Als de disk in de 7000 het niet meer doet:

M

mr.hotbird

Van een klant gehoord:

Als de disk in de 7000 het niet meer doet:

Start hyperterm.

Type free + enter

Type enable + enter

Trek de stekker eruit.

Doe een volledige reset.

Niet zelf geprobeerd maar indien het iemand kan helpen...

Ik heb zelf er geen thuis staan mocht het werken laat het even weten.

 
WOOOOWWWW!!!

dat zou ik maar laten !!!!!

tenzij je erg veel sjoechem hebt van de soft tables die je zichtbaar maakt met Hyperterminal.

als een HD niet meer werk heb je een fout begaan met de upload van nieuwe soft ,mbt tot je settings.daarin staan je id gegevens van je HD.

wanneer upgrade naar nieuwe versie ,altijd backup maken van je settingslijst.(voor de zekerheid).

heb je (beta) v lager dan v 215 ,dan altijd total reset doen ,ook hd en mp3.

vanaf v beta 216 naar 219 of 229 is dan niet noodzakelijk meer.

maar kan door mogelijke bug , ergens dusdanig terug keren dat ook hier een total reset nodig is.

dus backup altijd je werkende settingslijst en zet deze terug als de machine een goed upgrade gehad heeft.,mocht dat nodig zijn.

 
Ik kan het helaas niet testen en kan het ook niet zeggen heb het alleen gehoort van een klant.

ZOu mooi zijn als het werkt maar schijnbaar niet.

 
Die hyperterm menu's zijn redelijk onschuldig. Ik heb er tenminste nog niks definitief mee opgeblazen ... keer of wat de firmware herladen.

Maar als dit werkt maak ik wel een progje om het zonder hyperterm te doen. In het kader van het 7000 project op satnerds.

The quest continues....

 
Tja maar het werkt wel :)

Ik heb het uitgetest met een 80 gig drive en moet zeggen dat ik inderdaad kan opnemen en kijken met die hd.

 
Een fles wijn? wat heb je hem beloofd Hotbird? :)

 
Ik heb dat Hd probleem aan zelf ondervonden hier, een reset op hd erase of wat je ook in gedachten had lukt niet hoor. Deze situatie was bij mij veroorzaakt, doordat ik een settings lijst terug ingezet had die er niet inhoorde. Oplossing ? Je raad het al, zet de juiste settings lijst terug, bespaar je de moeite van reset en erase, want de tuner gaat hangen.

 
Er schijnt wat verwarring te heersen die ik graag even wil proberen uit de weg te ruimen:

Er zijn talloze manieren om je ontvanger te ontregel zoals het installeren van firmware in de verkeerde volgorde of op de verkeerde manier. Met name de beta's kunnen bijverschijnselen hebben. Hier doet mijn programma NIETS voor, als 't uberhaupt in zo'n geval al contact met de ontvanger kan krijgen :sad:

Wanneer je echter de harde schijf uit de ontvanger haalt of er een andere schijf in wilt zetten, NA de garantie periode natuurlijk, dan zal je merken dat de 7000 weigert om op te gaan nemen. Ik weet niet of dit opzettelijk is of een bug, ik denk 't eerste.

In dat geval zorgen bovenstaande commando's ervoor dat de schijf weer herkent wordt (en je dus weer kunt opnemen).

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan