NOKIA 9500 SETTINGS ????

P

pierre27

Hallo Allemaal,

ik heb een NOKIA 9500 met DVB2000 (SANDRA) software.

Na een vakantie in het buitenland bleek het geluid van de Nederlandse zenders het niet meer te doen. (nieuwe PID's)

Ik heb eerst de oude settings uit mijn Nokia gegooid, omdat hij anders de nieuwe settings niet inlaadt, dat heb ik op het net gelezen, daarna DVBEdit (5) geinstalleerd en een nieuwe settinglijst van het net gehaald. (BelgianSatelliteHoppers)

DVBEdit laadt ze allemaal (ASTRA + HOTBIRD) in mijn ontvanger, omdat ik dat zie gebeuren op de onderkant van het programma,.........maar alleen 3 muziekzenders heeft hij maar geladen.

WAT DOE IK FOUT !!!!!!!

Ik heb nu geen enkel kanaal, hoe krijg ik het weer voor elkaar dat de ontvanger zelf zijn kanalen weer opzoekt, zoals bij de eerste installatie?????

(indien ik de settings er niet via mijn computer inkrijg)

Graag hulp!!!!

groetjes

Pierre

 
Menu > 8 setup > 6 search > 3 satellite > hier kun je nog uit verschillende search mogelijkheden kiezen > 1 start search.

Is het eerder wel mogelijk geweest om settings in je nokia te laden?

succes!

 
Hoi Pierre 27, heb je de baudrate op 38400 gezet in het bruine menu??? kijk ook even of er niet teveel zenders in de settingslijst staan, anders haal er de radiozenders uit die je toch niet kunt ontvangen. Als de settingslijst kleiner is lukt het wel. Als dvbedit klaar is met laden zou je op het display van de ontvanger de naam moeten zien verspringen naar een andere zender, gebeurt dit niet is er ook niets geladen. Suc6

Greetz: Josje01

 
Die baudrate staat goed anders zag hij het balkje niet onderaan DVBEdit.

Maar het klopt wel wat Josje01 zegt over het aantal zenders.

Het is ook een beetje afhankelijk van welke software je in je ontvanger hebt, maar soms kun je geloof ik niet meer dan 1900 zenders of zoiets in je Nokia laden.

Bij DVBEdit lijkt het goed te gaan omdat je die balk helemaal tot het einde ziet gaan zonder verdere foutmelding.

Dit is echter -geen- garantie dat die settingslijst ook geladen is.

Als je alleen Astra en Hotbird wilt, haal dan alle andere satellieten er eens uit, als het goed is hou je dan inclusief de radiokanalen iets van een 1200+ zenders over.

Daarmee moet het wel lukken om op je Nokia gezet te krijgen.

Nog handiger is om je Nokia op de tv aan te sluiten, dan krijg je tijdens het laden namelijk een balk in beeld.

Als die afsluit met "ok-writing" dan is het goed gegaan, krijg je te zien "error-writing" dan is het niet gelukt.

Soms moet je het ook wel eens 2x proberen voordat het lukt.

Belangrijk is ook dat je de Nokia aan hebt staan als je de settings wilt inladen. Ophalen kan ook als ie standby staat, maar inladen lukt niet, daar moet ie echt voor aan staan, ongeacht het feit dat het in DVBEdit lijkt dat het wel werkt.

 
Aan ALLEN,

hardstikke bedankt voor jullie reakties, kon even niet op internet komen, vandaar deze late reaktie !!

Ik zal alles even uitproberen en hou jullie op de hoogte.

groetjes

Pierre.

PS.

ik heb dus een NOKIA 9500 met DVB2000 software (sandra /dvb1826),

met welk programma kan ik nieuwe dvb software in mijn Nokia zetten/laden.

Ik moet het programma hebben, maar weet niet meer welke naam het heeft en ik heb zoveel VERZAMELD, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

 
Om te voorkomen dat we ieder antwoord steeds weer moeten geven, raden we iedereen aan om bij dit soort voor de hand liggende vragen eerst eens in de historie te kijken of de vraag niet al eens beantwoord is.

We bieden daarvoor zelfs een hele handige zoekfunctie aan (zie de flitsende tekst bovenaan), probeer die maar eens uit !

Voor deze keer dan: :)

HET programma voor wat jij wil is DVBedit.

 
Nah, DVBedit is meer voor settingslijsten en werkt niet altijd even lekker met firmwares.

Voor firmware (dvb software) kun je het beste Serial Download Server (SDS) nemen.

 
Ik gebruik al jaren DVB edit en heb nog nooit iets anders geprobeerd om zowel de soft als de settings erin te proppen maar heb nog nooit problemen gehad met het overpompen van de firmware, zowel via serial als scci.

Wat wel belangrijk is dat je de comport settings goed hebt staan (via serial dus), verder gaat het als een speer.

 
Nja, ik zeg ook niet dat het niet kan, maar het kan wel probs opleveren, ikzelf en nog een ander hebben er wel al problemen mee gehad, ondanks goede baudrate etc.

Dan spreek ik even niet over scsi maar over serieel.

Het kan in elk geval nooit kwaad om SDS er bij te hebben, daar zijn me nog geen problemen van bekend.

 
Ik heb schijnbaar dezelfde ervaringen als Tech, want problemen met DVBedit nooit gehad, en juist wel met SDS.

Wat in beide gevallen raadzaam is, is om stroombesparende instellingen (op een laptop), screensavers en virusscanners tijdelijk uit te zetten tijdens het overpompen.

Dat voorkomt dat er onderbrekingen ontstaan tijdens dat werkje.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan