Opnemen op harde schijf nu mogelijk in ELKE CI Receiver !

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

redneck eyeball

Er is een nieuwe module op de markt met een USB uitgang. Deze kan gewoon op de pc worden aangesloten en alle programma's kunnen op de harde schijf worden opgenomen.

Zal volgens mij wel niet zo gebruiksvriendelijk zijn als een ingebouwd en geintergreerd systeem.

Bron : http://www.set-top-box.de/news/1281/

CU

Red

 
Als dit werkt zou 't fantastisch zijn maar ik heb wat vraagtekens...

Werkt dit wel met gescrambelde kanalen? Staat niets over bij het bericht... Alleen dat het afspelen OOK over deze module moet gebeuren. Dat zou kunnen betekenen dat je de opgenoemen films niet meer kan zien wanneer je abonnement geupdate is :sad:

In ieder geval wil dat waarschijnlijk ook gelijk zeggen dat je de opnames niet met Media Player oid kan bekijken :sad: Maar natuurlijk wel op een CD/DVD zetten :)

Is USB wel snel genoeg hiervoor? De "oude" USB, oftewel die we allemaal in onze machines hebben zitten, trekt dit m.i. niet. Dat zou kunnen leiden tot wegvallende beelden en zo. Zeker als je perongeluk wat ging printen of scannen terwijl je aan het opnemen was...

Er is een nieuwe USB versie (2.0 dacht ik, zie ook http://www.usb.org/) bedacht die veel sneller is en ik ben een beetje bang dat deze module die gebruikt... Waarom heeft men overigens geen FireWire gebruikt?

 
Kijk eens goed naar de titel:

"ANGA Cable: Firewire-Ausgang für alle CI-Receiver nachrüstbar"

Grtz,

Wimpie

 
Dat ga ik melden !!!

Volgens mij is dat dish-criminatie , waarom niet meteeen ook voor de Ca-cam ? Of komt dat nog ?

Gr Trust

 
Is dat niet die hopeloos verouderde zooi van 1 enkel merk decoder fabrikant ?

Das een systeem dat niet algemeen genoeg is (zoals de COMMON interface) en waarvoor waarschijnlijk slechts dat ene merk de rechten heeft er apparatuur voor te maken.

Onwaarschijnlijk dat er voor ca nog iets komt.

 
Laatst bewerkt:
Om direct films op de harde schijf op te nemen gebruik ik de Nokia 9500/9600.

Scsi adaptec 2904,dvb recorder1.16,Elecard Mpeg2player.

Als ik een v-cd wilmaken ,gebruik ik TEMPGenc.

Gr Ghost.

 
@ ghost,comprimeert TEMPGenc hetgeen ik opgenomen heb dusdanig dat ik het op een cdrom kan proppen want ben ook aan het expirimenteren geweest maar als ik anderhalf uur opneem kost me dat 2 gig op m'n schijf en dat past niet op een cdrom.

Heb je trouwens een link van dat proggie voor mij?

 
Er zijn diverse methoden om data te comprimeren, waarvan DiVX inmiddels wel de bekendste is.

Maar ook andere initiatieven kunnen een hele behoorlijke compressie behalen.

Je moet alleen wel rekening houden met kwaliteits verlies, want je gooit wel altijd iets weg.

Dus probeer eerst ff welk systeem het best aan jouw wensen voldoet.

Overigens is het een aardig karwei voor je computer om uit te zoeken welke bitjes ie wel en welke ie niet weg mag gooien, en dat betekent dus dat het comprimeren een langdurige kwestie is.

 
Ik sluit deze topic, omdat er te veel wordt afgeweken van het oorspronkelijke onderwerp. Als jullie verder willen praten over grabben met nokia mediamasters en comprimeren doe dat dan in een ander (juist) forum svp.

Matrix

 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan