PW kanalen

R

realkiwi

Op mijn Hummie 5400 krijg ik geen PW kanalen.

Heb ergens gelezen dat de zenders opnieuw ingelezen (gezocht) moeten worden. Als ik dat doe, dan heb ik nog steeds niets. Moet ik soms ergens iets veranderen in het menu in Freq.

De K kanalen deden het eerst ook niet, maar na het opnieuw zenderzoeken wel.

Wat doe ik fout.

Met vriendelijke groet Realkiwi

 
ff een nieuwe kanaallijst in de hummie laden en je hebt je pw weer terug.

zenderlijsten zijn her en der op het web te vinden.

 
Download humbox. serieele kabel van je com poort op de pc naar de rs232 poort humax. kanalenlijst openen in humbox en daarna uploade naar je humax.

 
Zullen we dat maar met een null-modem kabel doen,Badmuts?

Groetjes,

Appie

 
Ja inderdaad, laten we dat maar doen Appie39.:biggrin:

 
Mensen,

Kan er niets fout gaan als je dit doet.

En is zo'n null-modem kabel dezelfde die op een gold-progger zit.

 
Nee, dat is een seriele kabel 1 op 1. Een nulmodemkabel heeft aan beide kanten een vrouwelijke connector.

 
Voorzichtig, dat is niet altijd waar, er zijn ook seriele kabels met 2x female, alhoewel die eerder uitzondering dan regel zijn maar je komt ze bijv. wel eens tegen bij sommige modems.

Over het algemeen zijn ze wel 2x female, maar het beste kun je het in de winkel gewoon even vragen.

Kijk zo'n kabeltje kost misschien € 2,50 dus waarom moeilijk doen als je met een paar centen zekerheid hebt.

Verder staat er hier ook ergens een posting van SchumiNL waar exact de specs en aansluitingen van een nullmodemkabel staan beschreven.

Op die wijze kun je hem dan zelf bouwen.

 
Originally posted by realkiwi Mensen,


Kan er niets fout gaan als je dit doet.


 


@Realkiwi


 


Er kan altijd iets fout gaan, zoals verkeerde software of slechte software erin laden dus wel ff uitkijken je zou de eerste niet zijn die er meer zit te klooien , succes



Saludos Esp
 
Mensen bedankt voor alle reacties.

Ga dit weekend zo'n kabel kopen en ga dan aan de slag.

Gr. realkiwi

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan