V9

J

Josje01

Hallo, ik heb een Philips DSX7072/03g omgeprogd naar V9 van M_Z site. Een funkaart geprogd en er gebeurt helemaal niets.

De Philipsontvanger heb ik prberen zelf kanalen te laten zoeken.

Er wordt naar de smartkaart gevraagd, heb een originele kaart erin gedaan maar kan geen kanalen zoeken. Het lijkt wel of de receiver geen enkele kaart herkent? OF zou het zo zijn , ik heb deze aangesloten op een schotel 88 cm met dubbele kop.

Astra en Hotbird waarbij de 1ste Lnb hotbird is. Wie kan mij een beetje op weg helpen met mij probleem. V5 en V8 gaven voor mij geen probleem. Misschien per PM of Hotmail

Josje01@hotmail.com

Greetz: Josje01

 
Als je de V9 met je oslink gepatchthebt,moet je het eprom file er meteen achteraan doen met declink.

Dan de settingslijst erin.

Dit zou moeten lukken.

 
Heb je al gekeken naar nr.2 in het menu , misschien staat alles wel ingesteld op irdeto, zet het evenm terug op seca en doe er even een seca kaart in

 
Zit je kaart in de onderste lezer. De ontvanger zegt steek kaart in lezer 1, maar hij moet in lezer 2.

Scooby Doei

 
Belangrijkste probleem hier zit hem in de Monoblock LNB, waarbij inderdaad Hotbird op a ingesteld moet zijn. Dit is dus met de standaard settings die in de firmware meegebakken zitten net andersom ingesteld. Je moet dan ook eerst de transponderlijst even aanpassen voordat je de firmware in de ontvanger gaat zetten. Dit doe je door met de channeleditor van OslinkV3 de firmware te openen, dan transpondertabel tabblad oproepen, dan op de diseqc kolom dubbelklikken en je ziet alle lnb instellingen worden in 1 klap omgewisseld. Nu de firmware opnieuw opslaan en dan in de ontvanger zetten, en inderdaad weer opnieuw de eepromfile die meegeleverd is erin zetten. Nu heb je meteen alles juist staan, ook is de kanalenlijst autoswitch, dus je hoeft geen ca-id's meer aan te passen in menu 2.

Succes,

M_Z

 
Hoezo beters? Er bestaat toch niets beters dan postings te doen op het Funboard? Dus hij heeft het beste gedaan wat ie doen kon.:biggrin:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan