voor .... maanden ??

Wat ik wel weet is dat Ta****a momenteel met werkzaamheden bezig is.

Hoe lang duurt het voordat seca 2 gekraakt is, of is dit niet zo easy als bij mediaguard 1

greetz

 
wie zegt dat het easy was om seca1 te kraken. je denkt toch niet dat die proggies die er zijn, er al waren en dat je daar toevallig de seca kaartjes mee open kon zetten.

 
Ligt er aan hoe technisch men is blokker2.

Seca/mediaguard was relatief easy gekraakt (3 maanden t.o.v. irdeto 1,5 jaar) en dat was mede doordat de secazenders alles mooi plain uitzonden waardoor het loggen en berekenen etc. allemaal veel eenvoudiger was.

De progjes komen daarna wel, dat stelt niet zoveel voor. Het is veel werk om zo'n proggie te maken soms, maar voor een programmeur is het vaak niet al te moeilijk als je de routines weet die er in zitten. Als de kraak er eenmaal is, weet je ook welke routines je moet gebruiken.

Buiten dat zijn er wel wat proggies die toch iets extra's hebben en daar is echt over nagedacht, bijv. sce-seca en mkfind.

Wat betreft Seca2, ja de Spanjaarden gaan daar op over, alhoewel het best kan zijn dat ze dat niet meteen met het volledige pakket doen maar gefaseert, dus eerst de ppv zenders en daarna het gewone pakket, dat is afwachten.

Er zijn al mensen die hieraan werken achter de schermen, ik weet niet of ik al mag zeggen wie, maar zoja kunnen ze hier zelf antwoorden.

Uit de eerste testen blijkt toch dat het seca2 algorithme iets moeilijker in elkaar steekt dan men dacht.

Ik vind het echter een verkeerde uitdrukking om te spreken van "het haasje zijn voor xx maanden", beter is te spreken van "lekker bezig zijn voor xx maanden", want als er weer eenmaal beeld is, slaat vrijwel zeker na een paar maanden de verveling weer toe, en wij amuseren ons derhalve net het meest in de tijd dat het beeld op zwart staat.

 
dat is ook precies wat ik bedoelde blacktiger een proggie gebruiken kunnen we allemaal.maar daarom was het vinden van manieren om de keys uit te lezen nog niet makkelijk.

en ook het schrijven van de toevalkey was wel niet moeilijk met de tips bij de hand maar om zoiets te bedenken. is toch wel wat anders.

 
Oh op die manier. Ja daar moet je een technisch kopje voor hebben.

Zo gezien ben ik het volledig met je eens.

 
Hmmm, alleen nog maar zwart-wit???

 
Even heel wat anders.

een seca 1 kaartje is natuurlijk zeer eenvoudig te verkrijgen in ons koude kikkerlandje, maar om xx maanden lekker bezig te zijn moet ik toch echt zo'n zwart stukje plastic zien te bemachtigen.

Iemand een idee hoe en waar ?

heb geen zin te gaan zitten wachten totdat de plusserts eindelijk in hun oneindige wijsheid gaan besluiten deze kaartjes ook in ons land in gebruik te gaan nemen.

Peter.

 
Waarom een stukje zwarte kaart? Er bestaat ook zoiets als funwafers of een officieel abo.;)

 
@BT

Volgens mij mis je de clue van Peter met het stukje zwart plastic bedoeld hij de nieuwe "seca2" kaarten die in spanje uitgegeven worden door C+ deze kaarten zijn vrijwel geheel zwart..

of heb ik het mis peter ???

@peter als je een keer echt wilt hobbyen met kaarten moet je weer eens een keer bellen/langskomen, of heb ik de verkeerde peter voor me.... ??

 
Tequilla is eergisteren definitief overgestapt op Seca2

op ident 0033 is alleen (nog) maar reklame en aftiteling te zien.

Tequilla zend nu op ident 0064 uit in seca2 en gaat niet meer uitzenden in seca2.

Er zit natuurlijk wel 1 voordeel aan:

C+ gaat pas over plus-minus 6 maanden over op SeCa2

tegen die tijd is er al genoeg gerommeld met Tequillla zodat tegen die tijd seca2 al gehackt is, dan heeft de overgand van C+ naar seca2 eigenlijk weinig nut gehad.

 
@petertje, als je nu eventjes naar Spanje toe fietst kun je misschien wel een seca ontvanger kopen waar een kaart bijgesloten is.

Dan kun je een fijne tijd hobby'en!

 
@SchumiNL: Dan had ik het goed begrepen.

Mijn vraag was derhalve ook waarom hij zo'n kaart wilde hebben (zo'n originele dus) omdat ik dacht dat je het op een fun ook wel klaar zou krijgen en dat bespaart een ritje Spanje.:)

Maar gezien je reply neem ik aan dat het dus op fun nog niet lukt.:sad:

 
@ red

Hahahahahahaha, echt fun !!!!

Boets

 
@ SchumiNL

Je had het helemaal juist. bedoel natuurlijk inderdaad een mosc seca kaartje. ben helaas je tel. no kwijt (gsm gejat), maar mailtje gestuurd.

@all

helaas kom ik de laatste jaren niet meer in spanje. zit nu voor werk veel in oosten. heeft me tot nu toe wel een wizja kaartje opgeleverd waar ik helaas ook nog geen geluid uit krijg, maar blijf proberen.

Peter.

 
@ Flup

Nou flup, ben niet met je eens, dat over 6 maanden de kaartwissel geen nut hebben gehad.

De Know How is dan wel gegroeid, maar is wel anders geworden.

Waarom die wel werken op de Seca dozen en niet de Aston.

Waarom er nu drie providers op de zwarte kaart.

De Algo is anders en moeilijker geworden.

Zo blijven er voor mij en hoppelijk ook de andere sathobbyisten nog meer raadsels over om die op te lossen. Zal wel langer zijn dan die 6 maanden die je aangaf. Waarschijnlijk nog vele malen langer, zolang er geen zwarte kaarten zijn om mee te loggen en of te testen.

Greetings Zakloamp

 
Het kan nog sneller dan 6 maanden, maar dan moeten we NDS even vragen of ze nog eens een kaart naar Israel willen sturen om te ontleden.:biggrin::biggrin::biggrin:

 
Kunnen we niet een paar van die israëlische techneuten uitnodigen om ons te laten zien wat ze kunnen en wat wij niet kunnen?

Als we met zijn allen de hotelkosten betalen vallen de kosten misschien nog wel mee. :biggrin:

 
Woehaaaaaaa!

Of we loten wie ze in huis gaat nemen(kosten besparing).

gr Ghost

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan