nokia 3210

G

gert 2000

ik heb hier een nokia 3210 met de melding als ik probeer te bellen buiten bereik van netwerk ik heb al van alles geprobeerd nieuwe software er ingezet dat gaat perfect ook met eeprom tools geprobeerd maar hij blijft geen net werk vinden wie weet de opllosing of is hij nu geschikt voor onderdelen.

 
Hmmz,..

Heb je van simkaart verandert? (als je hem geunlocked hebt)

Want de 3210 werkt namelijk niet op alle netwerken.

Kan zijn, dat je daardoor dus geen ontvangst hebt!

 
Kijk aan de binnenkant even naar dat stuk kunstof (aan de bovenzijde boven de accu) dat is nl. je antenne ,die willen nog wel een vaak een slechte verbinding maken met de pen die eronder zit.

Verder doet de 3210 het met alle netwerken die op de 1800mHz en 900 mHz zitten ,het is nl. een dualband toestel.

Dus Telfort Dutchtone Ben KPN en Libertel doen het perfect op dit toestel. (In elk geval op de mijne die ik hier heb liggen)

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kan ook nog ja, met die antenne, onder die antenne zit een pinnetje, zet dat eens iets verder omhoog, zodat het contact maakt met het zilveren gedeelte op de antenne (het pinnetje maakt contact op een soort gaatje)

 
Als de tips die anderen in hun replay noemen niet werken zit het probleem in de hardware.

Meestal slechte soldeerverbindingen onder bv de cobba,dit is een ic dat met een aantal kleine tinbolletjes op de print zit "geplakt"maar dit kun je niet zien met het blote oog.

Als je een heteluchtsoldeerbout hebt kun je dit proberen.

Het kan ook in de pa moduul zitten (power amplifier) heb je beide banden gecontroleerd? (900 en 1800 mhz)

Wat ook veel voor komt zijn de filters of antenne switch.

Niet echt makkelijk maar je zult toch moeten gaan meten op de print als je achter het probleem wilt komen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan