SCHANDE

Peez je hebt gelijk!

Alleen heeft dit geen zak te maken met fan zijn van..., meer met de beslissingen van de Ferrari raceleiding!!

Dat zoiets onmogelijk is, vind ik zeer zeker, het komt de sport niet ten goede.

Weer een zwarte dag in de F1. Shame on Ferrari.

Grtz Mie

 
Mike The Bike@

Sorry maar ik ben geen fan van MS

Maar als je een groot sportman bent, doe je aan zoiets niet mee.

Ferrari is gewoon oppermachtig dus zoiets hoeven ze toch niet te doen?

m.v.g peez

 
Ik denk dat Barichella en Schumacher hebben laten zijn dat ze absoluut professionals zijn. Het team heeft een doel en dat is dat M. Schumacher wereldkampioen moet worden. Als je daar dan niet alles aan doet ben je als team verkeerd bezig.

Barichello weet dat hij gewonnen heeft en Schumacher heeft de punten die hij moet hebben en wat mij betreft kan iedereen nu blij zijn. En je kunt natuurlijk zeggen dat het jammer van de sport is maar ik denk dat het wat naief is om F1 nog als sport te zien. F1 is gewoon business.

 
Ja Actif moet je gelijk geven ,iedereen kon zien dat Barichello heeft gewonnen,maarja business gaat tegen woordig voor en niet alleen in de F1 ook alle andere Sporten.Maar aan de andere kant als de pacecar niet was geweest.....................?????????

ps Dit zegt een echte Ferrarista

Gr Dex

 
Wat er gebeurt is is natuurlijk niet goed voor de sport maar laat ons eerlijk zijn in welke sport dan ook waar zoveel geld in omgaat worden dit soort stappen genomen en het is ook niet de eerste keer dat het gebeurt bij de f1, alle teams maken zich er schuldig aan geld staat boven alles, in deze sport.

G.R Pecari

 
SCHANDE is het woord niet...........

Ik ben diep geschokt!

Rubinho: fantastische race!!! maar ik had gewoon GAS gegeven en ze allemaal laten barsten........

Shumi: je had hier NIET en NOOIT aan mee moeten/mogen werken............... (you should have said NO........!!!)

Professionals.........? Maar hoe zit het dan met de sport?????

Bah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 
Als schumacher het niet had gedaan en net die punten te kort kwam aan het einde van het liedje dan had hij dat natuurlijk nooit goed kunnen praten bij ferrari. Echt veel keus hadden ze dus geen van beide.

 
Als je coureur bent dan wil je winnen.

Zeker als je voorop rijd.

Barichello is dus duidelijk zijn zakken aan het vullen.

En daar heeft die twee jaar voor.

 
Bleef ik eindelijk 's een keer wakker, gebeurt er dit. Bah!

Grtz Bullet

 
@Peez, daar lijkt het inderdaad wel op.

Je ziet dat F1 als topsport veel, heel (te) veel geld met zich meebrengt.

Het lijkt ook niet onwaarschijnlijk dat in de contracten iets over het voorval van vanmiddag staat. Voor de kijker (op emotionele basis) is dit een klote actie van Ferrari. Voor de big business is de winst (?) van MS kassa. Barichello's (met alle respekt) winst zou geen extra inkomsten van wat voor aard dan ook brengen.

- Geen extra toeschouwers (alles is reed uitverkocht).

- Geen extra merchandise voor Ferrari.

etc. etc.

Vanuit de emotionele kant bekeken vind ik het een ratte-streek van de leiding van Ferrari. Rationeel gezien kan ik het wel begrijpen. Niet omdat het MS is, maar MS is big big business.

Maar zoals Activ het beschrijft, geen sport maar business klopt ook weer. Ik weet niet wat ik er van moet denken.

Iemand een oplossing??

Grtz Mike The Bike

 
Sorry hoor maar zo is de sport nu eenmaal op dit moment. Het is in andere takken al veel vaker gebeurd. Wielrennen is daar bijv een goed voorbeeld van.

Barrichello weet gewoon dat hij tot het moment dat Der Schumi nog bij Ferrari is hij gewoon een goed betaalde tweede viool moet spelen. Hij weet ook als geen ander dat als hij daar weg gaat en bij een ander gaat racen hij 90 % kans maakt om niet op het podium te komen zonder de Ferrari onder zijn kont. Dus wat doet onze Braziliaanse vriend terecht. Die speelt tweede viool en krijgt vanavond los staand van zijn maandelijkse superloon nog ergens in een donker hoekje een leuk zakje met zwart spaargeld in zijn kont gedrukt met naast het geld ook nog een briefje waarin staat dat hij dubbel en dwars wordt terug bediend als Der Schumi ergens midden in het seizoen al zeker is van de hoofdprijs. Daar is helemaal niks schande aan. Dat is de teambezetting zoals Rubens dat voor het begin van het seizoen al alles van af wist en dat is heel goed met hem doorbesproken.

Als we dan toch over een schande in de sport willen praten. Dan wil ik het weleens hebben over een grensrechter die niet half blind maar totaal blind is en daarmee een groep topsporters de eer afneemt welke zij eigenlijk toekomt. Dat vind ik een grotere schande voor de sport dan het vrijwillig goed betaald een stapje terug doen van Barrichello.

En nu ik toch op dreef ben.... wat de allergrootste schande was vandaag in de sport was een groep honderd Utrechtse malloten die tijdens een minuut stilte nog het lef hebben om de bekende Hamas spreekkoren over de stembanden te krijgen.

Zo zie je met een beetje relativatievermogen valt het gebeuren rond Ferrari helemaal in niets bij andere gebeurtenissen vandaag in de sport

 
Niks meer aan toe te voegen, gewoon relativeren!!!!

Grtz Mike

 
Ik ben wel fan van Schumi en zijn team, maar dit slaat alles !!!!! Je kunt veel presteren, maar dit kan echt niet. Als ik zoveel geld als Schumi, had ik opdracht geweigerd. Deze keer sta ik niet achter ze.

 
Ik had nog respect voor Ferrari, was ik eigenlijk ook wel een beetje fan van (niet van Schumi maar dat was al duidelijk).

Maar wat vandaag gebeurd is, is een grote schande voor de sport.

Rubinho zei nog "I hoped you'd say no" maar dat deed Schumi niet.

Dus wat ie daarna deed, uitspraken alsof ie er niets aan doen kon etc... nee... als ik sportman was geweest was ik alleen naar de persbijeenkomst geweest maar had ik nog niet eens meer op het podium gaan staan, het was totaal niet nodig.

En het is flauwekul om nu al die 2 punten te gaan bekijken op basis van het eind van het seizoen.

Hij ligt zover voor momenteel, het had niet mogen plaatsvinden.

Dit heeft op deze wijze bij McLaren toch nooit plaatsgevonden, dit vergalt de sport en verdient aandacht van de Fia.

C+ kan dan wel zeggen dat zoiets bij McLaren ook is geweest, maar dat was geen team-order maar een afspraak tussen de rijders zelf die dat seizoen toch al door niemand bij te houden waren.

En het is al gebeurd dat Hakkinen bijna zijn kampioenschap verloor omdat Coulthard hem toen in Oostenrijk van de baan reed.

Maar dit soort teamorders, wat totaal niet nodig zijn op een moment dat de voorsprong al zo enorm groot is, nee... ik heb mijn respect voor Ferrari verloren en mijn gedachten omtrent MS als sportman is alleen maar weer meer bevestigt geworden.

Ferrari, dikke FOEI!!! :grrr:

 
Kijk, zo winnen of verliezen is helemaal niet leuk om mee te maken of om naar te kijken, maar langs de andere kant, DIT IS EEN TEAM SPORT !!!

Er zijn 2 titels te verdienen namelijk die van beste rijder (daar gaat dit jaar chumi maar weer eens mee lopen (als hij zich niet de kop inrijd)) en die van beste constructeur (zal wel weer rood zijn en niet blauw/wit)

Als je als constructeur van vooraf concentreerd op de titel, laat je barricello gewoon niet winnen... of dit nu sportief is of niet, das gewoon de werkelijkheid. dit staat zelfs in beide racers hun contract, en dan moet je niet moeilijk komen doen achteraf

Ik vondt het veel erger om 3 rondes voor het einde meer beelden te krijgen van de pitbox van ferrari dan van racende wagens... zonde van de beelden, je wist dat chumi ging winnen en er was nog een grootte strijd aan de gang voor de 5/6/7/8 plaats

 
Ik vond het zelf ook niet echt leuk om na te kijken. Ik had nog niets gezien en schakelde net het einde in, moest bijna meteen overgeven!

Het enige goede, is dat barichello op #1 mocht staan,..

Zou hij ook de beker mogen houden :/

 
Laatst bewerkt:
Ja die houdt hij ,als je de persconferentie gezien had had je dat uit zijn eigen mond kunnen horen.:)

Verder is het puur zakelijk wat er gebeurd is, als zoals eerder ook al gezegd ,schumi aan het einde van de rit 3 punten tekort zou komen kan ferrrari zich de kop wel inslaan. (die vierde is voor de voorsprong:))

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan