progDVB en CATT

A

activ

Er zijn twee leuke nieuwe proggies.

progDVB is een geheel nieuw programma om tv mee te kijken via dvb kaart en heeft ondersteuning voor de md dll's.

CATT is een programmat'je wat er voor zorgt dat je een softci kunt gebruiken met bijv de orginele technotrend software.

Ik heb beide proggies getest en ze werken wel maar staan duidelijk nog in de kinderschoenen.

Beide zijn zeer welkom nu md niet verder ontwikkeld gaat worden door de maker.

 
Helemaal niemand hier mee bezig? allemaal zo blij met MD dat andere proggies niet getest worden?

ProgDVB is inmiddels bij versie 1.41 en werkt er lekker. Het kan minder als MD maar is daardoor ook stabieller.

 
Ja ben ook wel met progDVB bezig, maar vindt het nog wat simpel en beperkt.

 
Als ik in WinXP met md82 transponders scan en dat een paar keer achter elkaar hangt hij mijn hele systeem op vandaar dat ik verder ben gaan kijken en zo kwam ik bij progDVB en nu ik die gebruik vind ik heb eigenlijk wel heel prettig werken. De mpg files die progDVB maakt zijn ook veel schoner als die van MD en leveren dus minder problemen op als je er video cd van wilt maken. Ik moet alleen de logdll nog testen bij progDVB.

 
Iemand nog een tip welk merk en type dvb-s kaart aan te schaffen. (waar en prijs).

Ik ben al een poosje rond aan het kijken, maar ik ben er nog niet uit.

Met zo'n kaart heb ik weer wat nieuws om mee to hobbyen:):):)

 
Het waar en prijs adviseren we niet op maar ik kan je wel aanraden het type met tv-out en ci aansluiting te kopen. Deze worden gemaakt door Technisat/Technotrend/Siemens/Haupage/enz.

Van Technisat heet hij skystar 1.

 
@activ

Ben ff weggeweest, dus als ik het goed begrijp, is iedere kaart met tv out en ci-interface geschikt.

Hoe zit het dan miet die nieuwe nova kaart (deze heeft een ci-interface, tv out weet ik niet).

Deze kaart heeft wel een mooie prijs.

Heb al wel naar een haupage gekeken, maar deze is vrij aan de prijs.

 
Dat zijn inderdaad de dure kaarten die je ziet maar ze werken wel goed met alle proggies.

 
Kunnen deze in de toekomst ook nog goed gebruikt worden, i.v.m loggen en andere dingen??

 
Dat weet je nooit helemaal zeker maar ik denk het wel.

Oja, probeer in het vervolg voor een nieuwe vraag een nieuwe thread te openen.

 
Laatst bewerkt:
OK

Bedankt voor je reacties. Ik denk dat ik toch maar zo'n kaart ga halen. :) :) :)

 
@sjonnie5

De nova kaart van Hauppauge moet je niet hebben dat is geen dvb-s kaart! Ik heb zelf de Hauppauge WinTV Nexus-s en deze werkt perfect (is de opvolgen van de hauppauge dvb-s)

 
@pet123

Is goed om te weten, ik heb vanmiddag de nexus besteld, maar wist niet helemaal of deze zou werken.

Als het goed is komt ie morgen al binnen. :) :) :)

Nou nog ff alle diverse proggies proberen te vinden en weer verder hobbyen.

 
Kijk even op de site van happysat en dan ben je de komende tijd nog even zoet met al de progjes die je daar kunt downloaden.

 
Zojuist Progdvb 205 geinstalleerd.Natuurlijk met de nodige files, channelslist, catt, softkeys en Yankse.

Ik ben in het bezit van MD82 met DVB s kaart.

Echer bij opstarten de navolgende meldingen:

DVB Card not found

(opm, hij is degelijk aanwezig)

Need CDVBC Common open device

Versions not succesful,

Need Virtual DVB/s network adapter

Ik heb van Technotrend de driver 2.1 gedownload.

Deze helpen ook niet., inmiddels weer verwijderd.

Jammer, wie heeft de trigger.

ILYA

 
Ik denk dat je met de driver in de juiste richting zat. Als de driver goed geinstalleerd is zie je hem op twee plaatsen terug.

Als multimedia geval en onder netwerkkaarten.

Die tweede is waar hij over zeurt bij: Need Virtual DVB/s network adapter.

Ik kan je verzekeren dat progdvb prima werkt met de 2.10 driver aangezien ik die combinatie hier ook heb.

Dus even kort samengevat: Controleer na de installatie van de driver even of hij wel inderdaad goed erop staat.

 
@Maestro Activ kan jij vertellen met naam en toenaam welke drivers je bedoelt.Ik heb in de driver 2.10 map heel wat files gezien.Kortom welke drivers serie moet ik de dir progdvb dir zetten ????

ILYA

 
ik ben eruit, Zie andere topics.

Tip bij het verwijderen van de oude drivers niet je systeem rebooten.Ik ben daardoor, navoeken uitproberen, in de fout gegaan. Kortom via networkadapters verwijderen, tegelijkertijd laten zoeken naar je nieuwe drivers, welke je in aparte map heb..

Het was een leerzame les.

Thankx Activ and de andere voor jullie bijdrage,

 
Ik heb de nodige data eringestopt zoals Yankse, Channels en sotcam keys.

De Fta zijn prima te ontvangen, echter PW zegt het systeem no channels found.Ik heb de channels links in het venster staan.Bij het dubbelklikken dus deze melding.Ik gebuik de werkende keys van MD, dus deze meoten oke zijn.Dit geldt ook de channles..Er is een CATT file in de dir van ProgDVB,

Het blijft spannend, wie heeft de " golden" tip

ILYA

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan