dvb-s kaart geen 2khz/H-V

G

geinponem

zoals de header al aangeeft is mijn dvb-s overleden ,dat wil zeggen hij pakt alleen nog de verticale transponders in het lage banddeel.Nu was dus mijn vraag of iemand hier ervaring in heeft met repareren van deze klacht,of me even op de juiste weg zetten waar dit te zoeken.

grtz

 
Zoals je al aangeeft heb je dus alleen nog maar 1 polarisatie en geen 22 kHz meer.

Dit duidt inderdaad op een hardware probleem wat in je kaart kan zitten maar ook in evt. de voeding van je pc.

Ikzelf ben er van overtuigd dat van het eerste .

Ervaring heb ik er niet mee daar ikzelf geen dvb-s kaart bezit maar wat je kunt doen is de spanningen meten die uit de lnb uitgang komt. Die moet 13 / 18 volt zijn. is de 13 al aan de lage kant moet je sporen gaan volgen op de kaart , ergens in het voedingsgedeelte voor je lnb gaat het fout.

 
Hoeveel kabel zit er tussen de kaart en de lnb en hoe lang heeft ie wel goed gewerkt?

Grtz Bullet

 
@bullet kabellengte is ca 20m en hij heeft het 3 jaar goed gedaan,andere ontvangers op deze kabel aansluiten heeft me al geleerd dat het niet buiten of in de kabel zit.

@tech dit zelf doormeten heb ik de kennis en apparatuur niet voor helaas.Ik begin wel zelf steeds meer te denken dat ik een overspanning heb gehad want mijn matrox is tegelijkertijd ook overleden evenals een netkaartje in mijn andere pc.

grtz en bedankt alvast

 
Laatst bewerkt:
Je zei dat je video kaart en je netwrekkaart tegelijkertijd kapot zijn gegaan. Uit je posting begrijp ik dat je nog wel beeld hebt, dus veel hoeft er niet aan de hand te zijn. Zoals tech ook al aangaf: kijk ff op de print naar kapotte spoortjes of zwartgeblakerde onderdelen. Zelfs die kleine smd weerstandjes kunnen zwart worden :) Misschien is er een klein smd ic wel opengebarsten. Gebruik daarbij een vergrootglas, dan zie je veel meer.

Grtz Bullet

 
Wat ik nog vergeten ben te zeggen: heb je de software al 's opnieuw installed? Misschien dat daar het probleem ligt.

Grtz Bullet

 
Weet je zeker dat de kaart niet omschakeld tussen H en V?? ik had namelijk hetzelfde probleem met mijn schotelontvanger, dat deze niet meer schakelde tussen H en V, dit kwam omdat de diseq stuk was.

Matrix

 
ik heb zoals in mijn eerdere posting al vermeldt alvast een nieuwe gekocht en nu doet alles het weer als vanouds en ook als ik de topfield op de kabel aansluit doet alles het perfect dus mag ik er denk ik vanuit gaan dat de kaart gewoon kapot was.Rest mij alleen nog de vraag waarom tegelijkertijd met de videokaart.Ik heb er maar wel ook een andere voeding ingezet hoewel deze verder perfect leek.

grtz

 
gelijk je video kaart ook weg

die dvb kaart produceert erg veel warmte ( teveel)

en daar \kunnen video kaartjes tegenwoordig niet meer tegen

de meeste draaien op hun top . zet daar 1 kachel onder en weg is ie . Hier zit er dus een extra koeler (meerdere) in de pc die over de dvb kaart blaast om die warmte wat sneller aftevoeren . en ja mijn dvb kaart is dus ook kapot , die draaid dus ook doorgelink met receiver.

gr dj

 
de nieuwe kaart is ook al weer overleden met de zelfde symptomen en is nu onderweg naar hauppauge voor onderzoek.Ik ga er vanuit dat dit gewoon garantie is maar voor de zekerheid denk ik dat ik toch maar wel even de bekabeling ga vernieuwen want eerst 3 jaar probleemloos en nu nog geen 2 weken zet je toch wel aan het denken.Alleen blijf ik het wel vreemd vinden dat de topfiels en de strong geen enkel probleem geven als ik ze erop aansluit.

grtz

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan