Patchen dst 5816/23

J

Josje01

Hallo, ik heb onlangs een dst 5816/23 gepatcht met de oslink.

De noepgeeprom van MZ erin gezet met serial. De ontvanger zelf kanalen laten zoeken. Na dit alles werkte het toestel naar tevredenheid. Maar 2 dagen later na het aanzetten verscheen opeens het menu in plaats van beeld. Wat bleek alle kanalen waren eruit. De patch is de v8 . Wie heeft dit ook al eens meegemaakt en waar zou het aan kunnen liggen. Of heb ik toch iets verkkerd gedaan??? Wie helpt mij met deze eigenaardige vertoning. Greetz: Josje01

 
Is bij mij ook wel eens gebeurd. Ik kreeg de tip om de interactieve kanalen te vermijden. Misschien is het bij de komende V9 wel opgelost...

 
@ Josje01 : Als je de ontvanger zelf kanalen laat zoeken komen inderdaad alle interactieve kanalen ook in de lijst te staan, en als je dan bijvoorbeeld op het Astra-Mozaiek scherm komt hangt de decoder zich vast. Als je de ontvanger dan uit/aan zet, zijn alle kanalen verdwenen. Dit is een bekend probleem. Door een kant en klare lijst erin te zetten die je bij mij op de Philips settings pagina vind, beperk je dit probleem tot het minimum, omdat de probleem kanalen daar uitgehaald zijn. Bovendien is de beste manier om niet spontaan alle kanalen gewist te krijgen, door hem steeds elke avond op nederland 1 uit te schakelen (gewoon in standby te zetten dus). Bij mij is het sinds ik dat zo doe, nooit mee voorgekomen.

V9 zal zeer waarschijnlijk oplossing bieden voor deze problemen. De vervelende 'storingen' wordt namelijk niet meer uitgeschakeld via de EPG bitmap in de eeprom. Dit gebeurt nu via een routine in de firmware zelf. Daarom kun je bij V9 ook de originele eeprom weer terugzetten. De firmware maakt dan bij het eerste keer uitschakelen een multi epg bitmap hiervan in de eeprom. De interactieve kanalen kunnen dan ook weer gebruikt worden, maar daar moet je dan even voor op de a-toets drukken. Als je op de a-toets drukt op een gewoon kanaal kun je dientengevolge dus wel weer 'storingen' verwachten.

Zoals we nu verwachten kun je vanaf morgen V9 downloaden. Hij is nu boevendien full autoswitch, op een hele slimme manier. In de kanalen lijst wordt het coderingssysteem opgeslagen, zodat de ontvanger van te voren weet wat hij moet gaan doen. Anders dus dan bij de Humax, waar de ontvanger telkens zelf moet zoeken naar het coderingssyteem. Daardoor lijkt het allcam verhaal in de Philips een stuk stabieler te werken. Je moet wel een kant en klare lijst in de ontvanger zetten met de PC. Er wordt nog aan gewerkt om ook bij het kanalen zoeken, automatisch te checken welke codering gebruikt wordt. Misschien zit dat al in V9, er wordt dus nog hard gesleuteld.

M_Z

 
Bedankt , M_Z en Marciemarc voor jullie duidelijke uitleg.

Greetz: Josj01

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan