0-modemkabel voor Radix Epsilon 3 CI

T

TA

ik heb al een 0-modemkabel voor echostar, humax.

maar ik kreeg verzoek om een Radix Epsilon 3 ci met de nieuwste

software te voorzien. nu heb ik alles gedownload.

alleen de ontvanger heeft een female aansluiting en de computer male rs232. de beschrijving geeft aan dat je een 0-modemkabel , (pin 5-5, 2-3, 3-2) moet gebruiken.

mijn vraag is : Is deze 0-modemkabel met de genoemde pin bezetting (en male-female aansluiting) in de winkel tekoop of heb ik hulp van een techneut nodig?

Of kan ik van iemand in het oosten van het land even zijn kabel lenen?

mvg

 
Volgens mij is dat exact dezelfde kabel als je al hebt. Bij een nulmodemkabel zijn alle pennen 1 op 1 aangesloten behalve pen 2 en 3 die zijn aan een kant gewitched.

Dat de ene kant nu een vrouwtje is, wel, dat is niet zo heel erg. Er bestaan kleine stekkertjes voor, die kunnen omzetten van male naar female of omgedraait, kosten maar een paar euro.

Of koppel hem anders door met een gewone seriele male-male kabel als je die hebt.

 
@Tiger, ik wil je toch even corigeren :)

Bij een FULL null modem kabel zijn de volgende verbindingen gemaakt.:

D-Sub 1 -> D-Sub 2

Receive Data (2) -> (3) Transmit Data

Transmit Data (3) -> (2) Receive Data

Data Terminal Ready (4) -> (6+1) Data Set Ready + Carrier Detect

System Ground (5) -> (5) System Ground

Data Set Ready + Carrier Detect (6+1) -> (4) Data Terminal Ready

Request to Send (7) -> :)cool: Clear to Send

Clear to Send :)cool: -> (7) Request to Send

Bij een MINIMAL null modem kabel zijn de volgende verbindingen gemaakt.:

Receive Data (2) -> (3) Transmit Data

Transmit Data (3) -> (2) Receive Data

System Ground (5) -> (5) System Ground

 
Oh dankjewel, dan heeft men (niet iemand van hier) mij dat ooit eens verkeert uitgelegd.

Men heeft mij ooit gezegd dat een gewone seriele en een nullmodem kabel exact hetzelfde waren met het enige verschil dat bij de nullmodemkabel aan een kant pen 2 en 3 verwisselt waren. Dat blijkt dus onjuist.

 
Geeft niks Blackie :) ik ben blij dat ik geen reply gegeven heb ,ik had dan ook het verkeerde antwoord gegeven.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan