DVD speler ombouwen?

nono

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
766
Waarderingsscore
4
Punten
18
Weet iemand misschien of het mogelijk is mijn Kenwood dvd-speler om te (laten) bouwen, c.q. aan te passen, zodat ie tenminste cd-r accepteert en het liefst ook nog cd-rw.

Had hem dus net effies te vroeg gekocht, want de nieuwste modellen kunnen dat wel.

 
Heb je al gekeken of het mogelijk is de firmware (software in de speler) te veranderen?

Meestal is daar wel een of andere mogelijkheid voor.

Vaak is dat dan ook de manier om dit soort dingen voor mekaar te krijgen.

Zoek es op bijvoorbeeld google met het argument het typenummer van jouw speler.

 
Ja, ik had al 'ns zo links en rechts rond gekeken maar, op 'n paar voor mij onbegrijpelijke pagina's na (Russisch), niets gevonden.

En ik kan me herinneren toen de dvd-spelers op de markt kwamen er meteen allerlei alternatieve software werd aangeboden om de regiocode's te omzeilen, maar voor mijn probleempje blijkbaar niets dus.

Anders maar 'ns de importeur bellen, alhoewel ik het antwoord eigenlijk al weet.

 
Het afspelen van CD-R/CD-RW zit hem in de laser en niet in de software. Bijgevolg is er daar helaas niets an te doen.

(naar het schijnt zouden sommige cd-r/rw merken wel kunnen afgespeeld worden maar ik weet niet welke. )

 
draai die dvd eens open ....

meestal zitten er 2 weerstandjes (ben geen elekticien) op de laser

1 voor cd & 1 voor dvd .. als je die weerstand ietskes lagerzet accepteert die meestal wel cd-r.. dvd-r

MAAAAAAAAR pas daar wel mee op ... draai je hem helemaal open dan brand je laser door .. of verminder je de levensduur van je speler

Enfin ik doe dat zelf altijd met cd-spelers die geen cd-r willen lezen of niet goed lezen

 
Ik neem aan, dat je het weerstandje voor cd bedoelt.

Maar hoe herken ik die?

Staat er iets op; of is ie aan 'n kleurtje herkenbaar?

En wat is ietkes? Een kwartslag?

 
nee,nee meet dat uit met een multi meter !!!!

Welk et weertstandje voor de cd is kan ik niet zeggen...

zal wel op elk toestel anders zijn zeker ....

 
Nou, op zo'n manier gaat het mijn pet te boven.

Ik laat de kast lekker dicht, te meer daar er nog garantie op zit.

Bedankt in ieder geval voor je reactie.

 
Gebruik hier een samsung dvd speler die leest eigelijk ook geen cdr's maar als ik het merk vivastar erin stop werkt het perfect.

Dus je kan dat eens proberen.

Greetz

 
Houd ik in gedachten, want die heb ik momenteel niet voorhanden, dus kan dat niet uit proberen.

Ik heb n.l. alleen maar Arita's.

 
Hehe arita's...

probeer dus eerst maar ff goeie cd's dan...

Koop in de winkel maar ff wat verschillende merken, wan die arita's trekken echt op geen kl*ten

zijn mischien wel goed voor data, maar voor audio of video ???

Eerst en vooral heb je een aantal veschillende types van cd-r's

Niet elke producent gebruikt hetzelfde metaal als schrijflaag..

Dus koop wat, blauwe, groene , zilvere , zwarte , gouden ...

De ene stof is niet echt beter dan de andere , maar het kan wel zijn dat de ene cd wel beter samenwerkt met je player dan de andere(uit ondervinding)

Koop goeie kwaliteit cd's je hebt short term & long term cd's ...

dit wordt bepaald door de hoeveelheid metaal men in die laag verwerkt om een mooie inbranding te krijgen

Verder is de 1ne cd dikker dan de andere... ik heb hier al spindels gezien van 100cd's waarbij 4cm verschil te zien was...

hoe dikker de cd, hoe mooier hij draait natuurlijk....

Zelf schijf ik alleen bijna nog op Taiyo Yuden (longterm 40X) maarja die kosten 0.70euro in de detail handel

Over dvd-r zullen we maar zwijgen... daar is het nog triestiger gesteld .. .eigelijk is er maar 1 kwalitatief goede dvd-r op de markt en das die van Verbatim

 
Tja, wat moet ik hiermee nu weer?

Toen ik mijn eerste brander in 1998 kocht; heb ik me uitvoerig laten voorlichten en computerbladen gelezen en daarbij kwam Arita als een van de beste uit de bus.

Te meer, daar ze ook in de auto afspelen en dat kon toen niet van elk merk gezegd worden.

Ik heb dan ook eigenlijk nooit problemen gehad en mijn éérste zelf gebakken (audio)cd doet het nog meer dan uitstekend, zelfs met de koptelefoon op.

Omdat dit geen commercial voor Arita is, toch nog even iets grappigs.

Jij zegt dat Arita wel geschikt is voor data, maar mijn ervaring is juist dat data niet echt werkt op 'n Arita.

Heb al verschillende cd's met waardevolle programma's kunnen weggooien.

Maar ik gaat wel op jouw advies en die van Happy2000 wat andere merken kopen en die uittesten voor dvd.

Voor audio blijf ik voorlopig heel eigenwijs Arita gebruiken.

 
Tuurlijk ... gebruik gewoon wat je het beste vindt...

Ik gebruik ook de cd's die ik het leukst vind.. wou enkel zeggen

dat er ongeloofelijk veel verschil zit in cd-r's

 
@Nano, nog even dit brand de cd liefst op lagesnelheid bv 4x en gebruik de 74min versie, de cd's zijn hier in groningen tekoop bij de mediamarkt en de blokker (letop dit is geen reclame) koop eerst 1 doosje om te proberen.

Heb ook wel sony's geprobeerd die gekleurde rood,geel,blauw maar de ene deed het wel en de andere niet, en princo werkte ook wel maar ja bij princo heb je na een tijd veel data verlies, dus eigelijk geen optie.

Greetz

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan