VACI5300

M

mmm

Een Humax-vraagje.

Op de officiele Humax-support site in Korea staat geen software voor de VACI-5300 (of ik moet er wel erg langs kijken).

Met een beetje inventiviteit heb ik daar nog een file gevonden, de Vaci10002-06.hdf. Dit lijkt mij echter verouderde software. Wellicht dat er ook al een 1.05.xx-versie is.

Weet iemand hier iets van? Of kan iemand me aan nieuwere software helpen?

Ik heb nl. een NACI-5700 (loader H208), die hardware compatible is met de VACI-5300.

Ik wil nu kijken of ik daar inderdaad een VACI van kan maken, en er Viaccess mee kan decoderen.

Groetjes,

:cool:

 
Mocht je nog niks hebben, dan heb ik hier wel HVC10105 voor de VACI5300, nogwel met H207 loader, maar die kan je erwel afslopen.

Gr FranX

 
Klopt; had laats ook veel moeite om er geschilkte soft voor te zoeken op humax himself. Ik vind het erg raar dat daar geen software staat voor deze ontvanger. Alles behalve de 5300. Net of ze deze ontvanger niet ondersteunen :biggrin:

Mzl, Johnnny1

 
Blijft vreemd die software van die Koreanen :)

Franx en Johnny: bedankt voor jullie reply.

Ik heb zelf in mijn backups nog wat gesnuffeld en een HVC1.03.01 gevonden, zonder loader. (Geen idee waar die vandaan komt)

Met enige vrees (maar het blijft een hobby :) ) ben ik aan het avontuur begonnen.

Het lukt niet zomaar om de HVC software te laden, het apparaat geeft dan E-id. Dat betekent dus dat het apparaat "weet" dat er software met id 001D (van de HNC-soft) in moet.

Dit is te omzeilen door de HVC software met HDFtool uit te pakken en opnieuw te comprimeren, zo ongeveer:

hdftool c -id1=001D.0000 -id2=001D.0600 newHVC.hdf.

En dan lukt het wel! Verbluffend is dat 't meteen lukte (gelukkig maar) . Een illegaal filetje op de goldcard en.... het werkt zomaar.

Eén nadeeltje is dus dat de "id" niet goed is. Zou je een officiele upgrade van de software willen doen, dan moet je dus eerst even "spelen" met HDFtool en de id veranderen. (HVC is 0017).

Hoe dit met settings is heb ik niet uitgeprobeerd, maar ik denk dat je dan ook moet aangeven dat je settings voor een "NACI5700" inlaadt.

Toch ook maar meteen gecontroleerd of de HNC software nog terug kan. Uiteindelijk staan de BoxKey en de IRD ook in het programmageheugen van chip 1. Maar deze staat daar op een vrij hoog geheugen adres en wordt niet overschreven door de HVC-software. Het blijkt dan ook nog steeds allemaal te werken als Nagrabak!

tot zover dit verslagje...

Groetjes,

:cool:

 
@mmm

Dit is nou juist waarom deze hobby zo Leuk blijft/is :biggrin::biggrin::biggrin:

Zelf uitproberen en testen is de meeste geschikte weg :)

Mocht je alsnog twijfelen aan de soft. Ik heb ergens wel software staan. Moet aleen een van de hdd's ff uitpluizen.

Laat maar eventueel horen

John

 
Hoi John,

ja het was inderdaad leuk.

Blijft het probleempje met de softwareupgrades van de Koreanen.

Die HVC1.03.01 is tot nu toe 't laatste wat ik gezien heb, of is er iemand met een hogere softwareversie?

Omdat 't voor mij alleen maar "spelen" was, vond ik die systemid. geen probleem. Maar wellicht is weet iemand ook nog hoe je die kunt veranderen?

Wat hobby betreft: ook voor de NACI is er al weer nieuwe software: de HNC1.05.02. Tot nu toe alleen via de satelliet te downloaden (OTA vanaf de Hispasat). Je ontvangt dan een nieuwe software voor chip1 en chip3: hdfbin-1-000000.raw en hdfbin-3-000000.raw.

Ook deze software is nergens op 't net te verkrijgen. Ik heb al een (omslachtig) proggie om de chip1 uit te lezen, maar hoe krijg ik de software uit chip3? Is er iemand die hier iets voor heeft?

Groetjes,

:cool:

 
Jep, heb hem voor de zekerheid toch maar gedownload. Blijf het wel vreemd vinden waarom deze niet op de website staat van Humax :biggrin:

John.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan