W32... WORM_KLEZ.H

F

flup

Dit nieuwe virus staat nu alweer op Nummer1 virussen.

Ik heb er echt last van. Ik heb het nu (is niet gevaarlijk---> massmailing virus) maar het blokeert wel dat (als je het nog niet installed hebt zoals ik) je je NAV (norton antivuri) of iets dergelijks niet meer kan installen!

Ik scan nu online steeds, en probeer maar of ik NAV kan installen, lukt dus voor geen meter. Via deze link scan ik:

http://housecall.antivirus.com/housecall/start_corp.asp

Wie kan me helpen met mijn kan-niet-installen-probleempje ?

 
Ik kreeg net 4 mails binnen en norton gaf bij allen een waarschuwing en zette ze in Quarantine.

Dus heb ik ze maar gewoon gewist

Is een paar dagen wat rustig geweest hier maar nu ineens 4.

 
Troost je, ik had er ook weer 7 vandaag (tot nu toe) waaronder er 5 van flup's systeem kwamen via via.

Flup die online scanner deugt dus niet.

Wat pap deed was het beste, vanaf zijn pc dus gaan inloggen via het netwerk, dan gaat zijn Norton wel brullen, dan alles cleanen en/of quarantainen wat ie tegen komt.

Als ie alle schijven gehad heeft (of een network scan laat doen) dan moet je Norton weer kunnen installeren.

Probeer zo weinig mogelijk email op te halen, want zelfs als je mail gaat ophalen, maakt je mailsysteem contact met internet en vliegen de infected mails weer de deur uit.

Overigens zonder dat je dat weet of ziet.

 
@ Dreeke,

Deze werkte bij mij niet. Ikzelf heb er een aantal gratis via Google gezocht en opgehaald, waarvan er twee ook niet werkte, en twee wel. Ik dacht die van Kapr.... (exacte naam vergeten). Daarna werkt het symantec spul weer.

suc6

Nitwit

 
korte metten ermee flup: FORMAT C:\ en vanaf nul beginnen en dan wijselijk voor dat je iets instaleerd je Norton instaleren :)

greetz

 
En wat ook belangrijk is dagelijks even naar nieuwe updates kijken van je virusscanner.

 
Ja lachen, in dat format c:\ had ik dus geen zin.

Ik ben dus zelf achter de oorzaak gekomen van het: kan-norton-nioet-instaleren-probleem.

De oorzaak was: WORM_KLEZ.H vern**kt je Windows Installer (waarmee je NAV dus moet instaleren) Ikke heb op de NAV CD gezocht, en vond een programma, dat mijn Windows Installer setupte (lees: update (voor mij dan))

Nadat ik dat gedaan had, liep alles vlekkeloos!

Heb mijn PC gescanned, NAV upgedate en klaar!

Eindelijk virus vrij! few!

 
ja, maar vroeg of laat kom je ongetwijfeld nog "aangetaste" bestanden tegen !!!

maar zolang dat alles naar behoren werkt :biggrin:

greetz

 
Ik had vorige week een nieuw systeem op mijn notebook gezet en de fout gemaakt eerst email op te halen en pas daarna NAV te installeren. Er zaten 4 files bij die besmet. Ik kon gewoon NAV installeren, maar die zag niet dat de files besmet waren.

Na een format c: en heel nieuw systeem NAV en ZoneAlarm eerst geinstalleerd, daarna pas email opgehaald en NAV gaf nu wel die 4 files als besmet aan. Dat kan dus ook voorkomen.

 
Het zal wel een enorm vervelend virus zijn. Er is door Norton op 17 mei al een nieuwe update uitgebracht. Vandaag (maandag) is de vaste update-dag. Zodoende heb ik vanochtend de eidite 17 mei binnengehaald (wist ik veel) en daarnet de wekelijkse update.

Overigens zag ik van de week een dubieuze email zonder afzender maar met attachments binnenkomen. Ik was wel nieuwsgierig welk virus dat was -:) Daar kun je snel enn risicoloos achterkomen door het naar je Yahoo-mail account te sturen en daar te scannen. Liefst twee virussen bleek het om te gaan (welke weet ik niet meer)

 
Keej, zoals ik al had laten weten, is het gelukt NAV te installeren.

Maar, geeft ie aan:

Norton integrator kan het huidige kader van de klasse niet starten.


Controleer of u de integretor rechtstreeks hebt uitgevoerd.


Wat is dit en wat kan ik eraan doen

 
Toch nog een probleem dus, ik merkte ook al dat een trojan het klaar kon spelen om de update van The Cleaner te verwijderen en een script te installeren en dat in de registry te duwen.

Het beste kun je even vanaf de Norton site de Klez verwijderaar downloaden en die volledig laten draaien.

Ik heb hem toevallig dus ik stuur hem je wel even per email.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan