stab 120 problemen

B

billy

Hoi allen,

Zoals velen ben ik sinds kort in het bezit van een satb 120 rotor. Hierop heb ik een redelijk zware ( Astro semi- professionele ) 1mtr schotel hangen. De kenners voelen de bui al hangen: het apparaat wilde niet draaien. Na enig speurwerk bleek dat de stroomafname te hoog was voor m'n Hummie. De Hummie kan maar 500 mA leveren. Een lnb met een beperkte stroomopname is dan helaas noodzakelijk. Eigenlijk wil ik m'n vertrouwde dual lnb'tje weer terugplaatsen. Weet iemand of de stroombegrenzing in de Hummie, indien hier sprake van is, eventueel is aan te passen zodat ik dit weer kan realiseren? Inmiddels ben ik erachter dat ik niet de enige ben met dit probleem. Een oplossing moet dan ook te vinden zijn, hoop ik.

Een eventueel schema van de Hummie is ook welkom.

Alvast bedankt!!

Groeten,

Billy

 
hallo Billy

het probleem van teveel stroom opnamen is er 1 die je niet op kan lossen door de stroom toevoer op te schroeven dit lijdt tot het overlijden van de voeding in je humax dus blijft er maar 1 optie over en dat is een lmb nemen met een lagestroom opnamen wat ook wel eens werkt is een zo kortmogenlijke coaxkabel nemen korter dan 10meter maar dit is helaas maar voor wijnig mensen weg gelecht en het werkt ook niet altijd.

suk6

G.R Pecari

 
Hoi Pecari,

Excuses voor de late reactie. Had even wat andere verplichtingen. De coaxlengte is bij mij rond de 10 meter, H125 en dus goed.

Volgens de specificaties is alleen de startstroom van de stab vrij hoog. Toch geef ik het niet op en ga op zoek naar een oplossing. Het moet mogelijk zijn om evt. een externe dc spanning in de Hummie toe te voegen of eventueel de voeding aan te passen zodat het beter met de hoge piekstroom overweg kan.

Zelf ben ik electonicus in hart en nieren en zoek dus toch naar een schema van de Hummie 5400. Mocht het lukken, kan ik eventueel ook anderen met hetzelfde probleem gelukkig maken.

Het is nu eenmaal zonde dat je een dure rotor aanschaft en dan terug moet naar een single LNB'tje. Ik besef dat met een quattro lnb en een multi-switch de stroomopname ook zal beperken. De switch neemt dan de voeding voor de lnb over. Helaas is dit voor weinig hobbyisten een oplossing omdat het vrij prijzig is. Mocht er iemand zijn die een link heeft naar een schema van de Hummie dan ben ik daar erg blij mee.

Alvast mijn dank!

Billy

 
Ja alles is natuurlijk mogenlijk ben zelf ook zo'n kuntselaar net als jij alleen voor een leek zeg ik niet aan beginnen.

wat je kan proberen is zelf een spanning inkoppelen dc als je de zelfde spannig aan voert moet het zo kunnen alleen wordt het moeilijker om de boel spannings loos te krijgen.

neem aan als je een schema hebt dat dat ook niet het probleem hoeft te zijn.

suk6 en we horen het wel als het werkt .

G.R Pecari

 
This files are only educational scope.

*** Schemi Humax ***

File .pdf composto da n°3 files .zip:

-schemi_humax1.zip

-schemi_humax2.zip

-schemi_humax3.zip

Istruzioni: scaricare prima i tre files .zip, scompattarli tutti in una sola cartella, eseguire il file .bat.

Thanks to Lady Kent 78

download on http://www.rolia.da.ru

or http://rolia.tux.nu

 
Hoi allemaal !!

Heb inmiddels het schema te pakken, thanks to ....., mag ik je naam noemen?

Zo snel te zien zit er intern een I2C dc controller. Indien deze aan een maximum is verbonden, kunnen we het schudden. Zodra ik wat meer weet horen jullie het!!

Thanks to all !!

Billy

 
Misschien kun je ook es van de andere kant gaan beginnen..

Je zegt zelf dat het probleem meer in de startstroom zit.

Das logisch, want normalerwijze kan die wel oplopen tot zo'n 6 maal de nominale stroom.

Die stroom moet aanwezig zijn bij de motor, buiten dus.

Als je nou es een buffer maakt die langzaam volloopt als je niet draait, en die benut kan worden als je wel wil draaien, dan ben je er toch ?

Moet je aan de ingang ff zorgen voor een stroom begrenzing en aan de uitgang zorgen dat die alleen naar de motor kan, en niet terug de ontvanger of LNB in.

Dat moet te maken zijn.

Tis maar een ideetje ....

 
@Billy

Een I2C DC controller zit er niet in, U801 is een klein schakelend voedinkje en 13/18v wordt door Q800 bepaald (het meet weerstandsnetwerkje wordt veranderd)

Wat je zeker kunt proberen is C803 (470uF) vergroten naar bijv. 2200uF/50v, ga niet C804 vergroten want dan kan het horizontaal/verticaal schakelen weleens heel erg langzaam gaan.

Mocht dit allemaal niet baten, dan heb ik wel een klein schemaatje voor je met een doodordinaire LM317 erin, gekoeld kan deze 1Amp leveren en 13/18v wordt ook hier met hoog/laag

geschakeld.

Kan evt. wel een modificatie beschrijving hier op het board plaatsen...

Grtz FranX

PS: Houdt er rekening mee dat de weerstands waardes op de bekende Japanse manier gegeven worden 163 (R808)= 16 Kilo!oHm, 162 (R809) = 1,6 Kilo Ohm, en dus NIET!! 163 of 162 Ohm

Dit geldt ook! voor de condensatoren bij bijv. C819 staat 222p, dit is NIET!! 222pF maar 2,2 nano! Farad.

 
Laatst bewerkt:



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan