Reperatie Echostar-9800 ...

NvBgm

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
22 aug 2010
Berichten
773
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
68
Heb hier 3 DSB-9800 van Echostar staan waarvan er geen enkele werkt.

Heb hier en daar op het board al wat informatie opgedaan maar heb toch nog wat vragen. Misschien dat iemand deze wil en kan beantwoorden.

- 1 -

Wie kan mij de spanningen aangeven die op de conector van de voeiding staan. (2 x zwarte - 5 x rode draad)

Dit bij ingeschakelde voeding.

En in de standby mode.

- 2 -

Wie weet de frequntie van het buiskristal Q2 welke in het midden van de hoofdprint ligt.

En of dit kristal na het opstarten moet werken of dat dit pas later word geschakeld.

Misschien dat er meerdere techneuten zijn die een 9800 die wel werkt hebben staan en eens deze waardes willen meten.

Dit zou mij een eind op weg helpen.

Ook eventuele links naar andere technische sites zijn natuurlijk welkom. Let wel op de aard van deze url en plaats deze desnoods even via een PM.

 
Nog even ter aanvulling.

Weet ook iemand wat de betekenis is van de leds die blijven branden waneer je hem opstart en waar hij dan op blijft hangen. ?

Hieraan kun je namelijk zien in welke sector je moet zoeken.

Wie weet wat ??

 
Er zijn worden 2 type's voedingen toegepast een kleine en een lange , deze laatste heeft de kleuren die jij noemt .

Ik geef even de spanningen gemeten beginnend aan de frontzijde van de ontvanger op de conn. op de hoofdprint .

zw =gnd

ro = 12v

ro = 5v

ro = 3.3v

ro = 33v

ro = -5v

zw =gnd

ro =22v

Dit zijn de waarde's die op de print staan en ik heb deze nagemeten , ze kloppen op een paar 10des na .

het maakt geen verschil in standby of ON

Helaas kan ik je op de andere vragen geen antwoord geven , ik zoek ook al geruime tijd een schema , maar Echo* geeft ze niet vrij .

Ik zou het leuk vinden als je me op de hoogte hield , ik heb er n.l. ook 1 staan die niet werkt . De voeding hiervan is OK .

Gr. Trust

 
Ja ok Trust,

Ook hier de spaningen die jij aangeeft dus voeding vermoedelijk ok.

Zal ook hier en daar eens proberen om wat schematuur los te krijgen.

Als ik iets weet hoor je van mij.

 
Hoi , Hebben ze alle 3 dezelfde makke ?

Anders zou je de Tuner-printen onderling een kunnen wisselen.

Indien er een werkende uit voort komt , weet je waar je niet hoeft te zoeken .

Gr. Trust

 
Ja Trust allemaal dezelfde ontvanger maar met verschillende "makke" (die had ik nog niet gehoord)

Heb al wat dingen omgewisseld maar nog geen sucses

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan