NoOneManIt 1.3G is uit ....

NvBgm

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
22 aug 2010
Berichten
773
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
68
Heb van de polen de versie 1.3G gehaald is dit de nieuwste versie of fake ??

 
Is helemaal hetzelfde als de vorige voor zover ik kan ontdekken.

 
Ja ook ik heb niks anders kunnen vinden dan wat teksten die anders waren.

Er zat ook geen info bij wat er dan eventueel veranderd zou zijn.

Jammer dat er nog steeds mensen zijn die dan wat tekst veranderen en er een ander versie nummer aangeven.

 
Ik heb een "compare" gedaan tussen de 1.2 en de 1.3 . De file's zijn exakt even groot en er zijn 1.277 verschillen .

Adr.: 156B4--- 156C2 Dit is de info die je op je scherm krijgt als je de Nokia aan zet .

Bij 1.2 : model: 9200/9500

Bij 1.3 : Fun.5.1VSI DVB model: 96xx

Adr.418F1--- 4190F

Bij 1.2 :standby .DVB 2000..Save set

Bij 1.3 :Fun.5.1VSRN.OK muiltisisTM

Adr.44AB7--- 44BA9

Bij 1.2 :Standarized... en dan een hele rits namen van providers , als eerste : Canal Plus

Bij 1.3 :Standarized... en dan een rij koderingsnamen , als eerste : SECA

Adr.4C0C0--- 4C306

Bij 1.2 : allemaal FF FF FF

Bij 1.3 : Veel tekens die ik niet op m'n toetsenbord terug vind , dus software .

Adr.72A50--- 73CB2 weer een stukje info

Bij 1.2 : 1.12.25 ( Ver noonemanit menu

Bij 1.3 : final extension 2002.05.05 ver 1.3g n. new card

--------------------

Gr. Trust

 
Ja klopt Trust ook de 1.3H is inmiddels verschenen en ook hier na de compare alleen de teksten veranderd.

Dus geen update nodig voorlopig.

 
maar er is toch een flink blok software bij gekomen (adr.4C0C0---4C306) er moeten dus andere mogelijkheden bijgekomen of veranderd zijn .

Seca 2 ? geintje ! (of toch geen geintje?)

Gr. Trust

 
Ja in de 1.3G zit inderdaad een stuk rommel (software zo jij het noemt) maar ik kan er niks van bakken wat dat dan moet zijn.

En als je dan de 1.3H versie ziet is het allemaal weer verdwenen.

Vreemd maar ik hou het nog maar even bij de 1.2

.

 
Is inmidels ook uit daar zit wel verandering in.

Ik laad hem er net in dus ik weet nog niet wat.

 
Ik heb 1.3h net getest (van de polen gisteren) en hij is veilig te gebruiken. Afgezien van enkele hele kleine dingen kan ik er niets bijzonders aan ontdekken.

Wat mij opgevallen is is tijdens het opstarten bovenaan een cracked by bericht en bij uitzetten van de ontvanger staat er turn off op de display.

 
Volgens mij zitten er geen erg grote veranderingen in, ik heb nu de 1.3h versie getest.

De grootste verandering t.o.v 1.2 zit hem naar mijn mening in het EMM of CA menu (rode menu) waar je de data van de provider die de zender meestuurt kan zien.

Vroeger stond hier Philips of Canal+ etc., nu staat de benaming van de codering daar voor in de plaats (conax, seca, etc.) zodat je makkelijk kan zien in welke codering(en) het kanaal te zien is.

Matrix

 
Werkt ie verder goed? Zoja, kan iemand mij dan eens deze laatste nieuwe versie sturen? Dan kan ik hem namelijk op de site zetten bij de andere no-one-man versies.

Kunnen we binnenkort de file sectie eens openen.:)

 
Ik heb nu 1.3G erin gezet via BDMinterface, maar nu krijg ik via DVBedit (serial) geen contact meer met de box :sad:

De baudrates staan goed (box en pc) en de juiste compoort gekozen.

Iemand een ideetje??

 
Ja, de baudrates in noonemanit kloppen niet meer vanaf 38400 baud.

Om zeker te zijn dat je geen contact krijgt moet je beiden eens op 9600 baud proberen, als je dan wel contact krijgt, dan kun je dvbedit op 38400 zetten en nooneman op 78400 of zoiets, de optie die na 38400 komt in elk geval, dat wil het ook nogal eens lukken, kwestie van even proberen.

De baudrates tot en met 9600 kloppen wel dus vandaar dat ik adviseer om die eerst even te proberen.

 
Ook op 9600 baud krijg ik geen verbinding.

Erg raar allemaal.

Ik gebruik trouwens XP prof, maar daar heb ik al eens settings mee geupdate geloof ik.

 
Hmmz.. da's minder, dan zou het nog de kabel of de compoort op zich kunnen zijn.

Ik draai zelf ook XP prof, en dat werkt hier goed, alhoewel ik soms XP moet rebooten en dan meteen na het rebooten de settingslijst als eerste er in zetten omdat schijnbaar XP zijn poorten niet altijd netjes sluit.

Het kan ook door de BDM gekomen zijn, heb ik ook eens gehad.

Probeer dit eens:

Zet via de BDM een standaard overflow versie er in, een kleine.

Daarna proberen via dvbedit of je dan wel verbinding krijgt en zoja dan daarmee de no-one-man er in zetten en daarna nog eens kijken of je doos nog te benaderen is.

Ik heb het met een 9500 van een kennis ook al eens via deze omweg moeten doen, maar het hielp wel.

Wie weet.....

 
Bedankt voor je hulp BT :)

Ik heb het onder Win98 ook geprobeerd, en nog geen succes.

Als ik weer afgekoeld ben (4 uur rotzooien met zo'n ding is slecht voor je bloeddruk) ga ik een kleine versie erin zetten en dan een NOMIT versie.

Ik heb trouwens nog een ander probleem met mijn 9500 maar daarover later meer (tipje van sluier, hij zit soms in een reboot loop)

Bedankt,

hce

 
Reboot loop heb ik ooit eens bij een ontvanger meegemaakt, toen moest er opnieuw de bootloader in en was het probleem verholpen, maar dat heb je al gedaan dus dan zou ik het zo niet weten.

Heb je de 2.0uns er in gezet of de 2.10uns?

 
De 2.00Uns, is dat goed?? ik weet het eigenlijk niet meer :biggrin:

De reboot-loop-probleem is al oud, het gebeurd niet na een bepaalde handeling. Soms gaat het 3 maanden goed en soms het ik er vaker last van.

Ik heb ook wel eens gelezen dat het een probleem kan zijn met de voeding, en dan met name van condensators.

Aangezien ik niet echt handig ben met een soldeerbout (lees: dodelijk) heb ik dit nog niet kunnen testen :)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan