laden eeprom in het proggie DMSS

I

ilya

IK ben aan het experimenteren met het proggie DMSS.

Wat mij niet lukt is het laden van de eprom b.v. 24/64

De flash gaat volgens het boekie. De weergave van de eeprom na het laden is alleen maar FF FF FF etc.

ILYA

 
Hoi Ilya,

ik heb DMSS gebruikt voor het programmeren van een Fun4 met 256k geheugen.

Bij mij gebeurde het tegen overgestelde:

- openen van de drie files flash, interne eprom, externe eprom in de editor: geen probleem.

- daarna wegschrijven door op WRITE FLASH+EPROM te duwen. Nu schrijft hij de externe eprom naar de kaart (geen probleem bij mij!). MAARRR in de editor staan de flash en interne eprom al op FFFF. Dit gaat ook naar de kaart toe!

Behalve dat het omslachtig is, is dit geen probleem. De externe eprom is nu beschreven, en het is alleen nog een kwestie van de interne eprom en de flash nog een keer in de editor te zetten, en opnieuw te schrijven naar de kaart. Nu werkt de kaart en wou ik 'm maar even zo laten.

Ik zal vanavond eens m'n paarse funkaart aan DMSS hangen.

Ik kan niet goed begrijpen waarom het bij jou fout gaat. Maar als de volgorde in de tekst ook de chronologische volgorde van handelen is, dan klopt er nog iets niet. Om de ext. eprom te schrijven heb je de loader (in de flash) nodig. In jou geval zou hij daar dan over moeten klagen.

Dus de volgorde zou moeten zijn: eerst eprom, daarna flash.

Maar ik kan me haast niet voorstellen dat dat bij een doorgewinterde funkaart-gebruiker als jijzelf het probleem is :biggrin: :biggrin: :biggrin:

Groetjes,

:cool:

 
MMMMMMMMMM, lekker goed had jij het.Eerst de eeprom etc.

Ik krijg nu steeds tijdens het schrijven een zgn eeprom time out.

Ik heb vervolgens met de schuifjes " gespeeld " (setup)

Helaas " pindakaas"

ILYA

 
He Ilya,

ik heb 't zojuist nog geprobeerd met een paarse Fun (64k). Als programmer de Mastera II, en een 5 in 1 filetje.

Eeprom time-out heb ik niet gezien, het gaat dus al meteen in 't begin fout :confused: .

Eerst de externe Eeprom: druk op "Prg Loader", "write".

Daarna de flash: eerst "erase", dan "write all".

Ook ik heb de schuifjes wat ruimer afgesteld, het laden van eeprom duurt nu wel behoorlijk lang.

Meer kan ik ook niet zeggen, gelukkig zijn er voor de 64k nog andere proggies. Dit was het enige programma (voor zover ik weet) dat de Fun4 kan programmeren met een seriele programmer. Dus zodoende ben ik ermee aan de slag geweest.

Groetjes,

:cool:

 
De fun 4 is ook serieel te programmeren met funmagic als ik mij niet vergis.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan