Denktenk's Samsung 9500 via ci-test

denktenk

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
1.453
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
67
Eerste indruk Samsung 9500 via ci

Zonder te pretenderen dat dit een echt testverslag is (daar hebben we testpiloten als Satwatcher voor) hierbij een eerste indruk van de samsung 9500.

Het kastje oogt leuk en is modern vormgeven.

De doos kan 4000 kanalen aan en er zijn 32 satposities voor geprogrammeerd..

Diseqc 1.2 en dpdif zijn ook aanwezig.

De afstandbediening ligt goed in de hand en heeft een goede respons. De page-up en down is erg handig bij het snel zappen.

De zapsnelheid is bovengemiddeld snel, het is één van de snelste bakken die ik tegengekomen ben.

De EPG is zeer uitgebreid en bij de infobalk een opmerkelijke feature: Alle scamblings van het betreffende kanaal worden getoond.

En dan waarom deze bak m.i. gigantisch populair gaat worden:

Standaard wordt hij geleverd met 2x embedded viaccess en 2 CI’s.

Maar de doos is nog maar net op de markt en de patches rollen al over het net.

Ik testte de 5 in 1 patch.

Deze maakt van de embedded cam’s multi-cam’s. Zo kan er een Conax, Nagra, Seca of Viaccess kaart in.

Ik testte hem met in het ene slot een seca kaart en in het andere en viaccess kaart. Beiden updaten keurig (ook een originele abbo-kaart). Een bugje was nog wel dat ik niet in het cam-menu van seca kon komen.

In de CI zat een freecam 2.18 met een irdeto kaart, die ook probleemloos werkte en upte.

Het is zelfs mogelijk met deze patch om met een irdeto 1.06 (!) 5 in 1 te draaien.

Kortom, ik ben enthousiast over dit bakkie, wat met een verkoopprijs van rond de 650 euro echt een klapper dreigt te worden.

Eén nadeel: de tuner is niet erg gevoelig.

 
6je moet inderdaad 3tje zijn;-)))) niet goed nagelezen;-)

 
Hmm, misschien schaf ik er ook nog wel één aan, maar dan gaat de Hyundai het pand verlaten anders word het een beetje te gek met 2x echostar 1x humax en 1x hyundai!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan