Hoe SIM kaart clonen ?

R

redneck eyeball

Overal op het net meldingen dat het mogelijk is om een SIM kaart te clonen. Het zou zelfs maar 3 minuten duren om de kaart in te lezen.

Nu heb ik 2 GSM toestellen en ik zou die beiden willen voorzien van een identieke SIM kaart.

Helaas nergens info te vinden over hoe die kaart gecloned kan worden, laat staan software om het te doen.

Wie weet hier meer over ?

CU

Red

 
Met Europese kaarten is dat zowat geen doen meer, wel een aantal jaren geleden, die overbekende vermoorde hacker (ben effe de naam kwijt) heeft het als eerste gedaan.

Tegenwoordig kun je dat wel zo'n beetje vergeten.

Het is misschien inmiddels wel weer mogelijk maar ik denk dat dit heel erg nonpublic gehouden wordt.

Wat ze schrijven over dat clonen van gsm kaarten is in feite oud nieuws. Dat is hetzelfde als ze nu zouden schrijven dat Irdeto gekraakt is.:)

 
Mijn SIM kaart is inmiddels toch al 4 of 5 jaar oud hoor ... dus misschien nog van de oude generatie die wel te clonen is.

Tja die newssites hé ... maar ik dacht dat het vooral de nadruk was dat het nu op 3 minuten kon en vroeger op 8 uur. En via het meten van electrische spanningen of zo in plaats van een brute force attack.

CU

Red

 
Het zou inderdaad wel leuk zijn om 2 kaarten te hebben.

Laatst is bij ons op school een GSM gejat, op dat soort momenten zou je natuurlijk wel een reserve willen hebben!

(was niet mijn GSM)

 
En dan ook nog teglijk aan hebben zeker ?

Dat gaat voor problemen zorgen.

Op z'n minst werkt dan een van beide toestellen niet.

Met een beetje pech allebei niet.

Je kaartje is de identiteit van je telefoon, en dus mag je nooit twee tegelijk aan hebben.

Bovendien is het ook mogelijk abonnementen af te sluiten met dubbele kaarten zodat wat je wil gewoon legaal bereikt kan worden.

Met dezelfde beperkingen natuurlijk.

 
het is natuurlijk logisch dat je geen 2 telefoons aan hebt staan dan ;)

 
Clone is in zoverre mogelijk dat je kunt alles met je gsm doen wat ook de normale kaart kan, behalve er mee bellen dat lukt nog net niet.

Jammer he, ik hoop dat dat zo mag blijven

 
Nee niet bellen en gebeld worden maar verder doet hij alles.

 
kijk eens op:

http://www.xxx.com/

werkt met kaarten tot juni 2001.

c ya

//mod on

Graag hier geen links naar sites waar dit soort info te vinden is, doe dit dan via PM of email.

greetz Matrix

// mod off

 
Laatst bewerkt:
Private Message mij die link maar even, ik ben wel benieuwd.

Enne Matrix, jij weet ook wel waar je heen linkt he ;)

 
Ik heb een programmaatje, als BT wilt, kan ik het sturen zodat het op de download page kan komen te staan....

 
er is maar een clown en dat ben ik hihihihihih :biggrin: :biggrin: :biggrin:

 
Ik weet niet bij wie je zit... maar vodafone heeft dualsim...

Ik heb dit... 1ntje voor in de GSM en 1ntje voor in de auto.. (vaste telefoon)... handig :)

Normaal moest ik iets betalen (dacht iets van 30 €)... maar bij 't Business Point kreeg ik de omwissel gratis ! (ik ben zakelijke gebruiker)

HAWKEYE

 
Hoi,

Clonen gaat helaas nog niet, emuleren al wel.

Het probleem is echter het Ki getal, een korte uitleg:

Het Ki getal is een 16byte getal wat voor iedere SIM anders is.

Dit getal wordt gebruikt voor de verificatie bij de gespreks aanvraag, en als key bij het versleutelen van de spraak-data.

Je kunt dit Ki getal achterhalen door het uitvoeren van de z.n. A38 routine, een aantal bugs hierin maken het mogenlijk de Ki uit te lezen

Het rottige is dat de SIM een gelimiteerd aantal keer deze A38 routine uit kan/wil voeren, n.l. 65536 keer, hierna is je SIM onherstelbaar dood!!

Ook werkt dit alleen bij de wat oudere SIM`s (1999-2000) de nieuwe zijn weer wat zwaarder beveiligd.

Er bestaat een progje wat de relevante gegevens van je SIM uitleest.

Om het aantal A38 routines te beperken worden de laatste 4 bytes van de Ki middels brute force bepaald.

Een zeer lange bezigheid, en ook niet zonder gevaar voor je SIM!!!

Maar als de data bekend is, kan hiermee is een emulatie draaien, Op een silvercard, maar zelfs ook op een eenvoudige Goldcard

Groetjes,

Erik.

 
heb al meerder malen een extra sim kaart bij vodafone (libertel) aangevraagd. geen enkel probleeem. kost weinig (+-20 euro)

bij alle providers is dit mogelijk. alleen weet ik de bedragen van de rest niet echt......

en wat is het nut hiervan???

een klant van mij rijdt in een auto met een telefoon/radio/navigatie standaard aan boord. hiernaast heeft de beste man een extra gsm op zak en hij heeft geen zin om steeds de sim kaart om te wisselen van radio naar mobile gsm. daar zijn de exrta sim kaarten voor bedacht.

overigens is dit inderdaad alleen voor zakelijke gebruikers. maar als je lang doorzeurt is het prive ook voor dit bedrag te verkrijgen.

groeten opeltje.

 
Heb ook de Dualsim van Vodafone....koste me nix. Helemaal gratis dus waarom klooien?!

 
Omdat sommige diensten zoals Telford(nu o2) dit nog niet ondersteunen

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan