EC funds new smartcard anti-piracy study

E

exDumber

The European Commission has announced the award of a multi-million Euro contract to a number of companies and universities, including the University of Sussex in the UK, as part of its on-going anti-piracy campaign. It appears that commercial broadcasters in particular, have become increasingly frustrated with the continued success of hackers in cracking codes and disseminating information. The EU's Protection of Encrypted Services Directive is widely regarded as having failed to provide the expected protection against piracy, especially as national police have switched their attention back to other pressing issues, after an initial burst of anti-piracy enthusiasm. The focus of the new funding is on the development of more secure cards. The cards will be both more sophisticated in their encryption and contain anti-tamper mechanisms, capable of destroying both the card and any unauthorized electronics used in attempting to read or copy it. The intention is to start commercial production of the new cards within the next 24 months.

Bron: sateuropa uk

exDumber

 
Tja , dan moet je er een hoop bestellen !!! :)

Ziet er leuk uit anti tamper schakelingen die de electronica in de kaart verwoesten als je dus op een verkeerde manier de kaart aanspreekt.

 
Belachelijk eigenlijk om daar zoveel geld aan te spenderen.

We zullen zien wie er het zuurst kijkt als die kaarten er komen en als blijkt dat ze toch weer gehacked worden.

Ligt dan natuurlijk aan de tijdspannen, maar laten we het eens 3 jaar noemen, is het dan al die miljarden waard geweest? Volgens mij niet. Met die centen konden ze beter de werklozen weer aan het werk helpen en de laagste klasse der bevolking het wat beter laten krijgen, meer geld in de zorg steken etc. etc.

 
Hihihi, en ze laten een universiteit eraan meewerken?? 'T is toch al lang bekend dat studenten graag makkelijk wat geld bij verdienen (algo's verkopen......)

Matrix

 
Waar kwam ook al weer de meeste iligale software vandaan

waren dat niet de snelle lijnen van de universiteiten

Robbie

 
Het idee om een kaart te blokkeren als je bijvoorbeeld een aantal fout gesigneerde commando's los laat is wel goed hoor.

De opmerking dat ook je programmertje kapot zou gaan dat vind ik een leuke. Dan moet er een bommetje in de kaart zitten zodat ie uit elkaar klapt o.i.d.

 
Want er zullen dankzij de "anti tamper" schakeling ineens veel meer kaarten uitvallen, juist bij de onschuldige consument.

Er zijn behoorlijk veel kaarten die op onverklaarbare wijze uitvallen, bij mensen die er echt niet mee bezig zijn die kaarten te hacken of soortgelijke dingen.

Simpelweg het kaartje ff in en uit de ingeschakelde ontvanger doen kan al leiden tot een dode kaart.

Das een typische handeling die een gewone consument wel es zou kunnen doen.

Gaan de pluzzzboyzzz die mensen dan beschuldigen van hacken van de kaart en dientengevolge weigeren hun kaart te vervangen ?

Ik zie het al voor me....

De kaarten die de moeite van het hacken waard zijn, zullen de kaarten zijn die volledig open staan, en die dus verzekerd zijn van gratis vervanging bij defect (zoals het nu geregeld is).

Bovendien zijn dat de kaarten die de pluzzzboyzzz wel zullen moeten vervangen als ze hun inkomsten willen blijven houden.

Overigens denk ik eerder dat een logger opgeblazen zou kunnen worden (nou en?) als je daar een "anti tamper" kaart in zou doen.

 
Wow, wat een geld verkwisting.

Hoeveel zal de consument nu voor zijn abonnement moeten betalen?

Gr Ghost.

 
Heerlijk toch zo'n bericht ??

Als ik mij niet al te veel vergis komen de meeste hacks bij universiteiten vandaan. Ik herinner mij bv. Markus Kuhn. De heeren studenten hebben tijd, en spullen teveel. Ik heb helaas niet de beschikking over electronenmicroscopen, chiplabs met microprobes en ander zeeer interessant en leuk speelgoed.

Ik kan me ook prima voorstellen dat een student die zich verdiept in algoritmes en cryptotechnieken een prima scriptie kan schrijven over de beveiligingen in smartcards. je kan dan lekker hobbyen !

Nee, dit is HET voorstel van de eeuw. de heeren studenten hoeven het dan niet eens meer te reverse engineeren, ze hebben het immers mee helpen engineeren !

wat een bak.

Prima plan !

Peter.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan